Мантаж пантоннай пераправы над Прыпяццю пачнецца ў нядзелю

8 декабря 2017

Сёння стала вядома аб поўным закрыцці руху па мосце цераз Прыпяць, які злучае Жыткавічы і Тураў. Паводле слоў экспертаў, пашкоджана каля 70% арматуры, расколіна выклікае небяспеку. Як нас запэўнілі, будынак павінны рэканструяваць за год. Ну а пакуль людзей перапраўляюць катары МНС. Для аўтамабіляў існуе аб'язная дарога. Але ўжо прынята рашэнне аб устаноўцы пантоннай пераправы - у нядзелю пачнецца мантаж. Пры гэтым часовы наплыўны мост зможа забяспечыць перамяшчэнне і легкавому транспарту, і цяжкагрузам. З месца падзей - рэпартаж Юрыя Шаўчука.

У чацвер вельмі ўважлівы мясцовы жыхар паведаміў аб расколіне ў мосце на аўтадарозе Р 88, які пралягае цераз раку Прыпяць. Мост аператыўна быў закрыты, а ў Жыткавічах прайшло выязное пасяджэнне камісіі па надзвычайных сітуацыях. Увесь транспарт накіроўвалі ў аб'езд праз Мазыр і Калінкавічы або ж праз Столін, у залежнасці ад маршруту аўтамабілістаў.

Першапачаткова, агледзеўшы пашкоджанні, інжынеры дазволілі пешы рух па мосце. Гэта дазволіла персаналу прадпрыемстваў дабрацца да рабочых месцаў і вярнуцца дахаты. Людзі на транспарце дабіраліся да моста, пераходзілі яго, затым іх зноў падбіралі аўтамабілі і аўтобусы. Але сёння ў мэтах бяспекі было прынята канчатковае рашэнне аб закрыцці аварыйнага моста.

Плануецца, што рух па мосце можа быць перакрыты на год. Менавіта столькі часу зойме рэканструкцыя.

Зараз вадзіцелям прыходзіцца рабіць крук праз Мазыр і Столін або карыстацца пераправай у вёсцы Снядзін, якая знаходзіцца за 35 кіламетраў ад Жыткавічаў. Гэты паром, дарэчы, перавялі ў кругласутачны рэжым працы. Пераправа здольная перавозіць транспартныя сродкі вагой да 10 тон. Але, як высветлілася, для вялікагрузных аўтамабіляў, якія забіраюць прадукцыю з малочнага і кансервавага камбіната ў Тураве, а таксама дастаўляюць туды сыравіну, гэты варыянт не падыходзіць.

І сёння ж стала зразумела, што часовую пераправу ўсталююць за сто метраў уверх па цячэнні. Дастаўку саміх пантонаў з Пінска і Магілёва забяспечаць МНС і вайскоўцы. На транспарціроўку секцый наплаўнога моста можа спатрэбіцца два дні. Па ёй змогуць перапраўляцца не толькі легкавыя аўтамабілі, але і цяжкагрузы.

Плануецца, што пераправа будзе 140 метраў у даўжыню і 6,5 у шырыню. Апроч уласна наплаўнога моста, трэба будзе абсталяваць пад'езды, што таксама з'яўляецца складанай, у тым ліку і ў плане экалогіі, задачай.

Сёння ў абед пачалі працаваць тры катары МНС. Два з іх займаюцца пераправай людзей з аднаго берага на другі і будуць курсіраваць кругласутачна. Водны транспарт плануе перавозіць пасажыраў да таго часу, пакуль не ўзвядуць пантонны мост. На трэцяй лодцы дарожныя рабочыя прадоўжылі вывучаць пашкоджаную канструкцыю і будучы маштаб рамонту.

Што іменна стала прычынай пашкоджання моста, зараз высвятляюць спецыялісты. У мясцовых жыхароў на гэты конт ёсць сваё меркаванне.

Мост праз Прыпяць даўжынёй 888 метраў - стратэгічна важны аб'ект для рэгіёна. Ён злучае паміж сабою Тураў, Лельчыцы і Жыткавічы, штодня цераз яго праходзілі тысячы аўтамабіляў.