Дзяржстандарт праверыць якасць паліва на АЗС

10 января 2016

Завядзецца або не завядзецца? З гэтым пытаннем на працягу ўсяго гэтага халоднага тыдня прачыналіся беларускія аўтамабілісты, маючы на ўвазе свае аўтамабілі. Шматлікім аўтаўладальнікам давялося пакласці ключ запальвання на паліцу. Асабліва тым, у каго дызель. Вядома, з такой сітуацыяй вадзіцелі сутыкаюцца кожную зіму, але сёлета неяк асабліва шмат было нараканняў на дызельнае паліва.

Скаргі пасыпаліся ў адрас Белнафтахіма, праўда, грамадзяне выказвалі прэтэнзіі да заправак, якія не ўваходзяць у склад кампаніі. Канцэрн звярнуўся да Дзяржстандарту з просьбай праверыць якасць паліва на такіх АЗС.

Такім чынам, чаму дызель мерзне, калі запас яго трываласці да мінус 32 градусаў, як не прыгатаваць у сваім баку няякасны паліўны кактэйль? Гарачыя, але не гаручыя навіны ў рэпартажы ў Дзмітрыя Цітова.

Раніца аўторка. На градусніку мінус 17. Гэта пакуль самая халодная ноч сёлета. А на МКАД усё часцей сустракаюць так званыя пралескі або транспартныя сродкі, вадзіцелі якіх спрабуюць іх рэанімаваць.

Сістэма сілкавання, рэшткі летняга паліва? Але ўсё часцей чуецца - фільтр парафініцца. Аўтаўладальнікі пасля няўдалага запуску рухавіка клянуць не толькі холад, але і паліва.

Крытыка пасыпалася і на аўтамабільных інтэрнэт-форумах.

Выпраўляць сітуацыю ў холад прыязджаюць, вядома, на СТА. Уладальнік станцыі раіць, што ў зімовы сезон лепш ездзіць з поўным бакам. Чым больш паліва, тым павольней яно астывае.

Сямён Малкін, дырэктар СТА: "На прыкладзе гэтага фільтра, які мы спецыяльна раскрылі, можам паказаць сляды парафіну менавіта на фільтры, які змерз. Сам фільтр мае аднолькавы колер. Павінен мець. Тут у яго больш светлыя ўчасткі - гэта вось тыя сляды парафіну ў аўтамабілі, якія не даюць яму працаваць".

Скаргі аўтаўладальнікаў на якасць паліва паступалі і ў адрас Белнафтахіма. Паводле слоў супрацоўнікаў, прэтэнзіі да заправак, якія не ўваходзяць у склад кампаніі. Канцэрн ініцыюе праверкі якасці аўтамабільнага паліва, але паўнамоцтваў для такой экспертызы не мае. Маніторынгам АЗС па ўсёй рэспубліцы ўжо займаецца Дзяржстандарт. Вынікі аб'явяць у канцы месяца. Удалося даведацца толькі некаторыя тонкасці працэдуры аналізу паліва.

Як праверыць якасць паліва? Могуць падказаць інструкцыі ад Кулібіных у Інтэрнэце і розныя відэаблогі.

Прафтэсты робяць у ваеннай часці пад Мінскам. 202-і хімматалагічны цэнтр паліва штогод праводзіць да 5 тысяч лабараторных выпрабаванняў. Тут ёсць усё неабходнае, каб вывучыць ежу для дызельных матораў. Даследаванні дазволяць не дапусціць пастаўкі няякаснага паліва на АЗС краіны. Правяраюць адзін з галоўных кампанентаў - змазвальную здольнасць дызельнага паліва.

У прычынах, чаму не завялася машына, беларусы лічаць за лепшае разбірацца самастойна. У Таварыства абароны правоў спажыўцоў звяртаюцца вельмі рэдка: усяго дзве скаргі з пачатку 90-х. Аднак і спецыялісты не дапамогуць дабіцца справядлівасці, калі вы забылі забраць касавы чэк. Там жа, дарэчы, адзначана юрыдычная асоба, якая ў выпадку віны будзе пакрываць выдаткі на паліва, транспарціроўку машыны, яе рамонт і, само сабой, лабараторныя даследаванні паліва. Тэрмін - 7 дзён.

Тамара Бельская, намеснік старшыні Беларускага таварыства абароны правоў спажыўцоў: "Неабходна будзе заязджаць на любое СТА для таго, каб зрабіць дэфектацыю, у чым прычына няспраўнасці, зліваць паліва, апячатваць яго і праводзіць даследаванне. Затым прад'яўляць прэтэнзіі па якасці дадзенага паліва той юрыдычнай асобе, на чыёй запраўцы вы ажыццявілі запраўку. Працэдура даволі працяглая".

Так чаму шматлікія нашы дызельныя аўто зімой так дрэнна заводзяцца? Эксперты нам растлумачылі, што ёсць такое паняцце, як "узнаўляльнасць". Гэта значыць спецыялісты кампаній-канкурэнтаў на аднатыпным абсталяванні ў розных лабараторыях атрымліваюць вынікі, якія адрозніваюцца паміж сабой. Калі змяшаць летні і зімовы дызель, то нізкатэмпературныя ўласцівасці такой сумесі пагоршацца за кошт летняга кампанента.

Гэта лабараторыя на свежым паветры, хутчэй, як праверка ўнутры кампаніі. Тут сочаць за якасцю паліва, якое прывозяць цягніком, а вязуць бензавозам адразу на запраўку. Тэст на запас трываласці зімовага паліва робіцца паўтары гадзіны. Некаторыя выпрабаванні займаюць секунды.

Згодна з рэгламентам Мытнага саюза, паліва Беларусі, Расіі і Казахстана павінна мець адны характарыстыкі. Паводле слоў прадстаўнікоў Дзяржстандарту, усё паліва, што рэалізуецца на запраўках Беларусі, па мінулым годзе было належнай якасці. А няякасны паліўны кактэйль або пратэрмінаваны дызель - гэта пытанне, хутчэй, да распаўсюджвальнікаў і прадаўцоў гэтага прадукту.

Напярэдадні моцных маразоў на адной запраўцы рэалізуецца каля 11 тон дызельнага паліва за суткі. Перад папаўненнем бака ў маразы вадзіцелям рэкамендуецца азнаёміцца з пашпартам якасці рэалізуемага паліва.

Дарэчы, адказы на ўсе пытанні пішуць самі аўтаўладальнікі на форумах.

Праўда, санкі, як правіла, не рыхтуюцца летам, а выцягваюцца ў мароз. Але ў дадзенай сітуацыі, паводле слоў вадзіцеляў, здаралася, што і запраўкі прапаноўвалі летні дызель, калі за акном было ўжо мінус 15.