Ці будуць рэалізоўваць алкаголь праз інтэрнэт-магазіны

10 февраля 2016

Як абараніць беларускі рынак ад кантрафакта, падтрымаць айчынных вытворцаў алкаголю і даць магчымасць рэалізаваць іх прадукцыю праз інтэрнэт-магазіны. Пра гэта ішла размова на круглым стале з удзелам кіраўніцтва Мінгандлю, канцэрна "Белдзяржхарчпрам", найбуйнейшага рытэйлера Беларусі і айчынных вытворцаў. Якія прапановы прагучалі ад кожнага з бакоў, ведае наш карэспандэнт Святлана Лук'янюк.

Сёння беларускія вытворцы імкнуцца захаваць аб'ёмы вытворчасці, пашыраць рынкі збыту, каб не падала выручка. Нестабільнасць эканамічнай сітуацыі адчуваюць усе галіны. Узяць хоць бы адну з самых прыбытковых - алкагольную. За мінулы год яна страціла 13 % па моцных напоях і 40 па вінаградных вінах.

Статыстыка, з аднаго боку, радуе, маўляў, аб'ёмы спажывання знізіліся, але гэта толькі лічбы з афіцыйных продажаў. Пры гэтым не ўлічваецца паток кантрафакта.

Асноўны аб'ём кантрафакта ідзе з Расіі. Адкрытыя межы дазваляюць нядобрасумленным пастаўшчыкам зарабляць і тым самым ставіць у няроўныя ўмовы беларускіх вытворцаў, якія страчваюць у цане тавару сумніўнага паходжання.

У прыхільнікаў супраць дастаўкі ёсць апаскі, што алкаголь можа лёгка трапіць непаўналетнім. Але ў найбуйнейшага рытэйлера Беларусі ёсць свой рэцэпт кантролю, заснаваны на замежным вопыце.

Дзяніс Мароз, дырэктар ЗАТ "Інтэрнэт-магазін "Еўраопт": "Мы праводзім праверкі пры рэгістрацыі пакупніка з фота і відэафіксацыяй гэтай дастаўкі. Мы праводзім праверкі працы саміх экспедытараў, мы праводзім праверкі метадам таемнага пакупніка".

Пытанне аб дазволе продажу спіртнога праз анлайн-сэрвісы зараз унесена ў расійскую Дзярждуму. І ў выпадку яго прыняцця анлайн-магазіны буйных расійскіх сетак змогуць у найбліжэйшыя месяцы захапіць беларускі рынак. Каб быць на крок наперадзе, сёння патрэбна магутная канкурэнцыя сярод нашых буйных прадаўцоў.

Сёння даць дабро на продаж алкаголю ў анлайне не дазваляе беларускае заканадаўства. Але, паводле слоў прадстаўнікоў Мінгандлю, яны гатовы разгледзець пытанне, калі яно будзе ўнесена.

Ініцыяваць разгляд могуць гаспадарчыя суб'екты, дзяржорганы, аб'яднанні прадпрымальнікаў, бізнес-супольнасці і саюзы.