140-ы рамонтны завод сёння - ключавое прадпрыемства ваенна-прамысловага комплексу

7 мая 2018

Займаецца рамонтам і мадэрнізацыяй грамадзянскай і ваеннай тэхнікі.

Сёння мы распавядзем не пра ваенныя подзвігі бравых салдат і афіцэраў, а пра прадпрыемства, працоўная слава якога зарадзілася ў суровыя гады Вялікай Айчыннай. Першы ў свеце мабільны завод па рамонце танкаў з'явіўся ў маі 1943-га. За 75 гадоў прадпрыемства зведала моцныя змяненні. Сёння 140-ы рамонтны завод займаецца рамонтам і мадэрнізацыяй грамадзянскай і ваеннай тэхнікі. Сярод уласных распрацовак - браняваная машына "Кайман". Чым сёння жыве прадпрыемства? Уладзімір Каралёў пабываў на вытворчасці і прыадкрыў заслону сакрэтнасці.

Лічыцца, што стварэнне такога прадпрыемства - асабістая ініцыятыва Сталіна. Тады, у маі 1943-га, пасля Сталінградскай бітвы савецкія войскі сталі цясніць гітлераўскія дывізіі па ўсім фронце. Важным элементам усіх наступальных аперацый сталі танкавыя арміі і злучэнні. Хуткае прасоўванне ўскладняла рамонт і абсталяванне машын. Невялікія майстэрні папросту не маглі выконваць складаныя аднаўленчыя працы. Таму і была падпісана пастанова аб стварэнні першага ў свеце мабільнага завода. Яму прысвоілі назву Рухомы танка-агрэгатны рамонтны завод №7. Аўтамабілямі, цягнікамі і нават самалётамі прадпрыемства высоўвалася на перадавую, каб максімальна хутка аднаўляць тэхніку, якая выйшла са строю. Геаграфія працы ў гады Другой сусветнай - СССР, Румынія, Венгрыя і Чэхаславакія. А ўжо пасля вайны - Беларусь.

Сёння 140-ы рамонтны завод - адно з ключавых прадпрыемстваў ваенна-прамысловага комплексу і флагман у мадэрнізацыі і капітальным рамонце ваеннай тэхнікі. Падобная працэдура дазваляе аднавіць 80% рэсурсу, падоўжыць жыццё баявых машын і давесці іх магчымасці да ўзроўню сучасных патрабаванняў.

У дзень адчыненых дзвярэй завод на аблогавым становішчы: самае папулярнае месца ў дзяцей і дарослых - зборачны цэх. Да прыкладу, танк Т-72 - гэта 120 000 дэталяў. Пасля зборкі - праверка ўсіх вузлоў і агрэгатаў, затым ізноў разборка і абследаванне. Шматступенная сістэма выпрабаванняў дазваляе пазбегнуць памылак і недахопаў.

Тое, што датычыцца паставак за мяжу, амаль усё пакрыта таямніцай. Паводле кантракта, прадпрыемства не мае права выдаваць гэтую інфармацыю. Дакладна вядома: гонар прадпрыемства - уласная распрацоўка - браняваная машына "Кайман" ідзе на ўзбраенне ў Беларусь і шэраг іншых дзяржаў. Упершыню браняваная разведвальна-дазорная машына была прадэманстраваная на выставе MILEX-2017, а праз некалькі месяцаў "Кайманы" прымалі ўдзел у манеўрах "Захад".

Да наступнай выставы ўзбраенняў і ваеннай тэхнікі прадпрыемства прапануе новую распрацоўку. Што за машыны - пакуль сакрэт, але ўжо зразумела, што папярэднія распрацоўкі 140-га рамонтнага завода былі паспяхова ўкаранёныя і прынятыя на ўзбраенне.