Беларускія дыпламаты з усяго свету сабраліся ў Мінску на штогадовы семінар

13 июля 2018

Як больш эфектыўна прадаць сваю прадукцыю на знешніх рынках, гаварылі сёння і ў МЗС нашай краіны. У Мінску сабраліся беларускія дыпламаты з усяго свету. 5 дзён кіраўнікі замежных устаноў абмяркоўвалі ключавыя пытанні сумеснай працы, праводзілі аналіз выканання пастаўленых Кіраўніком дзяржавы палітычных і эканамічных задач. Працоўны тыдзень выдаўся вельмі насычаным - шматлікія дзелавыя сустрэчы, у тым ліку з міністрамі, дэпутатамі, і кіраўнікамі прадпрыемстваў. Аб выніках штогадовага семінару - Вольга Давідовіч.

Семінар для кіраўнікоў замежных устаноў праводзіцца кожнае лета. Паміж сабою яны завуць яго "вучоба паслоў". Зразумела, што ўсе дыпламаты людзі дасведчаныя. Але ў гэтыя дні яшчэ раз прамаўляюць тыя кірункі працы, якія зараз асабліва важныя для Беларусі. Тым больш што пляцоўка семінару - гэта ўнікальная магчымасць выказацца аб існуючых праблемах, прасунуць свае ідэі, зверыць гадзіннікі з калегамі, азначыць планы на будучыню.

Па сутнасці, задачы для паслоў засталіся ранейшымі - упор у сваёй працы рабіць на эканоміку. А самі дыпламаты павінны стаць злучнымі звёнамі і правадырамі для бізнес-колаў. З гэтымі ўсталёўкамі кіраўнікі замежных устаноў, здаецца, спраўляюцца. За пяць месяцаў 2018-га Беларусь павялічыла экспарт тавараў і паслуг (у параўнанні з аналагічным перыядам мінулага года) амаль на 22% - да 16,7 млрд. долараў ЗША.

У Беларусі за мяжой - звыш 70 замежных устаноў. З улікам таго, што працуюць паслы часта і па сумяшчальніцтве - рэспубліка прадстаўленая ў 177 краінах свету. Зразумела, у кожнай з іх - свае нацыянальныя асаблівасці, якія дыпламату неабходна ўлічваць, каб больш актыўна займацца рэалізацыяй эканамічных і гуманітарных праектаў. Для гэтага падчас семінару праводзяцца сустрэчы з профільнымі ведамствамі і арганізацыямі.

Як павялічыць экспарт беларускіх прадуктаў у краіны Еўрасаюза - тэма асобнай дыскусіі. Перашкоды тут дзве - тарыфныя меры (а менавіта - высокія пошліны, якія нашы вытворцы павінны плаціць на ўвоз) і пытанні сертыфікацыі. На думку экспертаў, для пераадолення існуючых бар'ераў неабходная сумесная праца дзяржавы, прадпрыемстваў і адпаведных агенцтваў.

Зараз у ЕС экспартуюць свае тавары шэсць беларускіх вытворцаў. Яшчэ столькі ж падалі заяўкі для атрымання права выхаду на еўрапейскі рынак. У цэлым жа доля ЕС у агульным аб'ёме паставак беларускіх прадуктаў невялікая. У 2017-м адгружана харчавання на 140 мільёнаў долараў. Асноўнымі імпарцёрамі сталі суседнія Польшча, Літва, Латвія, а таксама Германія. Дарэчы, у ФРГ экспарт харчовай прадукцыі паказвае выдатную дынаміку: у 2018 годзе ён ужо дадаў 22 %.

Для беларускай эканомікі, залежнай ад экспарту, важна дыверсіфікаваць гандлёвыя рынкі. Арыенцірам тут служыць формула 3 па 30, гэта значыць, калі на краіны ЕАЭС, Еўрасаюза і "далёкай дугі" прыпадае па 30% беларускага экспарту. Каб прыйсці да такога выніку, трэба адкрываць Беларусь новым краінам. Так, дыпламатам - як галоўным піяршчыкам рэспублікі за мяжой - было даручана прасоўваць нашы асноўныя праекты, у тым ліку Кітайска-Беларускі індустрыяльны парк. Яшчэ адзін важны вектар - выстройванне стратэгічных адносін з краінамі-партнёрамі. У ідэале - эканоміка, гандаль і дыпламатыя павінны стаць словамі-сінонімамі.

Еўрапейскія гандлёвыя партнёры ўпэўненыя ў нашай краіне, бачаць патэнцыял і магчымасці для цеснага супрацоўніцтва. Надзейнасць і прафесіяналізм Беларусь дэманструе і ў арганізацыі маштабных міжнародных мерапрыемстваў. Праз год нашай краіне трэба будзе прыняць найбуйнейшы спартыўны форум у сваёй гісторыі - II Еўрапейскія гульні. Тэме іх піяру за мяжой дыпламаты надалі асаблівую ўвагу. Як і турыстычнаму патэнцыялу нашай краіны. А вось аб якасці беларускай адукацыі патэнцыйныя замежныя студэнты будуць даведвацца з вуснаў жонак кіраўнікоў замежных устаноў - з адукацыйным патэнцыялам нашай краіны яны пазнаёміліся ў галоўнай педагагічнай ВНУ Беларусі.