Праектыроўшчыкі горада-спадарожніка Смалявічы прызнаюцца: яны пастараліся стварыць самыя камфортныя ўмовы па мінскіх стандартах. Ды і месца для забудовы выбралі, мабыць, самае прыгожае ў горадзе.
Прама ля Смалявіцкага вадасховішча з'явіцца спартыўная зона і зона адпачынку. У гэтым горадзе-спадарожніку плануюць забяспечыць жыллём каля 40 тысяч мінчан. Як прызнаюцца будаўнікі, каб праз пару гадоў не з'явілася праблема затораў на дарогах - аб гэтым вырашылі падумаць загадзя.
Дарогу, якая ідзе ў Смалявічы, плануюць пашыраць - як мінімум у два разы. Тут жа з'явіцца і двухузроўневая развязка. Аўтобусы і маршруткі ў Мінск будуць хадзіць рэгулярна. Дабрацца да сталіцы можна будзе і на цягніку. Плануецца, што неўзабаве са Смалявічаў у Мінск пачне курсіраваць новая хуткасная электрычка.
Камфортныя ўмовы будуць забяспечаныя ва ўсіх гарадах-спадарожніках. Смалявічы - гэта толькі адзін з прыкладаў.
Сваіх спадарожнікаў у сталіцы будзе 6. Па адным - у Брэста і Гродна. Паводле слоў супрацоўнікаў Міністэрства архітэктуры, гэта сусветны вопыт. З аднаго боку, такі праект дапамагае разгрузіць буйныя гарады, з іншага - дапамагае развівацца правінцыям.
Аб неабходнасці будаваць жыллё і развіваць інфраструктуру менавіта ў гарадах-спадарожніках, і ў першую чаргу - спадарожніках Мінска, не раз гаварыў і Прэзідэнт краіны. Менавіта па даручэнні Кіраўніка дзяржавы некалькі гадоў таму былі распрацаваныя ўсе гэтыя праекты.
Аляксандр Лукашэнка таксама тады дадаў, што гарады-спадарожнікі не павінны ператварыцца выключна ў спальныя гарады - у кожным з іх павінны з'явіцца новыя працоўныя месцы.
Асноўныя крокі зробленыя ўжо і ў гэтым кірунку. Праекты забудоў практычна для ўсіх гарадоў-спадарожнікаў ужо гатовыя. Кожнаму, чыя чарга на будаўніцтва будзе падыходзіць, прапануюць там жыллё.
Прычым, напрыклад, мінчанам можна выбраць любы горад-спадарожнік па душы - яны будуць кардынальна адрознівацца - у кожнага будзе свая спецыфіка: турыстычная, прамысловая або аграрная.