Аляксандр Лукашэнка ажыццявіў рабочую паездку ў Гомельскую вобласць

17 июня 2016
Сёння ў Гомелі далі старт рэгулярнаму руху цягнікоў на электрычнай цязе. Кіраўнік дзяржавы прыняў удзел ва ўрачыстай цырымоніі. Першы грузавы цягнік Гомель - Мінск адправіўся з платформы. Варта адзначыць, што ў планах значыцца маштабная электрыфікацыя чыгуначных участкаў па ўсёй краіне. Такі крок абумоўлены эканамічнымі і экалагічнымі дывідэндамі. Тут жа гаворка ішла і пра ўзвядзенне рэспубліканскіх аўтадарог. Аж да 2019 года рэканструяваць і пабудаваць больш за 600 кіламетраў дарожнага палатна. Наведаў Аляксандр Лукашэнка і будпляцоўку дзіцячай абласной клінічнай бальніцы. Якія даручэнні даў Кіраўнік дзяржавы? Куды накіруюць асноўныя інвестыцыі?

Падрабязнасці рабочай паездкі Прэзідэнта - у Наталлі Брэвус. Як правіла, паездка Прэзідэнта ў рэгіён праходзіць з акцэнтам - напрыклад, з прамысловым або аграрным. Але на гэты раз комплексны погляд на развіццё вобласці.  Гэта стала адразу зразумела па асноўных пунктах у маршруце Кіраўніка дзяржавы. Інфраструктура, прамысловасць, сацыяльная сфера - тое, з чаго складаецца жыццё ў рэгіёне. Да якога, як прызнаўся Аляксандр Лукашэнка, у яго асаблівае стаўленне.

"У такой кабіне адчуваеш сябе не машыністам, а капітанам касмічнага карабля", - жартуе Андрэй. Штадлераўскі электрацягнік пад яго кіраваннем будзе курсіраваць паміж Мінскам і Гомелем зараз рэгулярна. Да гэтага дня праца ішла ў тэставым рэжыме. Маршрут для Андрэя знаёмы - на Беларускай чыгунцы ўжо паўтара дзясятка гадоў.

Горад для кожнага прыезджага пачынаецца з вакзала. Гомельскі чыгуначны - адзін з дзясятка найважнейшых транспартных вузлоў Беларусі. Побач аўтавакзал і аэрапорт. Адгэтуль пачынае і Прэзідэнт.

Апошнія гады зроблена шмат па развіцці транспартнай інфраструктуры. У працы другая кальцавая, дарога да Слуцка, новая ўзлётна-пасадачная паласа. У Гомельскай вобласці добраўпарадкавалі трасу М5. Зараз гэта не проста абноўленае палатно, а сучасная шырокая магістраль з мастамі і падземнымі пераходамі. Дарога стала шырэйшай і адпавядае міжнародным стандартам.

300 км паміж Мінскам і Гомелем можна пераадолець хутчэй і значна камфортней. Гэта адчуюць і тыя, хто прыедзе ў Мінск на Усебеларускі народны сход. Вынікам такой працы можна ганарыцца. Дарога злучае сталіцу з другім па колькасці горадам Беларусі. У абласным цэнтры жыве больш за паўмільёна чалавек. Станцыя "Гомель" тут - адна з найбуйнейшых для Беларускай чыгункі. Хоць і адбілася геапалітычнае становішча ў апошнія гады - суседзі скарачаюць міжнародныя перавозкі, адбіваюцца адносіны Расіі і захаду, але ў цэлым за пяць гадоў змаглі павялічыць і пасажырскія і грузавыя перавозкі.

Стаўку сёння робяць на міжнародныя грузаперавозкі. Гэта падштурхнула чыгуначнікаў і на электрыфікацыю. Што было падтрымана ў свой час Прэзідэнтам. І вось навочна чаму. Менавіта праз Беларусь праходзяць два найважнейшыя трансеўрапейскія калідоры. Адзін з іх злучае Расію і Еўропу. Гэты ўчастак быў электрыфікаваны яшчэ да 1983 года. Пасля гэтага працэс спыніўся на 30 гадоў. Другі калідор злучае два моры Балтыйскае і Чорнае. Скажам адкрыта - распад Савецкага Саюза, хвацкія 90-ыя, станаўленне суверэннай краіны - было не да таго. Да працы па яго электрыфікацыі вярнуліся ўжо пасля таго, як Беларусь устала на ногі. Да 2013 завяршылася электрыфікацыя ўчастка дарогі ад Асіповіч да Жлобіна. У канцы мінулага года прайшлі ад Жлобіна да Гомеля. Дарэчы, ужо ўзяліся і за ўчастак дарогі Маладзечна - Гудагай. Яго плануюць завяршыць да 2017 года.

Электрыфікацыя - справа выдатковая. Тут дарэчы крэдытныя рэсурсы Паднябеснай. Менавіта гэта стала фінансавай апорай найважнейшага інфраструктурнага праекта для рэгіёна. Што гэта дасць? Разлічваюць у першую чаргу на прыкметны эканамічны эфект. Бо выкарыстанне электрацягі замест цеплавознай выходзіць танней. А гэта адбіваецца на сабекошце перавозак. Адразу - мінус працэнтаў 20.

Эфект ад электрыфікацыі адчуюць на сабе і пасажыры. Мала таго, што цягнікі на электрычнай цязе больш экалагічныя, дык яшчэ і бонус ад такой тэхнічнай навіны - час у дарозе скарачаецца. Для пасажыраў дарога ад Мінска да Гомеля стала карацейшай на гадзіну. І тыя тры гадзіны ў руху можна правесці з камфортам. У гэтым змог асабіста ўпэўніцца Аляксандр Лукашэнка. Прэзідэнту прэзентавалі гэты сямівагонны састаў - электрацягнік яшчэ праходзіць фінішную прыёмку. Час у шляху грузавых цягнікоў скараціўся на 35 хвілін. У цэлым гэта ўжо робіць транспартны калідор куды больш прывабным для перавозчыкаў.

