Асцярожна, матацыкліст!

10 апреля 2016

Ну што ж, прама зараз рэпартаж Юрыя Шаўчука. Прага хуткасці не літуе нават тых, пра каго нельга сказаць "пачатковец". Як трагедыі на дарогах падзялілі не толькі вадзіцеляў і байкераў, але і само мотаасяроддзе? Што трэба, каб спыніць чараду страшных ДТЗ?

Аварыя пад Мазыром - загінуў 20-гадовы вадзіцель скутара і яго 15-гадовы пасажыр.

ДТЗ у Бабруйску, дзе 36-гадовы байкер не справіўся з кіраваннем і ўляцеў у металічную агароджу.

А яшчэ здарэнне ў Барысаве, дзе пад колы матацыкла дагадзіла 80-гадовая бабулька…

І некалькі сутыкненняў у Мінску. У першым байкер урэзаўся ў тралейбус, а ў другім не паспеў затармазіць перад аўтамабілем.

Але, бадай, самае страшнае ДТЗ здарылася на Лагойскім тракце ў Мінску.

Паводле папярэдняй версіі ДАІ, матацыкліст з пасажырам ехалі з боку МКАД. У нейкі момант на іх шляху апынулася маршрутка, якая спрабавала звярнуць налева. Долі секунды і ад сутыкнення ў спартыўным байку ўзрываецца бак. Частка паліва трапляе на пілота і яго спадарожніка, яшчэ частка на "фольксваген". Шафёр і пасажыры мікрааўтобуса за лічаныя секунды пакінулі салон, нязначна пацярпела толькі адна жанчына. А вось у хлопцаў шанцаў выжыць практычна не было.

Загінулі два браты - 28-гадовы Аляксей і 33-гадовы Рустам. Байк належаў Лёшу. За руль матацыкла хлопец сеў, як толькі яму споўнілася 18, а гэтую "Хонду-CBR-600F" купіў у маі мінулага года. Усе, хто ведаў маладога чалавека, гавораць, што ён і матацыкл былі адно цэлае, але следчыя не выключаюць, што за рулём у момант сутыкнення мог знаходзіцца і яго брат.

Надзея - былая жонка Аляксея. Восем гадоў таму яны пазнаёміліся на вяселлі Рустама, з тых самых пор практычна ніколі не расставаліся. Тры гады таму Надзя выбрала больш спакойнае жыццё, а Лёша застаўся ў асяроддзі сяброў і байкаў... Але нават калі яны развяліся, засталіся добрымі сябрамі.

Так усё-такі, што ж адбываецца на дарогах з прыходам вясны, і чаму байкеры, нібы заварожаныя, адзін за адным трапляюць у страшныя аварыі.

За зіму вадзіцелі аўтамабіляў адвыкаюць ад экстрэмальнага суседства з двухколавым транспартам. Яшчэ адна прычына - самі байкеры пасля доўгага міжсезоння не так добра спраўляюцца з машынай.

Эксперты гавораць, што для таго, каб пазначыць сябе байкерам, дастаткова ўключыць фару на сваім матацыкле. Яшчэ больш эфекту ад далёкага святла, але толькі днём і пры сонечным надвор'і. У гэтым выпадку ты нікога не аслепіш, затое станеш нашмат больш прыкметным. Аднак не ўсё так проста, гавораць самі матацыклісты.

Яшчэ адна прычына, аб якой гавораць самі байкеры, гэта падрыхтоўка маладых матацыклістаў. У той жа Еўропе перад тым, як вадзіцель атрымае катэгорыю "А", ён павінен прайсці паўнавартаснае навучанне, у нас жа яшчэ да нядаўняга часу дастаткова было проста прыйсці на іспыт і паказаць, што ты ўмееш кіраваць матацыклам.

З гэтага года для таго, каб табе дазволілі сесці за руль матацыкла, трэба прайсці тэарэтычны і практычны курс кіравання. Але і гэтага не дастаткова. Заняткі ў горадзе і практыка ў экстрэмальных сітуацыях - вось што выратуе становішча, на думку дарожнай міліцыі.

Толькі летась на дарогах краіны ў мотааварыях загінулі 38 чалавек і амаль 300 пацярпелі. А так, па меркаванні канструктараў, выглядае бяспечная будучыня двухколавага транспарту. Відэа ўнікальнага канцэпткара пакарае Інтэрнэт. Магчыма, менавіта гэтая мадэль і ёсць панацэя.