У Калумбіі разбіўся самалёт з бразільскімі футбалістамі

29 ноября 2016

У Бразіліі аб'яўленая трохдзённая жалоба па ахвярах авіякатастрофы, у якой загінулі прадстаўнікі футбольнага клуба "Шапекаэнсе". Крушэнне адбылося, калі лайнер знаходзіўся на падлёце да аэрапорта горада Медэльін. На борце быў 81 чалавек. Пецярым атрымалася выжыць. З іх трое футбалістаў: абаронца Алан Рушэл і двое варатароў - Маркас Даніла і Джэксан Фольман. Паводле дадзеных мясцовых СМІ, экіпаж усімі спосабамі спрабаваў змякчыць падзенне. Што менавіта адбылося з лайнерам - зараз высвятляюць следчыя. Пошукавая аперацыя на месцы крушэння спыненая. Ратавальнікі ўпэўненыя: параненых у раёне катастрофы больш няма.

Хроніка авіятрагедыі - у Вольгі Давідовіч. 9 гадзін вечара па мясцовым часе. Рэйс Санта-Крус - Медэльін. 27 футбалістаў бразільскага клуба "Шапекаэнсе", персанал каманды і журналісты - усе яны ляцелі на матч у рамках Кубка Паўднёвай Амерыкі. Але не праходзіць і гадзіны, як самалёт падае сігнал бедства, робіць два падазроныя віражы перад тым, як бясследна знікнуць з экранаў радараў.

У першы час інфармацыя паступала вельмі супярэчлівая. Здагадкі кружылі па Сетцы датуль, пакуль нарэшце-та не з'явілася афіцыйнае паведамленне аб тым, што лайнер урэзаўся ў горы, і навіна, у якую спачатку нават не паверылі: некалькі пасажыраў здолелі выратавацца.

Пошукава-выратавальная аперацыя праходзіла ў цяжкіх умовах - самалёт упаў у горнай мясцовасці. Надвор'е і асаблівасці рэльефу не дазвалялі падагнаць тэхніку да месца крушэння - ратавальнікам прыходзілася пешкі дабірацца да месца трагедыі.

Выбуху і пажару не было, але, так або інакш, самалёт урэзаўся ў гару на хуткасці не менш як 350 кіламетраў за гадзіну. І пры такіх умовах выжыць у катастрофе - гэта цуд. Пад нязмоўклы гуд сірэн параненых адвозілі ў бальніцы.

З'явіліся і першыя версіі прычын крушэння. Пілотам маглі перашкодзіць дрэннае надвор'е і ўмовы бачнасці. Хтосьці гаворыць аб тым, што папросту не хапіла гаручага - лайнер зусім трохі не дацягнуў да канчатковага пункта маршруту. Экіпаж звязваўся з дыспетчарамі, паведаміў аб праблеме і нават атрымаў прыярытэт пры пасадцы. Ну і, вядома, эксперты не выключаюць чалавечы фактар і адмову электраабсталявання.

Ужо вядома, што гульцы "Шапекаэнсе" павінны былі ляцець іншым бортам, але прадстаўнікі бразільскай авіяцыі памянялі самалёт прама перад вылетам. Спартсменам далі камерцыйны рэйс пасля адмены чартара, які не быў аўтарызаваны Агенцтвам грамадзянскай авіяцыі Калумбіі. Пры гэтым у бразільцаў нават не было хвалявання перад палётам, бо іх запэўнілі, што менавіта на гэтым самалёце не так даўно лятала зборная Аргенціны. Гэта спартсмены ўспрынялі, як шчаслівы знак.

Гэтыя кадры - апошнія перад крушэннем. Футбалісты і трэнеры нязмушана гутараць за стойкай рэгістрацыі. У аэрапорце звычайная мітусня, спартсмены жартуюць і падбадзёрваюць адзін аднаго перад адказным матчам. "Шапекаэнсе" - адзін з найстарэйшых клубаў Бразіліі. Да гэтага часу абмяжоўваўся перамогамі толькі на рэгіянальным узроўні. Аднак сёлета не толькі змог, нарэшце, замацавацца ў серыі А бразільскага чэмпіянату, але і ўпершыню выйсці ў фінал Паўднёваамерыканскага кубка. Усяго 5 дзён таму каманда бурна адзначала гэтую падзею пасля чарговай гульні. Вядома, што на матч у Калумбію 9 гульцоў "Шапекаэнсе" не паляцелі і, тым самым выратавалі сабе жыццё.

На крушэнне лайнера адрэагаваў увесь футбольны свет: гульцы рэгіянальных і масцітых клубаў размяшчаюць у сацыяльных сетках словы спачування сем'ям загінуўшых і малітвы за тых, каго атрымалася выратаваць.

Гэтая трагедыя стала не першай, калі ў выніку авіякатастрофы гіне практычна цэлая спартыўная каманда, якая альбо знаходзіцца на піку славы, альбо дабіваецца ўсё новых поспехаў і заўсёды на слыху. Адной з самых сумных трагедый у гісторыі сусветнага футбола з'яўляецца катастрофа 6 лютага 1958 года, у якой фактычна ў поўным складзе загінула англійская каманда "Манчэстэр Юнайтэд". Самалёт упаў падчас вылету з аэрапорта Мюнхена. Ахвярамі крушэння сталі 24 чалавекі.

У 1972 годзе ў Андах уругвайскі самалёт з рэгбістамі ўрэзаўся ў скалы - загінулі 12 чалавек, астатнія спрабавалі выжыць ва ўмовах суровага клімату і практычна поўнай адсутнасці вады і ежы. Страціўшы надзею, яны пачалі есці целы загінуўшых таварышаў. Двое пасажыраў адправіліся па дапамогу - праз 72 дні яны вярнуліся. У жывых на той момант заставаліся ўсяго 16 чалавек.

Адзінаццатага жніўня 1979 года ў небе над Украінай сутыкнуліся два самалёты Ту-154, у адным з якіх была каманда ташкенцкага клуба "Пахтакор". Загінулі 17 гульцоў і членаў трэнерскага штаба.

7 верасня 2011 года ў небе пад Яраслаўлем пацярпеў катастрофу самалёт Як-42, на якім ляцелі ў Мінск хакеісты клуба "Лакаматыў". У тым сезоне было вырашана рэзка ўзмацніць склад: да каманды далучылася легенда беларускага хакея - Руслан Салей. Выжыць у трагедыі атрымалася толькі аднаму чалавеку - інжынеру Аляксандру Сізову. Астатнія 44 чалавекі загінулі.