Белтол працуе тры месяцы

2 ноября 2013

Электронная сістэма збору аплаты за праезд Белтол працуе тры месяцы. Перыяд невялікі, але спецыялісты ўжо робяць высновы. Больш за тое, паводле інфармацыі замежных партнёраў, пры ўвядзенні аналагічнай сістэмы ў іншых краінах парушэнняў і праблем было значна больш, чым у Беларусі. У нас не выконваюць правілы праезду па платных дарогах усё радзей. Аднак часта нежаданне вадзіцеляў больш уважліва азнаёміцца з усімі правіламі прыводзіць да штрафаў. Якія парушэнні самыя распаўсюджаныя і куды звярнуцца ў выпадку нязгоды? Усе падрабязнасці ў матэрыяле Наталлі Тарасюк.



Паводле статыстыкі, каля 75% усіх парушэнняў - адсутнасць бартавой прылады. Нягледзячы на правілы праезду па беларускіх дарогах, некаторыя вадзіцелі і аўтаўладальнікі ўсё ж не лічаць патрэбным усталёўваць гэты прыбор. Больш за тое, многія проста забываюцца пра тое, што прылада замацоўваецца толькі за адным рэгістрацыйным знакам і пераўсталёўваць яе на іншую машыну нельга.


Аляксей Лабанаў, начальнік упраўлення кантролю аплат кампаніі-аператара сістэмы Белтол: Варта адзначыць, што мы назіраем істотнае зніжэнне колькасці парушэнняў за апошнія некалькі месяцаў. Звязана гэта ў першую чаргу з дадатковымі мерамі па інфармаванні карыстальнікаў дарог, а таксама з эфектыўным кантролем за выкананнем правілаў карыстання платнымі дарогамі.


Спецыялісты Белтол рэкамендуюць асаблівую ўвагу звяртаць і на колькасць гукавых сігналаў. Калі пры праездзе партала з датчыкамі будзе больш за адзін сігнал, то вадзіцелю трэба як мага хутчэй звярнуцца ў пункт абслугоўвання. Больш за тое, у кампаніі-аператары сістэмы падрыхтавалі новы інфармацыйны буклет.


Сяргей Буры, менеджар па маркетынгу, сувязях з грамадскасцю і карпаратыўных сувязях кампаніі-аператара сістэмы Белтол: З улікам характару найбольш распаўсюджаных парушэнняў мы падрыхтавалі і працягваем рыхтаваць новыя матэрыялы для карыстальнікаў, якія ў больш простай форме гавораць, якія менавіта моманты трэба ўлічыць карыстальніку платнай дарогі пры аплаце за праезд. Гэта выстаўленне дакладнай колькасці восяў у момант папаўнення бартавой прылады.



Менавіта пытанне наконт правільнага вызначэння колькасці восяў нават праз тры месяцы ў многіх вадзіцеляў так і засталося пытаннем. На адрас транспартнай кампаніі, у якой працуе Дзмітрый Градзінскі, вадзіцелю велікагрузнага аўтамабіля прыйшоў штраф за няправільнае вызначэнне колькасці восяў.


Спецыялісты нагадваюць: заўсёды пасля папаўнення балансу бартавой прылады ў рэжыме прадаплаты неабходна правяраць, ці правільна выстаўленыя восі на грузавым аўтамабілі, у тым ліку тыя, што не выкарыстоўваюцца.


Аляксей Лабанаў, начальнік упраўлення кантролю аплат кампаніі-аператара сістэмы Белтол: Перад выездам на платную дарогу вадзіцель абавязаны праверыць і вызначыць колькасць восяў, якая тэхнічна прадугледжана для гэтага сродку, у тым ліку так званыя падціснутыя восі. Мы гаворым пра бартавую прыладу транспартных сродкаў з дазволенай масай звыш 3,5 тоны.



У выпадку нязгоды са штрафам падаць скаргу можна некалькімі спосабамі. Усё залежыць ад характару парушэння. У транспартную інспекцыю можна адправіць ліст. На сайце Белтол размешчаная спецыяльная форма прэтэнзіі. Для зручнасці карыстальнікаў створаны таксама адзіны цэнтр прыёму і апрацоўкі скаргаў на базе Белаўтастрады.



Сяргей Буры, менеджар па маркетынгу, сувязях з грамадскасцю і карпаратыўных сувязях кампаніі-аператара сістэмы Белтол: Мы разглядаем прэтэнзіі на працягу 15 дзён у адпаведнасці з заканадаўствам. Але з улікам таго, што часта выпадкі бываюць складанымі і, як прадугледжана заканадаўствам, патрабуюць дадатковай апрацоўкі, то мы бяром да 15 дзён дадаткова.



Пры гэтым скаргу трэба падаць не пазней за 15 дзён пасля атрымання штрафу. Эксперты ўжо адзначаюць, што за тры месяцы працы аналагічнай сістэмы ў іншых краінах парушэнняў і прэтэнзій было значна больш, чым у Беларусі.


Паводле самай апошняй інфармацыі, колькасць карыстальнікаў сістэмы Белтол ужо перавысіла 160 тысяч чалавек. У хуткім часе адкрыюцца пяць новых пунктаў абслугоўвання кліентаў. Бо з 1 студзеня спіс платных дарог павялічыцца ўчасткамі трас М4 і М5.