На гэтым тыдні ў СМІ бурна абмяркоўвалі пытанне прыватнага возніцтва

8 апреля 2016

Не так даўно нейкі Іван Сапаненка вылажыў у Інтэрнэт відэа, на якім паказаны яго канфлікт з транспартнай інспекцыяй. Справа ў тым, што маладога чалавека ўзялі на так званай нелегальнай перавозцы. Сам аўтар роліка адмаўляе, што прасіў за простую чалавечую дапамогу аплату. А вось у інспектараў іншае меркаванне. Аказваецца, нават, калі пасажыр без ведама вадзіцеля пакінуў грошы ў машыне нібы за аказанне паслугі, гэта ўжо артыкул. Адвечны канфлікт транспартнай інспекцыі і простага вадзіцеля ў сюжэце Аляксандр Савенкі.

Дабрыня душэўная або сквапнасць мацёрага "бамбілы"? Тут ужо не разбярэш. Ва ўсякім разе, хлопец на прыпынку ў пасёлку Свіслач ад прапановы Івана падкінуць яго да Мінска не адмовіўся. Сеў у машыну і таксама моўчкі праехаў 25 кіламетраў з пункта А у сталічны пункт Б.

"Малады чалавек папрасіў спыніць на найбліжэйшым прыпынку. Я спыніўся і хацеў нават правесці поглядам яго, але тут жа мне перагароджвае дарогу транспартная інспекцыя з уключанымі пробліскавымі маячкамі".

Вось яно, нараджэнне адвечнага канфлікту. Маладога чалавека, прычым сходу, інспектары абвінавацілі ў нелегальнай перавозцы. Іван нават збянтэжыўся - грошай ён не браў, на гэта і запіс з рэгістратара паказвае. Але вось ужо праз некалькі хвілін на руках у вадзіцеля быў пратакол за "пазапраўную прадпрымальніцкую дзейнасць".

Мікалай Кукліс, адвакат: "Асноўнай прыкметай прадпрымальніцкай дзейнасці з'яўляецца дзейнасць, накіраваная на сістэматычнае атрыманне прыбытку. Дык вось ніякіх доказаў на тое, што вадзіцель сістэматычна атрымліваў прыбытак ад сваёй дзейнасці, на мой погляд, з сюжэту не ўгледжваецца".

Паводле слоў адваката Мікалая Кукліса, у гэтым выпадку інспектары ўсё ж перагнулі. Першым чынам, службовыя асобы забыліся, што такое прэзумпцыя невінаватасці.

Мікалай Кукліс, адвакат: "Вадзіцель ехаў не туды, куды папрасіў пасажыр. Ён ехаў па сваіх справах, гэта значыць, гаварыць аб тым, што ён выконваў нейкую паслугу і пры гэтым атрымліваў прыбытак, і ўжо тым больш сістэматычна, не варта".

І ўсё ж у транспартнай інспекцыі сваё бачанне. Вадзіцель абавязаны адказваць хаця б за "дабрыню". Бо за здароўе пасажыра адказваць не прыходзіцца.

Перавозка пасажыраў за грошы без ліцэнзіі забароненая законам. І ўжо вадзіцель з усёй адказнасцю павінен правяраць, напрыклад, задняе сядзенне альбо кілімок на прадмет падзякі ў выглядзе купюр. І абавязкова іх вярнуць уладальніку. Бо, калі бярэш кагосьці на хвост, ніколі не ведаеш, хто можа быць на хвасце ў цябе.

У першую чаргу ад такіх "лагодных" людзей інспектары абараняюць афіцыйных перавозчыкаў, якія адбіваюць патэнцыяльных кліентаў.

Некаторыя вадзіцелі абураныя, што зараз пасля кожнага падвозу спадарожніка іх будуць штрафаваць. Але абурэнне праходзіць, калі і для іх уключаецца лічыльнік. Дабрыня мае асаблівасць сканчацца, калі вадзіцеляў здаюць людзі, якіх толькі што падвозілі.