У Мінску распрацавалі агульны электронны журнал уліку кінутых машын

6 апреля 2019

З прыходам вясны востра паўстае пытанне кінутых у дварах непатрэбных аўтамабіляў. Яны перашкаджаюць прыбіраць тэрыторыю і займаюць парковачныя месцы. Так, у Мінску распрацавалі агульны электронны журнал уліку кінутых машын. Праграма павінна спрасціць работу камунальных службаў па дастаўцы такіх аўто на штрафстаянку. Акрамя таго, у планах зацвярджэнне адзінага аператара для ўтылізацыі аўтахламу. Больш падрабязна Ілья Цвяткоў

Спушчаныя колы, ржавыя дзверы і разбітае шкло. Кінутыя аўтамабілі не проста загрувашчваюць сталічныя двары, яны перашкаджаюць праезду пажарных машын і хуткай дапамогі. Сёння такіх забытых аўто ў Мінску больш за 5 тысяч. Уладальнікі іх не прыбіраюць, а зрабіць гэта камунальшчыкам да нядаўняга часу было не так проста. 

Дзяніс Драпей, першы намеснік кіраўніка адміністрацыі Фрунзенскага раёна г. Мінска: "Кожны раз прыходзілася накіроўваць запыт у Дзяржаўтаінспекцыю, у Белтэхагляд і, адпаведна, выдаваць загады, чакаць яшчэ каля двух-трох месяцаў, пакуль машыну можна было эвакуіраваць".

Сёння адвезці кінутую машыну на штрафстаянку можна літаральна праз месяц пасля адпраўленага гаспадару паведамлення. Новая распрацоўка - электронны журнал - дапамагае спецыялістам весці строгі ўлік аўтахламу. 

Анастасія Хахуліна, начальнік юрыдычнага сектара ТАА "Белспецэвакуацыя": "Праграма дазваляе выяўляць транспартныя сродкі на тэрыторыі горада Мінска, прывязваць іх каардынаты да GPS, ажыццяўляць фотафіксацыю самога транспартнага сродку з усіх бакоў, адсочваць, кантраляваць тэрміны, аўтаматычна падрыхтоўваць запыты, паведамленні і заявы, якія патрабуюцца".

Дзякуючы новай праграме адсочваць аўтахлам стала значна прасцей. Зараз дастаткова проста ўвесці дзяржаўны рэгістрацыйны нумар і…. мы бачым сам аўтамабіль, яго гісторыю, месцазнаходжанне, а таксама ўсю неабходную інфармацыю пра яго.

Першым ноу-хау, якое зараз актыўна асвойваюць усе раёны Мінска, выпрабаваў Фрунзенскі. Сёння тут пайшлі яшчэ далей - прапаноўваюць стварэнне адзінага аператара па рабоце з аўтахламам у дапамогу камунальным службам. 

Дзяніс Драпей, першы намеснік кіраўніка адміністрацыі Фрунзенскага раёна г. Мінска: "Гэта значыць адзіны аператар як агрэгатар усіх забытых машын збірае пра іх інфармацыю і вядзе кантроль у электроннай базе ад пачатку выяўлення і да моманту альбо выдачы гаспадару альбо здачы на перапрацоўку".

Пошукам  кінутых аўтамабіляў займаецца і сталічная аўтаінспекцыя. Супрацоўнікі ДАІ рэгулярна адзначаюць месцазнаходжанне забытых машын на карце горада і перадаюць інфармацыю спецыялістам камунальных службаў.

Аляксандр Капуза, інспектар ДПС АДАІ Партызанскага РУУС г. Мінска: "Намі адсочваецца так званы кінуты аўтатранспарт. Гэта машыны, якія ўжо працяглы час стаяць уздоўж дарог са спушчанымі коламі, з бачнымі прыкметамі пашкоджанняў. Па іх зразумела, што вадзіцелі іх проста кінулі. Намі праводзіцца фота- і відэафіксацыя".

У большасці выпадкаў гаспадар пакінутага аўто ўсё ж знаходзіцца. Нядбайныя аўтаўладальнікі атрымліваюць папярэджанне адрамантаваць сваю машыну або пераставіць на ахоўную паркоўку. Калі за месяц сітуацыя не мяняецца, машыну адпраўляюць на штрафстаянку. Яшчэ праз тры месяцы - на перапрацоўку.