Усе падрабязнасці ў сюжэце Наталлі Тарасюк.
Прыносіць грошы беларускія дарогі стануць ужо з 1 жніўня. Заплаціць за праезд прыйдзецца ў тым выпадку, калі агульная маса аўтамабіля перавышае тры з паловай тоны. Прычым плату ўвядуць і для транзітных перавозчыкаў, за выключэннем аўтааматараў з краін мытнай тройкі.
Вадзіцелі змогуць аплачваць праезд нават не спыняючыся. Для гэтага дарогі абсталявалі спецыяльнымі парталамі з лазернымі датчыкамі, відэа- і фотакамерамі, якія зафіксуюць праезд аўтамабіля і аўтаматычна спішуць аплату.
Пры гэтым мяняць паласу руху або зніжаць хуткасць не прыйдзецца. Трэба толькі набыць спецыяльнае бартавое прыстасаванне і ўсталяваць яго на ўнутраную частку лабавога шкла. Атрымаць такі прыбор можна не толькі ў сталіцы, але і ў рэгіёнах - у краіне дзейнічаюць амаль сорак пунктаў абслугоўвання.
Закладны кошт прыстасавання складае 20 або 50 еўра. Усё залежыць ад масы аўтамабіля. Дарэчы, унесці аплату за прыбор можна і безнаяўным спосабам: з дапамогай паліўных карт. Гэта спецыяльна прыдумалі для кампаній з вялікім аўтапаркам.
Нагадаем, што не ўсе, а толькі некаторыя трасы стануць платнымі. Увогуле гэта 815 кіламетраў. Заплаціць прыйдзецца за праезд па дарозе М1. Гэта датычыцца ўсёй аўтамагістралі. Платнымі стануць і асобныя ўчасткі трас М2, М3, М4, М5 і М6.
Плата за праезд складзе ад 4 да 12 еўрацэнтаў за кіламетр. Яе памер залежыць ад агульнай масы аўтамабіля і колькасці восяў. Разлічыцца за карыстанне платнай дарагой можна будзе па факце або ў рэжыме перадаплаты: наяўнымі або з дапамогай тых жа паліўных карт.
Да запуску сістэмы БелТол рыхтуецца і транспартная інспекцыя. У распараджэнні ведамства 16 спецыяльна абсталяваных аўтамабіляў, з дапамогай якіх можна зафіксаваць любыя парушэнні: ад няспраўнасці прыстасавання да нулявога балансу.
Аляксей Куцаеў, начальнік упраўлення кантролю на платных дарогах транспартнай інспекцыі Рэспублікі Беларусь: Асноўнай асаблівасцю сістэмы з'яўляецца тое, што парушэнне, зафіксаванае сістэмай або работнікам інспекцыі да моманту пагашэння запазычанасці, знаходзіцца ў базе на працягу трох гадоў. І на працягу трох гадоў за кожнае парушэнне карыстальнік дарогі можа быць прыцягнуты да ўнясення платы ў павялічаным памеры.
З цягам часу платнымі паступова стануць і новыя ўчасткі трас. Аднак спецыялісты запэўніваюць: з увядзеннем сістэмы БелТол будзе паляпшацца і якасць беларускіх дарог.