Падакцызныя тавары зараз пад прыцэлам GPS

30 июля 2015

Падакцызныя тавары зараз пад прыцэлам GPS. З 1 ліпеня беларускіх перавозчыкаў тытуню і алкаголю абавязалі абсталяваць аўтамабілі спецыяльнай навігацыяй. Заканадаўча патрабаванне замацавалі ў пастанове Савета Міністраў. Новы дакумент выйшаў з-пад карандаша Міністэрства гандлю. Безумоўна, частка беларускіх перавозчыкаў новаўвядзенне звязваюць, у першую чаргу, з дадатковай фінансавай нагрузкай. Тым не менш, большасць у такіх выдатках знаходзяць толькі плюсы. У руху па новых умовах разбіралася Паліна Іванча.

Усе 69 аўтамабіляў гэтай буйной беларускай аптовай кампаніі ў любы час сутак на адной сэнсарнай далоні - экране камп'ютара, тэлефона або планшэта, прычым, любога, дзе ёсць Інтэрнэт. Месяц назад аўтапарк трапіў пад прыцэл спадарожнікавай навігацыйнай сістэмы.

Юрый Шэмет, начальнік аддзела транспарту буйной беларускай аптовай кампаніі, ААТ "Белбакалея": "Гэта дазваляе нам больш рацыянальна выкарыстоўваць наш транспарт. Гэта значыць, калі ў нас ёсць заяўка ў нейкім рэгіёне краіны, мы бачым па навігацыі, якая машына знаходзіцца там і спецыяльны чалавек, які вядзе лагістыку, накіроўвае туды вадзіцеля. Што пазбаўляе нас ад парожніх рэйсаў, гэта значыць, няма пустых прабегаў".

Зараз гэты бонус ёсць ва ўсіх беларускіх перавозчыкаў тытуню і алкаголю: з 1 ліпеня іх абавязалі абсталяваць транспарт спецыяльнай навігацыяй. Заканадаўча патрабаванне замацавалі ў пастанове Савета Міністраў. Новы дакумент выйшаў з-пад карандаша Міністэрства гандлю.

Валянцін Чаканаў, Міністр гандлю Беларусі: "Міністэрства па падатках і зборах падтрымала нас, каб мы маглі кантраляваць патокі алкаголю, якія перамяшчаюцца па тэрыторыі РБ. Сёння па звестках МУС ёсць выпадкі, калі на тэрыторыю РБ завозіцца нелегальны алкаголь, які не мае акцызных марак".

А гэта ўжо вынік несанкцыянаваных адхіленняў ад маршруту, менавіта таму вытворцу і перавозчыку важна сачыць за рухам тавара з пункта А ў пункт Б. Электроннае вока можа вызначыць стыль ваджэння: акуратны або агрэсіўны і нават сэканоміць паліва.

З сістэмай - падман паліўных датчыкаў становіцца бескарысным. Кожны ўчастак пройдзенага маршруту навігацыя распазнае па рэальным рэжыме руху. Гэта значыць, з якой хуткасцю ехаў вадзіцель, колькі разоў спыняўся, на якой дарозе? Гэта дазваляе ўсе кіламетры разнесці на гарадскія і шашэйныя, і разлічыць рэальны выдатак паліва без выкарыстання датчыкаў.

Безумоўна, частка беларускіх перавозчыкаў новаўвядзенне звязваюць у першую чаргу з дадатковай фінансавай нагрузкай. У сваю чаргу, у адной з буйных кампаній спадарожнікавага маніторынгу аўтамабіляў, як кажуць, у адказ на гэта прыводзяць наступныя лічбы: сістэма аптымальнай лагістыкі скарачае прабег аўтапарка мінімум на 15%, а агульны выдатак на транспарт у асобных выпадках напалову. Ёсць і нематэрыяльныя плюсы.

Яшчэ адна тэндэнцыя, але ўжо хутчэй будучыні, - кантроль за мабільным персаналам. Гандлёвыя агенты, коміваяжоры, ахоўнікі і нават паштары ў найбліжэйшы час таксама могуць трапіць у поле зроку навігацыйнага вока. Але ў гэтым выпадку тэрмін "абавязкова", вядома ж, не дарэчы: толькі калі будзе пэўнае жаданне ў пэўнага кіраўніка.