Беларусь развівае дарожна-транспартную інфраструктуру

15 Кастрычніка 2016

Восенню запрацуе новы транспартна-лагістычны цэнтр на беларуска-польскай мяжы, яшчэ адзін там пачынаюць будаваць. Да канца года поўнасцю здадуць у эксплуатацыю МКАД-2, у перспектыве рэканструкцыя трасы Мінск - Гродна. Пра эканамічную выгаду для Беларусі ад транзіту раскажа Аляксей Кандраценка.

Сёння адзін з самых глабальных праектаў - аднаўленне беларуска-польскага ўчастка воднатранспартнага злучэння міжнароднага маршруту Е40. Гэта шлях паміж Балтыйскім і Чорным морамі. Акрамя таго, перспектыўны напрамак - новая траса М7 праз Гродна і Вільнюс з фінальным выхадам у порт Клайпеды.

Дарэчы, рэканструкцыя М6 Мінск - Гродна - мяжа Польшчы ўжо стартавала. Траса ж М7 - яе працяг. Менавіта яна і звяжа Кітайска-беларускі індустрыяльны парк "Вялікі камень" з клайпедскім портам. Разам з рэалізацыяй іншых праектаў гэта значна аптымізуе інфраструктуру "Шаўковага шляху".

Анатоль Сівак, Міністр транспарту і камунікацый Беларусі: “Мы будуем другую ўзлётна-пасадачную паласу, мы электрыфікуем чыгунку. Пуцей дастаткова, але электрыфікацыя – гэта іншы сабекошт перавозак. Усё гэта накіравана на перамяшчэнне тавараў. У гэтым выпадку тавары, якія ў выглядзе камплектуючых прыйдуць у індустрыяльны парк, пойдуць у выглядзе прадукцыі на экспарт”.

Шырокія і глыбокія ў прамым сэнсе магчымасці і ў марскіх портаў нашых суседзяў - Літвы і Латвіі.

Улдзіс Аўгуліс, міністр зносін Латвіі: “Нашы парты паглыбленыя, мы шмат уклалі інвестыцый у развіццё партоў. Мы можам прыняць практычна любы карабель. І галоўнае тое, што гэтыя парты не замярзаюць”.

Свае выгады ад маштабных грузаперавозак і ў Беларускай чыгункі. Канкурэнтная барацьба падштурхоўвае ўкараняць інавацыі.

Уладзімір Марозаў, начальнік Беларускай чыгункі: “Гэта ўкараненне так званай электроннай перавозкі, гэта значыць пераход на беспапяровую тэхналогію. Гэта магчымасць кліентам і ўдзельнікам перавозак быць у курсе і прымаць аператыўныя рашэнні”.

Аператыўнасць і надзейнасць - крэда лагістычных кампаній Цэнтральнага рэгіёна. У кругласутачнай дзейнасці комплексу "Мінск-Белмытнясэрвіс" важная місія - максімальна прыцягнуць транзітны паток. Перавозка, дэклараванне, складзіраванне, перадпродажная апрацоўка і дастаўка грузу. Кожны дзень дзве сотні аўто і дзясяткі кантэйнераў з таварамі з усяго свету з'язджаюцца пад Мінск. Скрыжаванне транспартных калідораў Еўразіі і сучасныя тэхналогіі - толькі некаторыя фактары, якія дазваляюць тут распрацаваць рацыянальныя лагістычныя схемы.

Ала Недасекіна, намеснік дырэктара мінскага філіяла РУП "Белмытнясэрвіс": “Мы можам дабіць партыі тавараў, афармляць іх і даставіць атрымальніку ў тым выглядзе, у якім ён хоча. Ужо зараз дзейнічаюць шэсць лагістычных комплексаў: два пад Мінскам, два ў Брэсце, адзін у Гомелі і адзін у Магілёве. У 2017 годзе плануецца ўвесці ў эксплуатацыю лагістычны цэнтр у сэрвіснай зоне Каменны Лог і пачата будаўніцтва ў Віцебскай вобласці шматфункцыянальнага цэнтра”.

Зусім хутка на транспартна-лагістычнай арэне Беларусі з'явіцца і новы доўгачаканы аб'ект. Да канца года поўнасцю здадуць у эксплуатацыю другую Мінскую кальцавую аўтадарогу. Больш за 160 кіламетраў трасы (з якіх 88 – новыя) не толькі разгрузяць транспартны паток вакол сталіцы, але і аптымізуюць рух у маштабах усёй краіны. 


Папулярныя

Рэкамендуемыя

Зараз чытаюць

Рэкамендуемыя