Беларусь і Курганская вобласць актывізуюць кантакты

13 октября 2016

Гэтымі днямі ў Мінску знаходзіцца дэлегацыя Зауральскага рэгіёна. Аб перспектыўных праектах гаварылі сёння на сустрэчы Кіраўнік беларускай дзяржавы і губернатар Курганскай вобласці. Абмен візітамі дэлегацый стаў добрай традыцыяй. Партнёрства з рэгіёнамі - як не раз адзначалі на сустрэчах - рэальная эканамічная аснова інтэграцыі. Сёння бакі адзначылі неабходнасць паглыбляць партнёрства. Відавочна, што двухбаковы эканамічны патэнцыял пакуль максімальна не скарыстаны - тавараабарот, у параўнанні з іншымі расійскімі рэгіёнамі, сціплы. Сітуацыю маюць намер кардынальна змяніць, і першы крок ужо зроблены - бакі распрацуюць дарожную карту супрацоўніцтва. Сярод перспектыўных кірункаў стаўку робяць на сельскую гаспадарку, будаўніцтва, фармацэўтыку і прамысловую кааперацыю. Чым яшчэ цікавыя адна адной Беларусь і Курганская вобласць - больш падрабязна Андрэй Крывашэеў.

На эканамічным слэнгу Беларусь і Курганская вобласць пачынаюць з "нізкага старту". Мяркуйце самі - гадавы тавараабарот ледзь пераваліў за 20 мільёнаў долараў. Для параўнання: з суседняй Чалябінскай вобласцю гэтая лічба дасягаецца ўсяго за 3 тыдні. Пры гэтым Курган мяжуе з Паўночным Казахстанам, гэта значыць - ключавы пункт у нашай еўразійскай інтэграцыі і патэнцыйны кластар беларускай эканомікі. Нарэшце, Зауралле ў цэлым і Курганская вобласць у прыватнасці ўваходзяць у кантынентальны мегапраект новага Шаўковага шляху, а значыць, беларуская прысутнасць у будаўніцтве дарог, жылых кварталаў і цэлых прадпрыемстваў пад ключ - гэта не толькі тактыка экспарту і імпарту, гэта яшчэ і стратэгія на найбліжэйшыя дзесяцігоддзі.

Візіт губернатара Какорына ў Беларусь і сустрэча з Кіраўніком дзяржавы - падзея не радавая і не пратакольная яшчэ і для інтэграцыі Саюзнай дзяржавы. Такімі сустрэчамі Беларусь і Расія ратавалі гандаль і эканоміку, вырашалі палітычныя рознагалоссі і недамоўкі ў самыя цяжкія гады збліжэння. Журналістамі падлічана: толькі за апошнія 15 гадоў Аляксандр Лукашэнка наведваў Расію 85 разоў. І гэта не толькі і не столькі Масква, хоць і яна, вядома, таксама. Сустрэчных візітаў губернатараў наогул не злічыць. Апошні форум рэгіёнаў паказаў: наша рэгіянальная інтэграцыя дае працу дзясяткам мільёнаў і зарабляе дзясяткі мільярдаў за год.

Менавіта адгэтуль нездаволенасць бягучым гандлёвым балансам. 20 мільёнаў - гэта нават непрыстойна для гэткіх роднасных эканомік.

Дзе шукаць пункты росту сумеснай эканомікі. З Заураллем - на паверхні. Вобласць - "жытніца", дае сур'ёзнае прыбаўленне агульнафедэральнаму караваю. Зараз АПК на маршы мадэрнізацыі. Значыць, патрэбныя камбайны і сеялкі, трактары і тэхналогіі сяўбы, аграномы і навука - біятэхналогіі і селекцыя. Усё гэта ёсць у Беларусі ў дастатку, як і сацыяльны аспект - якасць жыцця вяскоўцаў, аграгарадкі. І гэта не тэорыя, а за 10 гадоў адточаная практыка.

Ёсць і больш празаічныя пункты росту. МТЗ зайшоў у Курганскую вобласць сваёй тэхнікай, а вось сэрвіс не падцягнуў. Для губернатара - гэта асабістае. "Беларуса" ведае з дзяцінства. Бацька працаваў на спісаным "дзядку" і быў аб ім высокага меркавання.

Аляксей Какорын, губернатар Курганскай вобласці Расіі: "Я абсалютна згодны з усімі тымі кірункамі, якія Вы агучылі. Ёсць, вядома, праблемы. У прыватнасці, у нас значна прасеў рынак збыту вашых трактароў. Нас гэта не задавольвае, таму што яны вельмі запатрабаваныя нашымі аграрыямі, і мы ў вобласці даволі вялікую колькасць трактароў закуплялі. Але ў апошні час цалкам адсутнічае сэрвіснае абслугоўванне, у сувязі з гэтым ёсць некаторыя цяжкасці. З нашага боку ёсць прапанова нашым прадпрыемствам на дамоўных умовах адкрыць сэрвіснае абслугоўванне ў вобласці. Тым самым мы б закрылі запатрабаванне Уральскай федэральнай акругі і аднавілі рэалізацыю трактароў "Беларус".

