Будучыню трактарабудавання абмяркоўвалі на тыдні на ўзроўні Кіраўніка дзяржавы

30 июля 2017

Фактычна ўрад, міністры, прамыслоўцы дзяліліся прагнозамі: якім будзе беларускі трактар заўтрашняга дня? Развіццё гэтай галіны ўплывае на ўвесь аграрны сектар і ўрэшце адбіваецца на сацыяльнай сферы.

Мабыць, галоўнае пытанне - гэта ліквідны экспарт. Апошнія некалькі гадоў былі не самымі спрыяльнымі для прамысловасці ў цэлым і для трактарабудаўнікоў у прыватнасці. Але рынак ажывае - растуць і продажы МТЗ. Звыклы, якасны, недарагі "Беларус" застаецца па шматлікіх пазіцыях лепшай прапановай. Шанцаў пацясніць яго няма ні ў заходняй тэхнікі, ні ў расійскіх канкурэнтаў.

Дарэчы, кожны дзясяты трактар у свеце - з Беларусі. МТЗ працуе ў 60 краінах і мае зборачныя канвееры ў розных кутках планеты. Але ёсць нішы, у якіх наша тэхніка пакуль не прадстаўлена. Лінейка машын можа быць шырэйшай. Гэта пойдзе на карысць экспартнаму патэнцыялу.

Бо патрэбны машыны, якія запатрабаваны і ў нас у краіне, і за мяжой. Урад прапанаваў заняцца вытворчасцю новых мадэляў трактароў на пляцоўцы "Амкадора". Аляксандра Лукашэнку цікавіла, як ідуць справы і на "Амкадоры", і на МТЗ. Наколькі стварэнне новай вытворчасці ўвязана з дзеючымі? І наогул - не ці стане новы трактар "трактарам разладу"? Галоўнае пытанне аб канкурэнцыі прагучала ад Прэзідэнта.

Ідэю стварыць новую мадэль трактара Кіраўнік дзяржавы падтрымаў. Гэта машыны з асаблівай канструкцыяй рамы. У палях яны больш манеўраныя і сёння карыстаюцца попытам. Аднак пад якім брэндам будуць выпускаць такую тэхніку - пытанне адкрытае. Магчыма, беларускія вытворцы проста абмяняюцца сваімі тэхналогіямі і напрацоўкамі. Не выключана, што "Амкадор" і МТЗ пойдуць на цесную кааперацыю. Да канца лета Прэзідэнту павінны даць прапановы па фармаце працы прамыслоўцаў. Серыйную вытворчасць трактароў новага тыпу запусцяць пасля правядзення выпрабаванняў тэхнікі. На гэта ў Мінпраме адводзяць год-два.