Навучэнцы сталічнай гімназіі № 21 перажываюць "лічбавую трансфармацыю"

1 октября 2016

Яны ходзяць у электронную школу і вядуць віртуальны дзённік. Навучэнцы сталічнай гімназіі № 21 перажываюць "лічбавую трансфармацыю". Менавіта так гучыць падпраект дзяржаўнай праграмы, далучыцца да якой можа любая школа. У гэтым выпадку адзнакі настаўнік будзе заносіць не толькі ў папяровы журнал, але і ў спецыяльную форму на камп'ютары. А бацькам не прыйдзецца чакаць сходу, каб сапраўды даведацца, ці ўсе адзнакі стаяць у дзіцяці ў дзённіку. Якім будзе наступны этап праекта "Электронная школа"? І як выкарыстанне гаджатаў узгодніцца з клопатам аб здароўі школьнікаў? Усе дэталі ў матэрыяле Наталлі Тарасюк.

Расклад урокаў, хатнія заданні і адзнакі. Марыя Стрыга кожны дзень праглядае школьныя акаўнты сваіх дзяцей. Прасіць паказаць звычайны дзённік не трэба. Уся праўда анлайн і ў поўным доступе - на экране нетбука.

Марыя Стрыга, маці навучэнцаў гімназіі № 21 г. Мінска:

"Гэта не толькі інфармацыя аб заданнях. Заўсёды настаўнік можа напісаць заўвагу, можа выказаць падзяку бацькам. Дзённік і сайт гімназіі, калі ён так персаніфікаваны, вядома, гэта тое новаўвядзенне, якое павінна было здарыцца і якое проста неабходна ў нашым сучасным часе".

Аб тым, як часта дарослыя зазіраюць у дзённік, у гімназіі даведваюцца лёгка. Колькасць бацькоўскіх наведванняў адлюстроўваецца, а ў канцы кожнага навучальнага тыдня трэба пакідаць у электронным дзённіку свой лічбавы подпіс. Саміх жа вучняў адсутнасць магчымасці маніпуляцый з адзнакамі або заўвагамі не палохае.

Даведваюцца у гімназіі і пра спазненне вучня - уваход у сістэму толькі па картках. Больш за тое, школьны пластык - гэта і пропуск у бібліятэку, і аплатны дакумент для харчавання ў сталовай.

Аляксандр Казакевіч, дырэктар гімназіі № 21 г. Мінска:

"Дзіця падае яе ў транспарце для праезду бясплатна ў горадзе Мінску. Можа скарыстацца карткай для куплі любой прадукцыі ў магазінах, акрамя цыгарэт і лікёрагарэлачных вырабаў. Плюс у бібліятэцы гарадской".

Далучыцца да лічбавай трансфармацыі (а менавіта так гучыць падпраект дзяржпраграмы развіцця лічбавай эканомікі і інфармацыйнага грамадства) любая школа можа па запыце і ў выпадку згоды бацькоў. Пакуль у нашай краіне ў той або іншай ступені электроннымі могуць назваць сябе толькі парадку 2% устаноў сярэдняй адукацыі.

Павел Ліс, дырэктар галоўнага інфармацыйна-аналітычнага цэнтра Міністэрства адукацыі Беларусі:

"Мяркуецца, што да 2020 года 80 % устаноў павінны быць ахопленыя праектам "Электронная школа".

Аб'яднаць усё разам дазволяць бесправадныя сеткі перадачы дадзеных. Прапрацоўкай наступнага кампанента электроннай школы ўжо займаюцца спецыялісты. З улікам фінансавых выдаткаў і санітарных норм. Ужо зараз, каб інфарматызацыя навучальнага працэсу не адлюстроўвалася негатыўна на здароўі навучэнцаў, прапісаны цэлы шэраг патрабаванняў. Кегель, ніякага пераносу слоў і чырвонага фону, пэўны шрыфт і максімум 4 колеры ў выпадку выкарыстання электронных версій падручнікаў. Плюс - працягласць такіх заняткаў з наўтбукамі.

Ала Малахава, загадчыца аддзялення Рэспубліканскага цэнтра гігіены, эпідэміялогіі і грамадскага здароўя:

"Час у нас прадугледжаны ў санітарных правілах так, што можа быць у пачатковых класах адзін занятак на дзень, у сярэдніх - два на дзень, у старэйшых класах - да трох заняткаў. І калі бесперапынная праца, то ў першых класах - усяго 10 хвілін, у 2-4 - 15 хвілін, у 5-7 - 20 хвілін, 8-9 - 25 хвілін, у старэйшых - 30 хвілін бесперапыннай працы".

У выпадку з планшэтамі - і таго менш. А ўсё для таго, каб знізіць нагрузку на зрок. А вось не толькі аператыўна выставіць адзнакі ў віртуальны часопіс, але і растлумачыць, як вучням правільна наладзіць гаджаты, у электроннай школе - задача настаўніка! Дарэчы, пакуль дубліраваць адзнакі на папяровы носьбіт педагогам усё ж прыйдзецца. Пытанне і ў нарматыўнай базе. Такі дакумент падлягае здачы ў архіў. Але канцэпцыю захоўвання часопісаў у лічбавым выглядзе ўжо прапрацоўваюць.

Ужо праз пару гадоў усе модулі электроннай школы будуць цесна звязаныя паміж сабою. Настаўнік піша ў электронным часопісе хатняе заданне, якое аўтаматычна рассылаецца ўсім вучням на электронныя дзённікі. Затым дзеці ўжо дома змогуць усяго толькі ў адзін клік адкрыць патрэбны параграф альбо практыкаванне ў электронным падручніку.