У Беларусі з'явяцца беспілотнікі на сонечных батарэях

10 августа 2015

У нашай краіне з'явяцца беспілотнікі на сонечных батарэях, а беларускія інжынеры навучаць замежных калег не толькі рамантаваць апараты, але і кіраваць імі. Асаблівы сэрвіс, які суправаджае продажы, ужо працуе для некаторых замежных партнёраў. Больш за тое, у найбліжэйшых планах і сумесныя вытворчасці - пэўныя дамоўленасці ў гэтай частцы ўжо ёсць з Эквадорам. Толькі за мінулы год беларускія навукоўцы прадалі лятальных апаратаў на суму парадку 650 тысяч долараў. За час існавання нашага беспілотнага авіябудавання - лічба амаль у 5 разоў большая.

Аб тым, як беларускія інжынеры зарабілі ледзь больш за 4 мільёны долараў - рэпартаж Улады Карніцкай. Акрамя нашых, яны ўжо некалькі гадоў рассякаюць замежныя аблокі. Беларускія беспілотнікі сёння ў топе заказаў у іншаземцаў, іх купляюць амаль усе краіны Азіяцка-Ціхаакіянскага рэгіёна.

Але спачатку іх збіраюць тут, у цэнтры фізіка-тэхнічнага інстытута. Усяго ўжо створана 7 мадэляў беларускіх беспілотнікаў - ад 2 з паловай кілаграмаў да 250. Але, гавораць інжынеры, гэтыя канструкцыі больш падыходзяць прыродным умовам нашай краіны - да замежных кліентаў падыход індывідуальны. Галоўны тут крытэрый - клімат.

Галоўная мэта сёння ў спецыялістаў гэтага цэнтра - гэта мадыфікацыя беспілотнікаў, якія ўжо існуюць. Напрыклад, у гэтай мадэлі пасля дапрацоўкі крылы сталі амаль на метр даўжэйшымі. А значыць, ужо ў небе апарат можа ляцець больш павольна. Што дазволіць дэталёва разгледзець ландшафты. Больш за тое, у планах у навукоўцаў падрыхтаваць крылы беспілотнікаў спецыяльнымі сонечнымі батарэямі. І тады апарат зможа зараджацца прама ў паветры, без пасадкі.

Беларускія лятаючыя робаты сёння могуць самастойна выконваць заданні, а затым вяртацца на базу нават без кантролю чалавека. Беспілотнікі ўжо ўзялі пад кантроль нашу мяжу і даказваюць сваю эфектыўнасць кожны дзень.

Напрыклад, "Буравеснік" можа выконваць адразу некалькі задач на хуткасці да 250 кіламетраў за гадзіну. Ён працуе на вышыні ад 200 да 5000 м, а працягласць палёту - каля 10 гадзін.

Сёння беспілотнікі вырабляюць некалькі дзясяткаў краін свету. А вось, што завецца, курсаў па комплексным абслугоўванні, уключаючы арганізацыю вытворчасці і навучанне кіраванню лятаючымі памочнікамі, да гэтага часу няма нідзе. Зараз можна сцвярджаць, акрамя Беларусі. Бо нашы інжынеры ўжо гатовыя аказваць і такія паслугі сваім партнёрам.

На зборку аднаго з самых маленькіх апаратаў, напрыклад шасцікілаграмовага, сыходзіць парадку двух тыдняў. І калі яшчэ некалькі гадоў таму амаль палова яго начыння была імпартная, то ўжо сёння, і тут паспяхова спрацавала праграма па імпартазамяшчэнні, большасць дэталяў нашых беспілотнікаў усё-такі нашы.