Якая інвестыцыйная будучыня чакае завод "Прамень". Інтэрв'ю з кіраўніком брэнда Franck Muller

2 апреля 2017

Бяспека і стабільнасць як галоўныя крытэрыі для паспяховага інвеставання. Першы ў гісторыі сумеснага бізнесу Беларусі і Швейцарыі інвестпраект у гадзіннікавай індустрыі выходзіць на новы ўзровень. Сусветна вядомы брэнд прэміум класа Franck Muller на чале з Вартанам Сірмакесам, які ў 2010 годзе ўклаў у Мінскі гадзіннікавы завод 4 мільёны долараў, збіраецца будаваць новы будынак для беларускіх гадзіншчыкаў.

"Прамень" тым часам прайшоў этап мадэрнізацыі, зараз праца ідзе над паляпшэннем дызайну гадзіннікаў, каб іх захацеў насіць кожны беларус.

Наш карэспандэнт Анастасія Багамолава адправілася ў Жэневу, каб даведацца, якая інвестыцыйная будучыня чакае Мінскі гадзіннікавы завод, і заадно наведала штогадовую сусветную выставу ў швейцарскім Базелі, што задае тон усёй сусветнай гадзіннікавай індустрыі.

Швейцарыя. Гарадок Жанто на беразе Жэнеўскага возера. У дваранскай сядзібе з выглядам на Манблан размясцілася штаб-кватэра кампаніі Franck Muller. Інтэр'ер яе ўвасабляе атмасферу пераемнасці швейцарскіх гадзіншчыкаў.

Штаб-кватэра Franck Muller уяўляе сабой вялікую тэрыторыю плошчай 32 гектары. Сцісла пра тое, што тут знаходзіцца. За мной тэхнічны корпус, злева адміністрацыйны і рэстаран, а вось насупраць святая святых - майстэрні, дзе збіраюцца гадзіннікі.

Тут усё робіцца ўручную, ніякіх машын. Гэтым гадзіннікі і ўнікальныя. Кожны спецыяліст працуе са сваім механізмам - ад зборкі першых дэталяў да фінальнага кантролю якасці гатовых да продажу вырабаў.

Лаўра Бондзі, спецыяліст па маркетынгу і камунікацыях Franck Muller: "У сярэднім для зборкі гадзіннікаў Franck Muller выкарыстоўваецца каля 200-300 складальнікаў, у залежнасці ад працы. Адны гадзіннікі збіраюцца каля 2 тыдняў. Дазвольце прадставіць Мурфіда. Ён кіраўнік гэтага аддзела. Працуе на мануфактуры ўжо больш за 22 гады. Ён займаецца ўнікальнымі і самымі складанымі дапрацоўкамі, як, напрыклад, "Шалёны гадзіннік". Як вы бачыце, лічбы адлюстравання гадзін і хвілін ідуць у незвычайным парадку. Глядзіце, зараз 4 гадзіны 15, 30, 45 хвілін і 5 гадзін".

Лаўра Бондзі, спецыяліст па маркетынгу і камунікацыях Franck Muller: "А тут мы паглядзім на працу з корпусам гадзіннікаў. Нядаўна мы пачалі вырабляць інавацыйны выгляд корпуса, што называецца curvex. Ён вельмі зручны, таму што паўтарае форму вашага запясця, яго зрабіць даволі складана. Можаце паглядзець, як ён выглядае ў пачатку працы".

Самы вядомы з маладых або самы малады з вядомых - вось як еўрапейскія журналісты называюць гадзіннікавы брэнд Franck Muller. Яго кіраўнік Вартан Сірмакес у 2010 годзе стаў інвестарам Мінскага гадзіннікавага завода. Офіс спадара Сірмакеса знаходзіцца ў цэнтры дваранскага маёнтка.

І вось вынік. Сёння брэнд "Прамень" у корані змяніў сваю канцэпцыю. Новыя магазіны з акцэнтам на індывідуальную працу з кліентамі, сучасны дызайн у афармленні стэндаў і ва ўпрыгажэнні гадзіннікаў, а таксама механізмы як швейцарскай, так і ўласнай вытворчасці.

Вольга Карпенка, начальнік аддзела маркетынгу ААТ "Мінскі гадзіннікавы завод": "Зараз мы перажываем працэс рэбрэндынгу. Што тычыцца мэтавай аўдыторыі, зараз мы арыентаваны на моладзь і людзей сярэдняга ўзросту. Гэта мужчыны, якія шануюць якасць, студэнты, якія нестандартна думаюць, і дзяўчаты з чорнай сукенкай".

Як гавораць, калі вучыцца, то толькі ў моцных. Нягледзячы на ўзрост брэнда Franck Muller (яму ўсяго больш за 2 дзясяткі гадоў), арыентацыя на прэміяльны сегмент аказалася больш чым паспяховай. Сёння ў кампаніі каля 20 уласных монабрэндавых бутыкаў па ўсім свеце, 2 з якіх у Жэневе.

Кошт унікальных гадзіннікаў, якіх прадаюць па некалькі за год, ад 150 тысяч франкаў. Што практычна параўнальна з сумай у еўра. Паводле слоў Дэвіда, патоку кліентаў у іх няма. Ды і ў такім сегменце яго быць і не можа. Да іх прыходзяць людзі, у якіх ёсць усё, па мару, якую ім дапамагаюць ажыццявіць.

Не менш дарагія гадзіннікі, але арыентаваныя на больш шырокую публіку, прадэманстравалі сусветныя брэнды на штогадовай выставе ў Базелі. Нягледзячы на татальную разнастайнасць разумных гадзіннікаў, асноўныя трэнды ўсё ж за мадэрнізаванай класікай.

Швейцарскі вытворца гадзіннікаў класа "люкс" Hublot, філасофія якога - мастацтва зліцця.

Што тычыцца дызайну, то тут прэстыжныя брэнды пайшлі яшчэ далей. Бо гадзіннікі не толькі дакладны механізм для вызначэння часу, але і аксесуар. На гэта і зрабіў акцэнт Антоніа Тэранова - сузаснавальнік брэнда Сvstos.

Нягледзячы на прадказальную смерць сусветнай гадзіннікавай індустрыі, брэнд Franck Muller даказвае - кожная хвіліна каштоўная. Выстава ў Базелі здзіўляе новымі тэхналагічнымі навінкамі ў класічнай аправе, у той час як беларускі "Прамень" дэманструе новыя калекцыі - у нас усё ж захаваўся свой час.