Абноўлены план Мінска і наваколляў абмеркавалі на вышэйшым узроўні

4 сентября 2016

Сталіца захаваецца ў існуючых межах і не стане "гумовай" варонкай, якая ўвабрала трэць краіны. Пры гэтым Мінская агламерацыя з гарадамі-спадарожнікамі атрымае скончаную, прадуманую і камфортную для гараджан агранку. Такі вынік абмеркавання абноўленага плана сталіцы і наваколляў на вышэйшым узроўні. Яго Прэзідэнт правёў у пятніцу ў Ратушы.

На думку Аляксандра Лукашэнкі, горад павінен дыхаць, а не затыхацца ў пробках, чэргах і паркоўках паміж офісным "шклом". У яго павінны быць уласны твар. А значыць: найбліжэйшыя да горада вёскі не будуць расці шматпавярхоўкамі, іх прывядуць у парадак, усе пустуючыя пляцоўкі аддадуць людзям пад прыватную малапавярховую забудову, будуць добраўпарадкаваныя ўсе аб'екты - ад заправак і кафэ да развязак і спартыўных дарожак аж да 2-й кальцавой аўтадарогі.

Жорсткія даручэнні прагучалі і па самых надзённых для гараджан пытаннях. Ушчыльненне - толькі месцамі і там, дзе гэта не знішчае архітэктурную задуму. Паркоўкі - якія адсякаюць на ўездзе ў цэнтр горада і па дыяметры кальцавой, каб горад не задушыўся ад транспарту. Зялёная зона - звыш 2 тысяч га новых паркаў. Даручэнне акуратна захаваць усе гістарычныя алеі і дадаць новыя - ля Нацбібліятэкі, уздоўж праспекта Пераможцаў і на набярэжнай Свіслачы.

Дарэчы, саму набярэжную прывядуць у парадак у першую чаргу. Улічваючы яе ўзрост, гістарычную і эстэтычную каштоўнасць для мінчан, працаваць будуць карпатліва, выверана і "не пад бульдозер". Захаваецца Палац спорту, але яму знойдуць годнае архітэктурнае апраўленне. У канцы праспекта фундатарам прапануюць завяршыць задуму так, каб "Мінск-Арэна" і будынак НАК мелі годную аправу. У цэлым, адзіны і комплексны сталічны ансамбль, як помнік цяперашняму пакаленню мінчан, будзе яшчэ і помнікам беражлівасці, акуратнасці і добрага архітэктурнага стылю. За гэта адказвае асабіста малады галоўны архітэктар сталіцы.

Ёсць задумы і стратэгічныя. Пасля 2030-га новая аўтамагістраль звяжа сталіцу з беларуска-кітайскім індустрыяльным паркам і Нацыянальным аэрапортам. Найкарацейшы шлях да вялікага бізнесу і аэрагавані. Унутры ж горада з'явяцца 3-я і 4-я веткі метро, замкнуўшыся ў першае мінскае падземнае кальцо.