Ужо да пачатку навучальнага года кожная вобласць атрымае па дзесяць такіх аўтобусаў. Гэты важны сацыяльны праект быў запушчаны па ініцыятыве Кіраўніка дзяржавы і падтрыманы Банкам Развіцця. Акрамя таго, беларускія навінкі будуць пастаўляцца і на экспарт. Яны ўжо атрымалі прызнанне на выставах у Расіі і Украіне.
Якімі ноу-хау абсталююць дзіцячы транспарт, і хто будзе за рулём школьнага аўтобуса, ведае Якаў Бута. Вось такім праменадам пачалася прэзентацыя першага беларускага школьнага аўтобуса. Вырашыць важную сацыяльную праблему па недахопе такога транспарту ў вёсках Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка ў пачатку красавіка заклікаў прыватны бізнес. Першым адгукнуўся Банк Развіцця і ўжо прафінансаваў пастаўку 60 машын.
У рамках праекта да пачатку навучальнага года ў кожную вобласць паставяць па дзесяць машын. На працягу найбліжэйшых пяці гадоў новыя аўтобусы цалкам закрыюць праблему з забеспячэннем сельскіх населеных пунктаў тэхнікай для перавозкі дзяцей у школу і назад. У новых школьных аўтобусах МАЗ 22 месцы. Усе абавязкова абсталяваныя рамянямі бяспекі. Зверху - спецыяльныя паліцы для партфеляў і рукзакоў. Яны зробленыя так, каб сумкі не падалі ў салон. Яшчэ адна асаблівасць новых аўтобусаў - пнеўмападвеска, дзякуючы якой забяспечваецца плаўнасць руху.
Акрамя таго, аўтобусы будуць пастаўляцца на экспарт. Яны ўжо былі прадстаўлены на міжнародных выставах ва Украіне і Расіі. Для паставак за мяжу варыянт крыху адрозніваецца ад арыентаванага на ўнутраны рынак. Гэтыя аўтобусы дазволяць скарачаць малакамплектныя школы. Значыць, памяншаць выдаткі з бюджэту, і павялічваць магчымасці рэалізацыі сельскіх школьнікаў. Акрамя таго, вадзіцелямі новых аўтобусаў будуць выключна жанчыны. Па-першае, паводле слоў аўтараў праекта, яны водзяць акуратней, па-другое, гэта дапаможа вырашыць праблему занятасці слабага полу ў сельскай мясцовасці.