БелАЗ да канца года паставіць на выпрабаванні ў Сібір першыя беспілотныя машыны

7 ноября 2018

Праект Саюзнай дзяржавы Беларусі і Расіі - гэта самазвалы на 136 тон і пагрузчык: яны кіруюцца дыстанцыйна дзякуючы спадарожнікавай сістэме навігацыі. Наогул, беспілотнікі - агульнасусветны трэнд машынабудаўнікоў, працаваць людзям у кар'ерах усё больш складана, а часам і немагчыма. Ды і саміх кіроўцаў грузавікоў-гігантаў папросту не хапае. Аб перспектывах ноу-хау Беларускага аўтазавода - Аляксей Кандраценка.

Кар'еры сыходзяць углыб, пыл ушчыльняецца, паветра не хапае, 40-градусная спякота або такі ж холад - рэаліі, у якіх усё складаней здабываць карысныя выкапні. Такія экстрэмальныя ўмовы працы падштурхоўваюць прамыслоўцаў укараняць беспілотную тэхніку.

Пару-тройку каўшоў вуглю - і загружаны самазвал гатовы ў дарогу, прама ў кар'ер, зваротна ж машына адыходзіць без развароту. Беспілотніку БелАЗа ўсё роўна як ехаць, але ад самога прынцыпу "чоўна" немалая тэхніка-эканамічная аддача.

Утульны кабінет і кампактны пульт кіравання! Насамрэч для таго, каб камандаваць за шматлікія кіламетры самазваламі-беспілотнікамі, шмат і не трэба! З першага погляду аператар і зусім падобны на геймера.

Пакуль аператары для беспілотнікаў - гэта кіроўцы-выпрабавальнікі. Сярод іх і найдасведчаны белазавец Андрэй Вашкевіч. Праз час жа гэта будзе самастойнай прафесіяй.

Канчаткова ўпэўніцца ў шматфункцыянальнасці і працаздольнасці сімбіёзу беларускай тэхнікі і расійскага інтэлектуальнага "начыння" на палігоне ў Жодзіне сабраліся спецыялісты дзвюх краін. Павышаная цікавасць да праекта Саюзнай дзяржавы і ў журналістаў.

Дзмітрый Уладзіміраў, гендырэктар інавацыйнай кампаніі (Масква, Расія): "Выдаліўшы чалавека з небяспечнай зоны горных прац, мы атрымліваем павышэнне прадукцыйнасці і бяспекі. І мы спадзяемся, што на гарызонце 5-10 гадоў гэтая тэхніка будзе паўсюдна выкарыстоўвацца на горных прадпрыемствах, асабліва на глыбокіх кар'ерах".

БелАЗ плануе "апгрэйдзіць" беспілотнай сістэмай кіравання і 10 кар'ерных самазвалаў у Марока. На чарзе пастаўкі ў Расію і другога комплексу з 5 машын. І толькі пасля інтэнсіўнага тэст-драйва даўжынёю ў год будзе абмяркоўвацца серыйная вытворчасць самазвалаў-беспілотнікаў.