Беларусь можа істотна прасунуцца ў глабальным рэйтынгу па якасці аўтамабільнага паліва

16 марта 2019

Тэндэнцыю падмацоўвае актыўная мадэрнізацыя прадпрыемстваў. На год раней аўтарытэтнае амерыканскае агенцтва ўключыла Беларусь у топ-50 рэйтынгу краін з лепшым палівам. Куды, дарэчы, акрамя нашай краіны, не трапіла ніводная дзяржава СНД. Зрэшты, амбіцыі гэтага беларускага сектара дазваляюць разлічваць на лепшы вынік.

Яўген Калаўр - прадоўжыць. Мадэрнізацыя нафтавых прадпрыемстваў пачалася больш як 3 гады таму. Яе маштаб закладзены яшчэ на стадыі праекта. Так на Мазырскім НПЗ будуецца фактычна новы завод! У якасці будучай сыравіны выкарыстоўваюць неліквідныя цёмныя астаткі перапрацоўкі - мазут і гудрон. На выхадзе атрымліваюць паліва высокай якасці. У Наваполацку на мясцовым "Нафтане" мадэрнізуюць комплекс запаволенага каксавання. Фактычна, акрамя светлых нафтапрадуктаў, завод зможа выпрацоўваць дадатковую энергію для прамысловасці!

Якасць нафтапрадуктаў - задача для дзяржавы прыярытэтная. Сёння 70% глыбіні перапрацоўкі нафты дазваляюць беларусам фарміраваць экспартны прыбытак на пастаўках нашага бензіну за мяжу. Мадэрнізацыя НПЗ давядзе глыбіню перапрацоўкі нафтапрадуктаў да 90% і вышэй і дазволіць кратна павялічыць нашы экспартныя прапановы. Дарэчы, Беларусь - першая краіна ў СНД, якая перайшла на стандарт паліва ЕУРА-5. А гэта значыць, што наша гаручае гатова канкурыраваць і на патрабавальным еўрапейскім рынку.

Сёння дзве трэці вырабленага ў краіне паліва адпраўляецца на экспарт. Астатняе гатовы выкарыстаць унутраны рынак. Паводле ацэнак спецыялістаў, абноўлены аўтапарк беларусаў усё больш прывучае нашых аўтаўладальнікаў да якаснага гаручага. Якасць беларускага паліва пацвярджаюць і самі кіроўцы. Зрэшты, добры бензін на нашым рынку не толькі для нас! Беларусь - краіна транзітная, і тут простая эканоміка. Дастаткова, каб кошт на бензін быў ніжэйшы, чым у суседніх краінах, каб захоўвалася прывабнасць беларускіх АЗС. На здзіўленне, нават у нафтавай Расіі бензін даражэйшы. Утрымліваць сацыяльныя цэны на бензін і долю ва ўмовах, калі рост яго кошту прыкметна адстаў ад росту кошту на нафту, не можа ніводная эканоміка.

Адчувальнае пытанне цэн ніяк не адлюстроўваецца на пастаўках паліва на мінскія АЗС. Дэфіцыту сапраўды не будзе. У адказ попыт на якасныя нафтапрадукты расце, і будуецца інфраструктура. Мадэрнізацыя нафтаперапрацоўчых заводаў па планах павінна завяршыцца ўжо сёлета. Аднак ужо сёння эксперты рынку падкрэсліваюць: беларускі паліўны сектар мае значны запас трываласці, каб у любых умовах забяспечыць унутраны рынак якасным аўтамабільным палівам.