З-за моцных маразоў на рацэ Прыпяць цалкам спыненая праца пераправы

28 февраля 2018

Тэмпературныя мінімумы, якія імкнуцца да рэкордных, вось ужо які дзень працягваюць заставацца рэкардсменамі як мінімум у топе навін. З-за моцных маразоў на рацэ Прыпяць у Жыткавіцкім раёне склалася крытычная сітуацыя - там цалкам спыненая праца пераправы. Пасля таго як аварыйны аўтамабільны мост закрылі, а пантон знесла крыгаходам, катары МНС былі адзінай магчымасцю напроста дабрацца з Жыткавіч у Тураў. Зараз два гарады, якія знаходзяцца за 30 хвілін, апынуліся адрэзанымі. Усе папярэднія спосабы вырашыць праблему перакрэсліла надвор'е. З-за маразоў раку скаваў лёд, перапраўляцца на лодках стала небяспечна. З падрабязнасцямі Ганна Кавалёва.

Пераправы праз Прыпяць у Жыткавіцкім раёне - ні стацыянарнай, ні часовай - няма ўжо некалькі дзён. Заложнікамі вялікай ракі сталі жыхары абодвух берагоў. Людзі не могуць дабрацца да бальніцы, у шматлікіх па той бок Прыпяці засталіся сваякі. У Тамары Васільевай з Жыткавіч у Тураве вучыцца дачка. Калі ўбачацца, гаворыць жанчына, невядома.

І падобная гісторыя ў кожнага другога жыхароў Жыткавіцкага раёна.

Трыццаць гадоў два берагі Прыпяці злучаў гэты мост. Год таму яго рэканструявалі, але, нягледзячы на мадэрнізацыю, у снежні 2017-га з'явіліся расколіны. Дарожнае палатно прагнулася. Рух па мосце забаранілі. Сталі ўзводзіць пантонную пераправу.

Мясцовыя жыхары ўздыхнулі спакойна. Але ненадоўга. Крыгаход знёс пантон. Тады ратавальнікі сталі перапраўляць людзей на катарах, але мароз скаваў раку лёдам.

І зараз карта ў аб'езд - як схема пошуку найбліжэйшага шляху на процілеглы бераг Прыпяці. У лепшым выпадку - гэта крук у 300 кіламетраў. Аб'езд праз Мазыр і Калінкавічы або ж праз Столін - у залежнасці ад абранага маршруту.

Праблема ўстала не проста паміж гарадамі, а буйнымі прамысловымі вузламі, на тым берагу малочны камбінат. На гэтым - кансервавы. Адсутнасць прамых транспартных артэрый уплывае на эканоміку раёнаў гэтак жа, як мароз на ваду - замарожвае.

Штодзённы маршрут Генадзя Балабана - кіроўцы малакавоза - павялічыўся на 600 кіламетраў. На камбінат у Тураў вымушаны дабірацца ў аб'езд. З такой жа праблемай сутыкнуліся яшчэ 80 працаўнікоў Тураўскага малочнага камбіната. Шматлікія ўпадабалі часова пераехаць на той бераг Прыпяці. У тым ліку і дырэктар прадпрыемства.

У раёне працуе сітуацыйны штаб па НЗ. Гавораць: пакуль стаіць моцны мароз, лодкі МНС на Прыпяць не вернуцца.

Сёння камісія па НЗ прыняла рашэнне сабраць з піламатэрыялаў часовы пешаходны мост. Узводзіць яго пачнуць ужо заўтра. Пакуль жа некаторыя смельчакі спрабуюць пераходзіць раку па лёдзе. Каб людзі не спрабавалі перасякаць Прыпяць па аварыйным мосце, канструкцыю абгарадзілі дротам. Зараз там працуюць будаўнікі.

Ад афіцыйнага каментарыя кіраўніцтва Гомельаўтадара адмовілася. Але ў тэлефоннай гутарцы паведамілі: праект рэканструкцыі моста праз Прыпяць ужо распрацаваны і будзе рэалізаваны да канца года. Дарэчы, з 5 мастоў у Беларусі такой жа канструкцыі, як і ў Жыткавіцкім раёне, расколіну далі ўсе пяць.