Сёння пастаўленая кропка ў гісторыі з першым канфіскаваным аўтамабілем у краіне

4 декабря 2013

І сёння мы пачынаем з тэмы, якая ў апошнія месяцы пабіла ў Беларусі ледзь ці не ўсе рэкорды рэзананснасці. Канфіскацыя аўтамабіля ў нецвярозых вадзіцеляў - тых, якія былі заўважаныя ў такім выглядзе двойчы. Яшчэ да прыняцця закон актыўна абмяркоўваўся ў прэсе і ў грамадстве. Зрэшты, лічбам складана нешта запярэчыць, а яны гаварылі і гавораць адно: нецвярозыя вадзіцелі - прамая пагроза бяспецы кожнага з нас і з праблемай трэба нешта рабіць… Дарэчы, адказам тым, хто лічыць канфіскацыю мерай нядзейнай і нават залішне жорсткай, можа стаць навіна, якая прыйшла сёння з Даніі. Без асабістага сродку перамяшчэння там прапаноўваюць пакідаць тых, хто п'яным за рулём заўважаны ўпершыню. Ледзь ці нейкія меры можна назваць залішне строгімі, калі гаворка ідзе аб чалавечым жыцці. І вось тры тыдні таму Першамайскі суд сталіцы вынес рашэнне, якое назвалі беспрэцэдэнтным - пазбавіць сродку перамяшчэння п'янага вадзіцеля. Аб гэтай гучнай справе мы распавядалі не раз - і вось у ёй пастаўленая кропка, сёння машына афіцыйна перайшла ва ўласнасць дзяржавы (у далейшым яе ацэняць і выставяць на продаж). Як бачым, новыя нормы закону ўжо працуюць на практыцы.


Ці дапамаглі яны адбіць жаданне ў нецвярозых вадзіцеляў садзіцца за руль - даведаўся Юрый Шаўчук. Закон у дзеянні. У Мінску прайшоў першы практычны працэс канфіскацыі аўтамабіля ў вадзіцеля за п'янае кіраванне. Як выглядае новы закон у дзеянні і ці дапамаглі новаўвядзенні адбіць жаданне ў нецвярозых шафёраў садзіцца за руль - ведае Юрый Шаўчук.


Гэты Фіят-Стыла 2002 года стаіць на штрафстаянцы ўжо амаль месяц. З тых самых пор, калі яго дэ-юрэ канфіскавалі ў гаспадара за п'яную язду. Сёння, пасля афармлення ўсіх неабходных дакументаў, той жа самы працэс ужо праходзіць дэ-факта.


Дзверы машыны, якая знаходзіцца на штрафстаянцы ўжо 1,5 месяца, судоваму прыставу Аляксею з першага разу адчыніць не атрымалася. За той час, пакуль аўтамабіль тут стаіць, ён ужо нядрэнна зліўся з мясцовым антуражам. Па сутнасці, сёння нарэшце-та пастаўленая канчатковая кропка ў доўгім працэсе па канфіскацыі аўто за п'яную язду.


Пакуль судовыя выканаўцы тры тыдні рыхтавалі неабходныя дакументы, тэлеканалы і радыёстанцыі наперабой паведамлялі падрабязнасці гэтай гучнай справы. Не стаў выключэннем і наш канал. Беларусь 1 першым абмеркаваў праблему ў прамым эфіры. А унікальныя кадры, знятыя нашымі карэспандэнтамі ў зале суда, абляцелі ўсю медыйную прастору СНД.


Гэтая гісторыя пачалася ў канцы кастрычніка. На першым кіламетры МКАД быў затрыманы малады чалавек за п'яную язду. Але ні штраф, ні пазбаўленне вадзіцельскіх правоў не спынілі шафёра перад чарговай паездкай у нецвярозым выглядзе. Ужо праз тры дні яго затрымалі паўторна. Тады ў крыві вадзіцеля ўрачы выявілі без малога адну праміле алкаголю.


Пасля таго, як суд сказаў сваё важкае слова ў гэтай гучнай справе, супрацоўнікі дарожнай міліцыі заўважылі тэндэнцыю па спадзе ДТЗ з удзелам п'яных на трэць. Шырокі рэзананс і страх вадзіцеляў апынуцца на месцы падсуднага наклалі табу на нецвярозую язду, але, на жаль, толькі на час. Не прайшло і месяца, як сумныя лічбы статыстыкі ў барацьбе з парушальнікамі сталі выглядаць па-ранейшаму.


Таццяна Харлінская, кіраўнік прэс-службы ДАІ Мінска: Калі гаварыць аб тым, што адбываецца зараз, то мы вярнуліся да таго моманту, да ўступлення закону ў сілу. Мы фіксуем каля 15 нецвярозых вадзіцеляў за суткі.


Але калі ў сталіцы такіх шафёраў ловяць да 15 чалавек, то па краіне гэтая лічба вырастае да сотні. Усяго на працягу года нецвярозыя вадзіцелі ўжо ўчынілі больш як 400 ДТЗ. Пад іх коламі загінулі больш за сто людзей, пацярпелі паўтысячы. У сваю чаргу новыя папраўкі ў законе працягваюць прыносіць вынікі. У хуткім часе пазбавіцца сваіх аўтамабіляў за язду ў нецвярозым выглядзе могуць каля 250 п'яных вадзіцеляў.


Далейшы лёс Фіят-Стыла ўжо вядомы. Зараз ён адправіцца на склад часовага захоўвання. Пасля гэтага транспарт будзе ацэнены і выстаўлены на продаж у гандлёвым доме Усходні. Папярэдні кошт аўтамабіля 55 мільёнаў рублёў, але не выключана, што падчас таргоў сума можа значна падняцца.


Таццяна Харлінская, кіраўнік прэс-службы ДАІ Мінска: Дадзеная канфіскацыя - гэта навочны прыклад для іншых удзельнікаў дарожнага руху, для іншых вадзіцеляў. Калі вы садзіцеся за руль у стане алкагольнага ап'янення, то будзьце гатовыя адказваць па ўсёй строгасці заканадаўства.


Як паказвае міжнародная практыка, такія жорсткія меры ў адносінах да п'яных вадзіцеляў дзейнічаюць паволі пацверажальна. Напрыклад, у Даніі, дзе аналагічны закон працуе ўжо восем гадоў, пайшлі яшчэ далей. Міністр юстыцыі краіны прапанаваў канфіскоўваць машыны і ў парушальнікаў, якіх упершыню зловяць нецвярозымі за рулём. Чакаецца, што новыя змяненні ўступяць у сілу да 2020-га года.