Галоўныя беларускія аўтамагістралі стануць платнымі, а зборы за праезд - электроннымі

27 апреля 2013
З 1 ліпеня  аўтаматызаваная сістэма збірання  платы запрацуе  на ўсіх рэспубліканскіх дарогах першай катэгорыі. У Беларусі ўжо дзейнічае адна платная дарога - М1/Е30. У найбліжэйшай будучыні платнымі стануць дарогі з Мінска на Магілёў, Гомель, Гродна і Віцебск.


Падрабязнасці ў рэпартажы Наталлі Кузьміцкай.


Беларусь у цэнтры Еўропы, праз яе праходзяць найбуйнейшыя транспартныя патокі. Аднак у платным рэжыме функцыянуе толькі адна дарога М1/Е30, у  адрозненне ад еўрапейскіх, дзе на ўліку амаль кожны кіламетр асфальта. Але з 1 ліпеня гэтая сітуацыя карэнным чынам зменіцца. Сярод платных, апроч аўтамагістралі  М1, спачатку апынуцца  дарогі, якія  аб'ядноўваюць Мінск і абласныя цэнтры - Магілёў (М4) і Гомель (М5), пазней і астатнія М2, М3 і М6. Манетызацыя дарог, дарэчы, будзе ісці ў  нагу з інфармацыйнымі і IT-тэхналогіямі, аб важнасці якіх ва ўсіх сферах эканомікі і жыцці грамадства гаварыў Кіраўнік дзяржавы ў сваім Пасланні да беларускага народа.


Аляксандр Лукашэнка, Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь: Інфарматызацыя павінна стаць маштабным агульнанацыянальным праектам. Яна абавязаная ахапіць усе без выключэння сферы нашага жыцця - ад анлайн-адукацыі і тэлемедыцыны да камп'ютарных сістэм уліку выдатку паліва. Інфармацыйныя тэхналогіі як нервовая сістэма павінны звязаць усё разам - ад эканомікі і адукацыі да кіравання.                                                       


Электронная сістэма аплаты за праезд ліквідуе стацыянарныя пункты прыёму плацяжоў. Вадзіцелю будзе выдавацца бартавая прылада для праезду па платных дарогах, і аўтамабіль зможа праязджаць праз  усе  пункты аплаты не спыняючыся. Дзякуючы бартавой прыладзе плата за праезд будзе спісвацца аўтаматычна, калі транспартны сродак будзе праязджаць над спецыяльнымі станцыямі па зборы платы, размешчанымі над праезнай часткай.

Інфармацыйная служба будучай нацыянальнай электроннай сістэмы па зборы платы за праезд па аўтамабільных дарогах BelToll працуе з пачатку красавіка. За гэты час прынята больш 1000 званкоў. У топе найбольш папулярных пытанні  па тарыфах, яны, дарэчы, ужо ўстаноўлены - ад 0,04 да 0,12 еўра за 1 кіламетр у залежнасці ад дапушчальнай масы і колькасці восяў транспартнага сродку. З 1 чэрвеня пачнецца рэалізацыя бартавых прылад і рэгістрацыя ў сістэме BelToll. А  ўжо ў ліпені айчынныя і замежныя перавозчыкі забудуць пра шлагбаумы і стацыянарныя пункты прыёму плацяжоў.