Як спатоліць кадравы голад у будаўнічай сферы?

25 декабря 2018

Канец года, як правіла, час падводзіць вынікі і ставіць пэўныя мэты на перспектыву. Так, перад будаўнічай сферай стаіць задача павышэння эфектыўнасці падрыхтоўкі кадраў. Галіне хранічна не хапае прафесійных кіраванцаў з добрай вывучкай, а таксама спецыялістаў сярэдняга звяна. Гэтая тэма паднімалася і на вышэйшым узроўні. Даручэнне Прэзідэнта - павялічыць долю практычнага навучання і стажыровак на вытворчасці, падняўшы іх узровень і якасць. Бо часцяком праграмы прафадукацыі адстаюць ад змяненняў у вытворчым працэсе, і наймальнікам прыходзіцца давучваць выпускнікоў ужо на месцах. Як спатоліць кадравы голад? У пытанні разбіраўся Антон Малюта.

Праз месяц у Брылевічах адкрыецца новы дзіцячы сад. Каб работы ішлі хутчэй, на аб'екце працуюць практыканты з каледжа будаўнікоў. Шэфства над імі бяруць таксама маладыя спецыялісты, самі нядаўнія выпускнікі. Яраслаў Дубовік - абліцоўшчык-плітачнік. Прызнаецца: хацеў бы мець у дыпломе больш універсальны запіс.

Наогул у Беларусі будаўнікоў рыхтуюць каля ста навучальных устаноў, у тым ліку і ВНУ, па больш як сарака кваліфікацыях. Дарэчы, сёння існуе практыка прысвойваць выпускніку некалькі сумежных прафесій. Універсальны спецыяліст з большай верагоднасцю знойдзе рабочае месца і атрымае большую заработную плату.

Яшчэ адзін трэнд у адукацыі апошні час - больш увагі надаваць практыцы. Удасканаліць навыкі студэнты могуць у рэсурсавых цэнтрах. У нас такіх ужо 43, у тым ліку 10 па будаўніцтве. Абсталяванне дазваляе не выходзячы з навучальнага класа апынуцца ў прамысловых умовах.

Такія класы абсталююць буйныя прадпрыемствы. Бо для бізнесу гэта інвестыцыі ў будучыню. Будаўнік, які вучыўся на сучасным абсталяванні, ужо не будзе, напрыклад, проста пераносіць цэмент, а адразу пачне працаваць на поўную моц. Дарэчы, зацікаўленыя ў сваёй будучыні кампаніі самі падказваюць дзяржорганам, якія спецыялісты ім патрэбныя.

Каб апісаць, якія вызначыліся змяненні ў сістэме падрыхтоўкі будаўнікоў, проста сказаць "больш практыкі" нядосыць. Гэта складаны працэс, дзе ўсе яго ўдзельнікі ўзаемазлучаныя. Навука, якая працуе на карысць вытворчасці. Адукацыя, якая адсочвае і, галоўнае, рэагуе на патрэбнасці галіны. Прадпрыемствы, якія не скардзяцца на дрэнную падрыхтоўку, а самі прыходзяць у навучальныя ўстановы.