Першыя замаразкі - галоўнае выпрабаванне для дарожнага пакрыцця

4 октября 2013

У апошнія гады Беларусь, якую суседзі заўсёды хвалілі за дарогі, некалькі згубіла гэты імідж. І зараз профільныя ведамствы спешна шукаюць шляхі выйсця з сітуацыі. Наш карэспандэнт Дзмітрый Цітоў аб'ехаў сёння самыя розныя кабінеты, каб зразумець у якім стане нашы дарогі падыдуць да першых сур'ёзных халадоў і што гатовыя прапанаваць навукоўцы наўзамен солевай сумесі?



Расказвае Дзмітрый Цітоў. Аўтамабільны эксперт са шматгадовым стажам кожны дзень на працягу двух гадоў ездзіць праз мясцовую славутасць у прыгарадзе Мінска. Аўтааматары ў сваім асяроддзі пасмейваюцца і завуць гэты дарожны знак пастаянныя ямы. Ямы становяцца ўсё глыбейшымі і глыбейшымі, але ніхто іх латаць не збіраецца.


На суседняй дарозе, якая належыць прыватнікам, якасць відаць простым вокам. Мяшкі з пяском, колькасць жвіру і машын з асфальтам лічылі самі жыхары - адгэтуль і вынік. Але вяртацца са здымак прыйшлося па старых дарогах.


Рамонт аднаго кіламетра нашых дарог каштуе амаль 6 тысяч долараў і гэта далёка не самы вялікі цэннік у параўнанні з краінамі Еўропы і СНД. Фінансаванне нашых дарог, якое за апошні час значна скарацілася, дазваляе рамонтнікам толькі залатаць дзіры.


Самы дарагі рамонт дарог сярод краін СНД у Азербайджане - каля 60 тысяч долараў, у Расіі ледзь больш за 10 тысяч долараў за 1 кіламетр, а ў Таджыкістане абслугоўванне адно з самых бюджэтных - каля тысячы долараў.


Зрэшты, рамонт і залатванне ям камунальнікамі не заўсёды праходзіць якасна. Дзесьці кладка здзяйснялася падчас дажджу, а дзесьці не хапіла асфальту на апошні ўчастак. Мінтранс бачыць праблему ў фінансаванні.


З наступленнем халадоў і першых замаразкаў пачнуцца першыя выпрабаванні для рамонтнікаў дарог, па-за залежнасцю ад якасці пакрыцця. Кругласутачная праца ўборачнай тэхнікі і традыцыйныя рэагенты хутка з'явяцца на вуліцах горада.


Але, паводле слоў навукоўцаў Акадэміі навук, беларускія дарогі павінны быць саладзейшыя. Яны распрацавалі рэчыва, якое, паводле іх слоў, больш экалагічнае і ўжо выкарыстоўваецца ў некаторых гарадах Еўропы і ЗША. Гэта адходы ад бурачнацукровай вытворчасці. Ці будуць тэстыраваць навіну ў ЖЭСах - пакуль невядома.