Восеньская сесія беларускага парламента сёння завяршыла сваю працу

20 декабря 2017

Пад заслону сенатары галасавалі за бюджэт на наступны год і разам з дэпутатамі задавалі пытанні ўраду. У канцы кожнага месяца прадстаўнікі Саўміна трымаюць адказ у Авальнай зале. Сёння абмяркоўвалі паліўна-энергетычны комплекс, прамысловасць, абнаўленне і будаўніцтва новых вытворчасцяў, а таксама актыўнае ўкараненне інавацый. Падрабязнасці ў рэпартажы Святланы Лук’янюк.

Яшчэ да пачатку пасяджэнне дэпутаты абмяркоўваюць у кулуарах пытанні да віцэ-прэм'ера. Эканоміка да канца года набрала абароты. Але нявырашаныя праблемы застаюцца.

Паўтары гадзіны на трыбуне Авальнай залы. Палова часу на асноўны даклад. Палова - адказы на пытанні дэпутатаў і сенатараў. Разгорнута і часам эмацыянальна віцэ-прэм'ер Сямашка гаварыў сёння тут аб попыце на электробусы, цэнах на беларускія Geely і мадэрнізацыі нашай нафтавай галіны.

Аб'ёмы да 12 мільёнаў тон за год і глыбіню перапрацоўкі да 90 % Сямашка называе вышэйшым пілатажам. Мазырскі нафтаперапрацоўчы на такія магутнасці выйдзе да сярэдзіны 2019, "Нафтан" - праз год у 20-м. Віцэ-прэм'ер гаворыць, шкада, не зараз, прыбытак быў бы куды больш адчувальны.

Ужо з наступнага года Беларусь не будзе купляць электраэнергію ў Расіі, а будзе абыходзіцца ўласнай. Адкрытымі застаюцца пытанні толькі па газе. Дакладна, па цане праз 3-7 гадоў. І ці выйдзем на адзіны рынак да 2025? Пазіцыя Беларусі - кошт газу для нас на ўзроўні Смаленскай вобласці. Зараз ён удвая вышэйшы. Адсюль і няроўная канкурэнцыя вытворцаў.

На прамысловасць у Беларусі вялікія планы. Сёлета па галіне плюс 6 %. У наступным - унёсак у скарбонку чакаюць і ад "БелДжы". 25 тысяч аўто за год. Праз тры гады ўжо 60. Але дэпутатаў хвалююць цэны. Ці па кішэні яны беларусам?

Такое распараджэнне Прэзідэнта ўжо падрыхтавана і будзе падпісана сёлета. Але для народнага аўто, адзначаюць дэпутаты, усё ж задарагі паркетнік - ад 17 з паловай тысяч долараў. Ці выпусціць "БелДжы" што-небудзь больш таннае, журналісты спыталі ў віцэ-прэм'ера.

Транспарт будучыні - так гаворыць віцэ-прэм'ер пра электробусы. Зараз па Мінску ездзяць 20 машын. У наступным годзе дададуць яшчэ 60. Ёсць заказы з Расіі і далёкага замежжа. Ад нашай Акадэміі навук чакаюць распрацовак у наступным годзе па электракандэнсатарах. Сэрцу - аўто на зарадцы. Выжываць і канкурыраваць у будучыні толькі інтэлектам, гаворыць віцэ-прэм'ер.

Дэпутаты такія падыходы падтрымліваюць, але больш пытаюць аб праблемах дня сённяшняга і, вядома, шляхах вырашэння іх.

Сёння ўрад гатовы падтрымаць рублём нашых флагманаў - МАЗ і БМЗ. Гаворка ідзе аб рэструктурызацыі даўгоў. Але з абавязковым пагашэннем узятых раней банкаўскіх крэдытаў. Сёння гэтыя тэмы гучалі пад заслону восеньскай сесіі. За тры месяцы дэпутаты прынялі 60 праектаў законаў.

А Савет Рэспублікі перад закрыццём сёння галасаваў за даходы і выдаткі дзяржказны і пазабюджэтны Фонд сацабароны, адкуль плацяць пенсіі і дапамогі. У наступным годзе вялікая праца чакаецца над карэкціроўкай Падатковага кодэкса.