Абнаўленне рухомага саставу і пераход да новага фармату пасажырскіх перавозак. Сёння Аляксандр Лукашэнка афіцыйна дае старт рэгулярнаму руху цягнікоў на электрацязе. Вось так першы грузавы адпраўляецца ў Мінск пад пільным кантролем дзяжурнай па станцыі з сімвалічным прозвішчам "Церашкова" - з яе падачы толькі ў шлях!

Гэтая падзея і для ветэранаў Беларускай чыгункі, і для тых, хто толькі марыць працаваць на "жалезцы". У Гомелі цэлая ВНУ рыхтуе кадры для працы ў транспартным комплексе. Не людзі, а крамень - так адклікацца аб іх Прэзідэнт.

У цэнтры горада заўсёды шматлюдна. Гамяльчане так сардэчна віталі Кіраўніка дзяржавы, што Прэзідэнт зрабіў прыпынак, каб пагутарыць з гараджанамі.

Дарэчы, менавіта гамяльчане ў канцы мінулага года звярнуліся да Прэзідэнта з просьбай звярнуць увагу на дзіцячую бальніцу ў іх горадзе. Нават напісалі адкрыты ліст Кіраўніку дзяржавы з подпісамі гараджан. Будынак стары, аддзяленні туляцца па розных медустановах. Абнаўленне Гомельскай абласной можа стаць выдатным падарункам да 100-годдзя бальніцы. Гісторыя яе пачыналася яшчэ ў 1920 годзе. Але сёння - гэта 9 лячэбных і дыягнастычных аддзяленняў.

Штогод у Гомельскай дзіцячай бальніцы дапамогу атрымліваюць амаль 18 тысяч дзяцей. Бытавыя ўмовы не вельмі, прызнаецца мама малюсенькай Маргарыты. Алёна Прышчэпава разам з дачкой у бальніцы ўжо трэці раз. Так здарылася, што ў Рыты праблемы з ручкай - яна амаль не рухалася. Своечасова трапілі пад нагляд гомельскіх дактароў. Лячэнне было эфектыўным - дзяўчынка не саромеючыся хапае і маму, і мікрафон журналістаў.

Яшчэ ў лютым Прэзідэнт даручыў кіраўніку Мінаховы здароўя вызначыцца, што рабіць з дзіцячай бальніцай. У выніку вырашана, што, паводле праекта, старыя будынкі бальніцы рэканструююць, а побач узвядуць новыя карпусы - хірургічны з пераходнай галерэяй, неанатальнае аддзяленне для выходжвання нованароджаных.

Клініку ўкамплектуюць медыцынскім абсталяваннем, у тым ліку і камп'ютарным тамографам. Кошт праекта - 750 мільярдаў. Частка пакрыецца сродкамі, сабранымі на суботніку, дзе працавалі ўсёй грамадой. Але гэта кропля ў моры. Аляксандр Лукашэнка даручае выкарыстаць фінансаванне з разнастайных крыніц і скончыць бальніцу за два гады.

Наступным прыпынкам у маршруце Прэзідэнта стала фабрыка "Спартак". Гэтае прадпрыемства Кіраўнік дзяржавы наведвае ўпершыню. На "Спартаку" Прэзідэнта чакалі. Тут памятаюць, як у 2012 годзе Кіраўнік дзяржава абараніў гомельскую фабрыку і мінскую "Камунарку" ад нядобрасумленных акцыянераў, якія "стрыглі" прадпрыемствы, зніжаючы рэнтабельнасць і прыбыткі. На "Спартак" Прэзідэнт прыехаў, каб ацаніць, наколькі эфектыўна выкананы даручэнні трохгадовай даўнасці.

За 4 гады, калі Прэзідэнт вярнуў "Спартак" пад кантроль дзяржавы, тут праз мадэрнізацыю знізілі знос абсталявання амаль удвая. Запусцілі шэраг сучасных ліній. Толькі вафлевая чаго варта! Амаль палову ўсіх інвестыцый прадпрыемства ўкладвае са сваёй кішэні, не звяртаючыся ў банкі па дарагі рубель. Укладанні даюць вынік - прадукцыйнасць вырасла ў пяць разоў. Як не раз гаварыў Прэзідэнт, аддачу ад мадэрнізацыі павінны адчуваць людзі. За апошнія гады на "Спартаку" не толькі захавалі калектыў, але і стварылі 200 дадатковых рабочых месцаў. На фабрыку пацягнулася моладзь.

Экспарт сёння з'яўляецца галоўнай задачай для любога прадпрыемства. "Спартак" - не выключэнне. Геаграфія паставак налічвае 25 краін. Гэта Расія, ЗША, Канада, Аўстралія. Ёсць нават экзатычны Сінгапур.

На салодкай карце Беларусі - каля 20 прадпрыемстваў. Да кандытарскай галіны ў Прэзідэнта пільная ўвага. Па даручэнні Кіраўніка дзяржавы ў краіне ідзе маніторынг працы прадпрыемстваў з прыватным капіталам, каб ацаніць, наколькі інвестары нацэленыя на развіццё.

Аб развіцці краіны ў цэлым пойдзе размова на маючым адбыцца глабальным нацыянальным форуме. Але на прыкладзе Гомельскай вобласці відаць, што кожны крок па падтрымцы і прасоўванні інвестыцый, экспарту, занятасці - гэта ўклад рэгіёна ў заўтрашні дзень для ўсёй Беларусі.