Інтэрнэт-партал "Мой горад" і служба 115 дапамагаюць у вырашэнні праблемных пытанняў

7 февраля 2019

Зараз аб пытаннях жыллёва-камунальнага характару можна паведаміць у адзін клік або "ў адзін званок". Праблему трэба проста сфатаграфаваць і выкласці ў інтэрнэт-партал "Мой горад", які адкрыты на сайце 115.бел. Такі віртуальны дыялог паміж насельніцтвам і ЖКГ стаў звыклым ужо для сотні гарадоў Беларусі. Сістэма ўжо даказала сваю практычнасць. Зрэшты, аўтары праекта плануюць зрабіць яго яшчэ больш зручным. Як менавіта - даведалася Ганна Кавалёва.

Люк ліўневай каналізацыі прасеў, побач - яма, у якую папросту мог дагадзіць выпадковы прахожы. Небяспечны ўчастак тады трапіў у аб'ектыў тэлефоннай камеры Вольгі Мажаевай. Фота жанчына адправіла на сайт 115.бел. Сігнал атрымалі дарожнікі і рэанімавалі люк у лічаныя дні.

Аб тым, што карыстацца паслугамі сайта і кантакт-цэнтра зручна, пацвярджае і Галіна Сцепаненка з Гродна. У кватэры пенсіянеркі батарэі далі збой. Тэмпература ў пакоях трымалася ў рэжыме 25 плюс. Аб праблемах з ацяпленнем жанчына паведаміла раніцай. Да абеду ўсе пытанні былі вырашаныя.

Гэты дом - яшчэ адзін удалы прыклад віртуальных зносін. Літаральна 2 тыдні таму фасады былі ў непрывабным стане, пад'езды абклееныя аб'явамі. Спецыяльных стэндаў для папяровых паведамленняў не было. Тады жыхары пакінулі заяўку на 115.бел. Вынік не прымусіў сябе чакаць. Дарэчы, у вырашэнні такіх праблем у любую хвіліну гатовыя дапамагчы больш як 30 служб і арганізацый. Да іх просьбы паступаюць ад мадэратараў партала. Калі інтэрнэт-карыстальнік апублікаваў яшчэ і здымак праблемы - аб яе ўхіленні павінны адчытацца і таксама даслаць фота. На ўсё - 8 дзён. Аднак, да прыкладу, просьбу аб азеляненні змогуць задаволіць толькі ў пэўны сезон года.

Менавіта сюды сцякаюцца ўсе заяўкі - як віртуальныя, так і тэлефонныя. Такія дыспетчарскія працуюць амаль у 130 гарадах краіны. Толькі Гомель штодня прымае 50 заявак на партале і каля 500 па тэлефоне. Сярод актыўных карыстальнікаў у Сетцы - больш як 80 тысяч гамяльчан. Сайт у гэтым абласным цэнтры працуе прыкладна паўгода. За гэты час вырашылі амаль 200 тысяч праблем. У планах - удасканаліць сістэму.

У Мінску партал запрацаваў ледзь больш як 3 гады таму. За гэты час ужо паступіла каля 6 мільёнаў званкоў. Усе інтэрнэт-звароты акумулююцца і дазваляюць стварыць карту самых праблемных месцаў у краіне, і падказаць камунальным службам, на што звярнуць увагу ў першую чаргу.

У найбліжэйшых планах - дадаць опцыю, пры якой заказаць спецыяліста для вырашэння праблемы людзі змогуць у зручны для сябе час. У Мінску праца па ўвасабленні ідэі ўжо запушчаная. Акрамя таго, кол-цэнтр і інтэрнэт-партал "Мой горад" на базе 115.бел у найбліжэйшы час аб'яднаюць у агульнарэспубліканскі сэрвіс пад назвай "Мая Беларусь". Ён будзе даступны жыхарам усіх абласных цэнтраў.