Сёння прэм'ер-міністр Беларусі наведаў некалькі прадпрыемстваў

11 марта 2015

Развіццё прамысловага комплексу Мінска стала галоўнай тэмай сённяшняй нарады па пытаннях у дадзенай сферы. Галоўны вектар зададзены - пошук новых шляхоў збыту прадукцыі і павелічэнне экспарту. Такія задачы перад кіраўнікамі не раз ставіліся на вышэйшым узроўні. Каб быць канкурэнтаздольнымі, прадпрыемствы павінны адаптавацца да ўмоў, якія дыктуе цяперашняя эканамічная сітуацыя як у краіне, так і за яе межамі. Неабходна выходзіць на новы ўзровень.

Сёння прэм'ер-міністр Беларусі наведаў некалькі прадпрыемстваў, каб паглядзець, як на месцах рэалізуюцца меры па стабілізацыі вытворчасці, і ацаніў вынікі. Усе падрабязнасці ў Дар'і Белавусавай-Пятроўскай.

На рынку прадукцыя прадпрыемства "Рэгула" з'явілася 12 гадоў таму. Дзякуючы спалучэнню мінімум энергазатрат, максімум інтэлекту сёння гэта беларуская кампанія - адзін з сусветных лідараў у вытворчасці абсталявання для праверкі сапраўднасці дакументаў. Іх спецыяльныя прыборы ўсталяваны не толькі ў аэрапортах і на пагранічных пераходах Беларусі, але яшчэ ў 150 краінах свету. Агульны абарот ад 8 да 10 мільёнаў еўра, прычым 60% складае экспарт.

Поспех дадзенай кампаніі ў няпросты для беларускай эканомікі час павінен быць прыкладам для шматлікіх прамысловых прадпрыемстваў Мінска. Пра гэта гаварыў сёння прэм'ер-міністр краіны Андрэй Кабякоў, наведваючы прадпрыемства.

Андрэй Кабякоў, Прэм'ер-міністр Беларусі: "За такімі прадпрыемствамі стратэгічная будучыня нашай прамысловасці. Калі так груба сказаць, на 1 кг вагі выпушчанай прадукцыі атрымліваецца выручка ў 40 тысяч долараў. Гэта значыць мінімум матэрыялу, энергаёмістасці, максімум інтэлектуалаёмістасці і адпаведны вынік. Гэта не гаворыць пра тое, што мы павінны адмаўляцца ад развіцця нашых асноўных галін вытворчасці, такіх як МАЗ, трактарны завод і іншых нашых флагманаў. Гэта, безумоўна, найважнейшая сфера нашай дзейнасці і будзе такой яшчэ працяглы перыяд часу".

Пра тое, што з усіх сфер менавіта вытворчая найбольш схільна да негатыўных тэндэнцый, якія сёння скалынаюць эканомікі суседзяў, нядаўна гаварылі на вялікай нарадзе ў Прэзідэнта Беларусі. Аляксандр Лукашэнка запатрабаваў у эканамічнага штаба краіны, гэта ўрад, Нацбанк, міністры, губернатары і дырэктары прадпрыемстваў, выпрацаваць дакладны план дзеянняў для абароны беларускай прамысловасці ад непагадзі на знешніх рынках.

Беларускія прадпрыемствы павінны змяняць маркетынгавую палітыку і шукаць новыя рынкі збыту. Такую задачу паставіў прэм'ер-міністр краіны перад кіраўніцтвам Мінскага аўтамабільнага завода. Андрэю Кабякову паказалі новыя мадэлі МАЗа, кіраўнік урада ўважліва вывучыў іх мадыфікацыю.

Гандлёвая марка МАЗ ужо даўно стала брэндам. Добра вядома не толькі ў краінах СНД, але і за мяжой. Тут вырабляюць больш за 500 мадэляў. У першую чаргу гэта грузавыя аўтамабілі, а таксама аўтобусы і тралейбусы. Раней МАЗ пастаўляў сваю прадукцыю ў 45 краін свету, але апошнім часам экспарт упаў у некалькі разоў.

Галоўная прычына - зніжэнне экспарту на нашых традыцыйных рынках. Гэта Расія і Украіна. Таму сёння неабходна шукаць ім годную замену. А для гэтага трэба змяняць стратэгію зносін з кліентам. Спачатку даведацца яго патрэбнасці і працаваць строга пад заказ. Тады не будзе перапоўненай прадукцыі на складах, а ў краіну прыйдзе валюта.