Будучыня Магілёўскага рэгіёна стала галоўнай тэмай рабочай паездкі Прэзідэнта

24 июля 2016

За адзін дзень Аляксандр Лукашэнка наведаў адразу некалькі ключавых прамысловых прадпрыемстваў абласнога цэнтра. Гэта "Магілёўліфтмаш" і "Тэхналіт". А некаторыя заводы нават не значыліся ў плане Прэзідэнта. Але заехаў! Гэта стала нечаканасцю і для чыноўнікаў і кіраўнікоў. Але па такім манеўры зразумела: замоўчваць праблемы складаных вытворчасцяў ніхто не будзе.

Гэта ў стылі Кіраўніка беларускай дзяржавы - распавесці людзям якая рэальная сітуацыя і якія антыкрызісныя меры вызначаныя. Жорсткае рашэнне Прэзідэнта па няпростых прадпрыемствах вобласці было адназначнае - "Строммашыне" і "Трансмашу" быць! Бо гэта не проста цэхі і станкі. За імі - цэлыя сем'і, лёс якіх залежыць ад поспеху роднага завода. Тым больш што ёсць упэўненасць - пераадолець спад прамысловай вытворчасці атрымаецца.

Вядома, сітуацыя на сусветных рынках часам для прамыслоўцаў непрадказальная. Таму так важна прыкласці максімум намаганняў да пошуку новых пакупнікоў, партнёраў і сваіх ніш у свеце. З Магілёва - рэпартаж Наталлі Брэвус.

Для Магілёва прыезд Кіраўніка дзяржавы стаў вызначальным. А рашэнні гэтага дня паўплываюць на план развіцця рэгіёна ў найбліжэйшыя гады. Разбіралі пытанні прамысловасці, занятасці, добраўпарадкавання горада. Здавалася, што ў розуме Прэзідэнт трымае адну думку - як зрабіць гэты абласны цэнтр лепшым. Галоўны акцэнт у гутарцы - на прамысловую стратэгію.

Чыноўнікі і кіраўнікі, вядома, не чакалі, што Прэзідэнт стромка зменіць працоўны план. Зрэшты, журналісты не здзівіліся. Так ужо было і ў Слуцку, і ў Барысаве. Быўшы ў абласным цэнтры, Кіраўнік дзяржавы не змог не заехаць на праславутую "Строммашыну". Прамысловае прадпрыемства з вялікай гісторыяй выпускала вежавыя краны, горныя машыны. Але летась справа дайшла да банкруцтва.

Завод атрымаў заказ на пастаўку чыгунных цюбінгаў для "Беларуськалія". Гэта дазволіць выплыць. Але патрэбныя яшчэ заказы! Зараз ідуць перамовы аб супрацоўніцтве з кітайскай карпарацыяй. Аб стратэгіі прадпрыемства распавядае профільны міністр.

Віталь Воўк, міністр прамысловасці Беларусі: "За паўгода прадпрыемства выйшла на ўстойлівую працу. Да канца года плануем выйсці на бясстратную працу. У далейшым тут плануем рэалізаваць некалькі праектаў, якія дазволяць стварыць новыя працоўныя месцы".

Гэта важна чуць простым працаўнікам завода. Бо складаную эканоміку яны адчуваюць на сабе. Аляксандр Лукашэнка патрабуе поўнай аддачы ад усіх. Не толькі ад менеджараў і ўрада. Выразнасць да канца года павінна з'явіцца і ў тых, хто працуе на "Трансмашы". Гэты завод сёння жыве пад дахам холдынга "БелаўтаМАЗ".

Іх аўтакраны і прычэпы ўжо не так запатрабаваныя. Трэба выпускаць больш сучаснае абсталяванне. Каб вызначыцца, што гэта можа быць, глядзяць у бок кітайскіх і галандскіх партнёраў. Вядома, сёння, як і шматлікім "трансмашаўцам", не хапае адваротных сродкаў. Разлічваюць на дапамогу. Але ў адказ патрэбна рэальная аддача!

А вось на магілёўскі "Тэхналіт" шматлікім не толькі ў вобласці, але і ў краіне варта ўраўноўвацца. Ініцыятыўныя спецыялісты першымі ў свеце тут дадумаліся да ўнікальнай тэхналогіі плаўлення чыгуну метадам намарожвання. Рэвалюцыйнае ноу-хау забяспечыла завод працай на доўгія гады наперад. Такія дэталі для сэрца любой тэхнікі запатрабаваныя не толькі ў машынабудаванні, але нават у вытворчасці лакаматываў і судоў. "Тэхналіт" знайшоў і заняў сваю нішу, але Прэзідэнт рупліва раіць на гэтым не спыняцца.

Асноўныя пакупнікі магілёўскага чыгуну - Расія, Украіна і Прыбалтыка. "Тэхналіт" гатовы выпускаць больш, але вытворчых плошчаў ужо не хапае. Пашырэць можна за кошт незадзейнічаных памяшканняў іншых заводаў. Прэзідэнт прыводзіць прыклад Магілёўскага металургічнага. Пры жаданні можна стварыць нават вытворчае аб'яднанне. Добры варыянт дзяржаўна-прыватнага партнёрства.

А вось хто сёння нават у няпростай сітуацыі на знешніх рынках адчувае сябе больш-менш упэўнена - гэта ліфтавы завод. Магілёўскія пад'ёмнікі - гэта 130 розных варыянтаў: ад звыклых пасажырскіх ліфтаў да грузавых пад'ёмнікаў і эскалатараў. Такую тэхніку актыўна купляюць ад Манголіі да Шатландыі. Прыбытак укладваюць у мадэрнізацыю. Як вынік - сучасныя цэхі і добрыя ўмовы працы для 4 з паловай тысяч супрацоўнікаў. Добры прыклад, да якога павінны цягнуцца і іншыя прамысловыя гіганты рэгіёна. Бо найважнейшае - зрабіць прадпрыемства эфектыўным. Тады не страшныя ніякія канкурэнты.

Важна, каб, вяртаючыся з працы дамоў, чалавек адчуваў сябе ўтульна. Пакуль гораду на Дняпры гэтага не хапае. Перад чыноўнікамі Аляксандр Лукашэнка ставіць выразную задачу прадумаць план жылых раёнаў горада, каб зрабіць іх не толькі зручнымі, але і прыемнымі воку. А пакуль адна з самых маштабных будоўляў горада - узвядзенне моста. Ацаніць новую транспартную артэрыю Кіраўнік дзяржавы паабяцаў 7 лістапада. Гэтая паездка Прэзідэнта ў Магілёўскую вобласць хоць і завецца рабочай, насіла куды больш глабальны характар. Прыклад гэтых чатырох прадпрыемстваў у чымсьці паспяховых, у чымсьці не, па сутнасці, зрэз сітуацыі ўсяго прамысловага сектара рэгіёна. А ў ім працуюць больш як 130 тысяч чалавек. А разам з сем'ямі спецыялістаў гэта лёсы вялізнай колькасці людзей. Добрая праца, такі ж заробак - гэта мара кожнага. Каб яна ўвасобілася ва ўсіх - жаданне Прэзідэнта.