У Шанхаі адкрылася выстава робатаў

17 августа 2014

Унікальныя тварэнні ўяўляюць распрацоўшчыкі з усяго свету. Аасблівая ўвага прыкавана да робатаў-памочнікаў. Аб перспектывах жалезных хатніх гаспадынь - у рэпартажы Дзяніса Бальшакова.


Гэты японскі робат лёгка збірае кубік Рубіка і вырашае любыя галаваломкі. Праца суседняй цуд-машыны яшчэ цікавейшая - выбіраць цукеркі для дзяцей. Калі прамысловыя робаты ў Кітаі справа звычайная, то абслугоўваючыя пакуль у навінку.


Выконваць рэальную працу - іх электроннае крэда. Адзін з экспанентаў - аўтаматызаваны бармэн. Па заказе кліента ўміг падасць піва або безалкагольныя напоі. Стваральнік гэтага памочніка верыць: сэрвісныя робаты наступаюць на пяткі прамысловым субратам.


На тры прамысловыя робаты, паводле статыстыкі, прыпадае адзін сэрвісны. У Кітаі разрыў яшчэ большы.


Шмат у чым такая перавага тлумачыцца высокім коштам электроннай прыслугі. Як следства - нізкі попыт. Для большасці кліентаў робат - гэта ўсё яшчэ такая прыгожая, але бескарысная забава для дзяцей. З прыбіральшчыкамі або памочнікамі кухараў, напрыклад, іх не атаясамліваюць.


Зараз вытворчасць абслугоўваючых робатаў расце ў геаметрычнай прагрэсіі. Гэтую тэндэнцыю можна параўнаць з бумам апошняга дзесяцігоддзя на рынку легкавых аўтамабіляў.


У найбліжэйшыя 3 - 5 гадоў вытворчасць абслугоўваючых робатаў набярэ абароты і пакіне ззаду стваральнікаў прамысловых машын. Адна з перадумоў - колькасць пажылых людзей і інвалідаў у краіне хутка перавысіць 100 мільёнаў чалавек. У дадзеных умовах роля робатаў можа ўзрасці. Такім чынам, рынак сэрвісных кібаргаў набірае абароты - і гэта факт.


Эксперты ўпэўненыя: робаты могуць узяць на сябе побыт. Чыстка дыванаў або мыццё вокнаў зусім хутка стане заняткам электронных хатніх гаспадынь.