Больш за тое, аўтасэрвіс зараз стане больш празрысты, бо траціна такіх СТА працуе нелегальна. Вядома, не маментальна. Да таго ж для спрашчэння пераходу ў Беларусі з'явіцца Асацыяцыя аўтасэрвісу.
Усе дэталі шэрага бізнесу вывучыў Дзмітрый Цітоў.
Якасны рамонт аўтамабіля - гэтая тэма абмяркоўваецца на спецыялізаванай выставе нават сярод прадстаўнікоў легальных аўтасэрвісаў. Бо з першага лістапада гаражны рамонт аб'яўляецца па-за законам. Разгледзець дэталёва навіны перадавых аўтасэрвісаў прыйшлі як прафесійныя механікі, так і майстры па нелегальным гаражным рамонце. Зараз афіцыйна рамантуюць каля 4000 СТА, але большасць застаюцца ў цені. У адной зале сабраліся абодва пласты прадпрымальнікаў. Усе хочуць працаваць легальна, але многія не ведаюць, з чаго пачаць.
Эдвард Матуліс, намеснік міністра гандлю Рэспублікі Беларусь: Першае, што ён павінен прайсці, - ўрэгуляваць ўсе неабходныя пытанні наконт гігіены і антысанітарыі. Далей неабходна будзе зарэгістраваць сваю вытворчасць у дзяржстандарце. І ўсё - можна пачынаць працаваць.
Дзмітрый, дырэктар фірмы па продажы запчастак, ужо даўно выйшаў на легальны ўзровень. Плануе набыць пару гаражных боксаў, плаціць падаткі і займацца рамонтам законна. Мае зносіны і з народнымі ўмельцамі. Многія з іх пакуль яшчэ не гатовыя перайсці ў шэрагі афіцыйных.
Яшчэ ў пачатку восені нелегальных механікаў папярэдзілі, што ў лістападзе спакойна рамантаваць аўтамабілі ўжо не дадуць. З сённяшняга дня ўказ Прэзідэнта ўваходзіць у сілу. Дапамагчы спрактыкаваным шэрым майстрам пачаць легальную прадпрымальніцкую дзейнасць хочуць механікі са стажам. Упершыню ў краіне была праведзеная канферэнцыя сярод кіраўнікоў аўтасэрвісаў. Агульнымі высілкамі вырашылі стварыць аўтамабільную сэрвісную асацыяцыю.
Сумарныя страты бюджэту ад нелегальнага аўтасэрвісу ў 2012 годзе, паводле розных ацэнак, склалі да паўтрыльёна рублёў. З 1 лістапада гаражным кааператывам даецца роўна паўгода, каб навесці парадак. Нядбайных працаўнікоў выселіць, а легальным даць магчымасць развівацца.