Вакуум сэрвісу ліквідуюць неадкладна. Прэзідэнт дае жорсткае даручэнне профільнаму міністру і віцэ-прэм'еру. Яшчэ адзін кірунак - сумесная тэхніка на шасі МАЗа і спецыяльная - такая, як у "Амкадора". Брэнды холдынга губернатар з камандай даследуюць асабіста і скурпулёзна. Гэта наогул галоўны лейтматыў візіту - не канкурыраваць, не пладзіць паралельныя вытворчасці, а ў кааперацыі займаць і свой саюзны рынак, і перспектыўнае замежжа. Па лічбах - гэта двухразовы рост гандлю. Толькі па лясной тэхніцы - па 100 адзінак у год.

Пад патрэбы мадэрнізацыі Заураллю неабходная не толькі тэхніка. Гэта і дарогі - як частка кантынентальнага транспартнага калідора, і якаснае жыллё, і прадпрыемствы пад ключ. Беларусь, паводле слоў Прэзідэнта, гатовая ўстройвацца ў любую з праграм ад сумеснай вытворчасці ліфтаў да загрузкі малочных камбінатаў і цэлых "беларускіх кварталаў" з усёй інфраструктурай. Пра тое, як умеем будаваць, губернатар упэўніўся асабіста на экскурсіі па Мінскай агламерацыі.

Складанае пытанне, знятае падчас перамоў, - медпаслугі і фармацэўтыка. Тут Беларусь і Курганская вобласць пакуль "пхаюцца плячамі" на саюзным рынку па антыбіётыках, на рынку сусветным - па артапедычных тэхналогіях. Прапанова - аб'яднаць намаганні.

100 мільёнаў долараў без уліку доўгатэрміновых інфраструктурных праектаў - такую перспектыву для тавараабароту пазначыў сёння прэм'ер Беларусі. На сустрэчы ва ўрадзе дэталізавалі ўсе праекты, агучаныя Прэзідэнтам, і простая арыфметыка ўжо дала пяціразовы рост экспарту - імпарту.

Андрэй Кабякоў, прэм'ер-міністр Рэспублікі Беларусь: "Мы павінны выйсці па меншай меры на ўзровень узаемнага тавараабароту парадку $100 млн. Лічу, што нам гэта цалкам па сілах. Прыярытэтам павінна стаць супрацоўніцтва ў гандлі, машынабудаванні, прамысловасці, сельскай гаспадарцы".

Для падтрымкі гандлю і інвестпраектаў Беларусь гатовая ўключыць для Курганскай вобласці максімальна камфортны рэжым і ў частцы лізінгу, і ў частцы льготнага крэдытавання.

Прычым, размова не толькі аб МТЗ, МАЗе або "Амкадоры". Свае праекты ёсць у Мінскага маторнага, аўтакампанентаў і Белшыны. Дарэчы, бабруйскія вытворцы працуюць у Заураллі ўжо 10 гадоў. Прамыя пастаўкі, склады і сэрвіс у шасці гарадах і прамая дамова з "Курганскімі прычэпамі". За апошні год пастаўкі выраслі ўдвая, і гэта не толькі хадавыя "масавыя" шыны, але і буйнагабарытны эксклюзіў ад Белшыны.

Аляксей Якаўлеў, генеральны дырэктар ААТ "Белшына": "На канвеер "Курганскіх прычэпаў" мы пастаўляем нашу шыну, таксама, зразумела, мы пастаўляем і на другасны рынак. Гэта, у прынцыпе, прамая сувязь. Усё, што ідзе на першасны рынак, на камплектацыю, затым аўтаматычна запатрабаванае на другасным рынку. Вядома ж, ва Уральскі рэгіён мы пастаўляем і шыны буйнагабарытныя, звышбуйнагабарытныя, якія традыцыйна карыстаюцца попытам на ўсім рынку РФ".

У кожнага з новых беларускіх праектаў у Курганскай вобласці будуць і канкрэтныя тэрміны і выканаўцы. Іх запісалі ў дарожную карту адносін на найбліжэйшыя 3 гады. І змацавалі аўтографамі сёння. Асобны план у Гомеля з Курганам - тут і эканоміка, і культура. Падводзячы прамежкавыя вынікі, губернатар прызнаўся: праекты амбіцыйныя. Але, як і ў Беларусі, на суровай уральскай зямлі не прывыклі пасаваць перад цяжкасцямі. І гэта радніць не толькі эканомікі, але і выканаўцаў, кадры, якія, як вядома, вырашаюць усё.