Выратавальная аперацыя праходзіць у Тайбэі

4 февраля 2015

Там сёння пацярпеў крушэнне пасажырскі самалёт. Пасля ўзлёту, закрануўшы крылом транспартную эстакаду, ён упаў у раку. Паводле апошняй інфармацыі, загінулі 23 чалавекі. Выжыўшых больш як 20. Хтосьці з іх змог самастойна выбрацца з салона і чакаў дапамогі, седзячы на фюзеляжы. Але ўнутры яшчэ застаюцца людзі. Да гэтага часу не вядомы лёс парадку 2 дзясяткаў чалавек. Кадры падзення лайнера абляцелі ўвесь свет.

Расказвае Вольга Давідовіч: Некіравальная 20-тонавая машына абвальваецца з неба на ажыўленую магістраль. Гэтыя кадры трапляюць у аб'ектывы адразу некалькіх аўтамабільных відэарэгістратараў. На іх відаць, як самалёт, што страціў кіраванне, пачынае падаць, рэзка нахіліўшыся левым крылом уніз. Лайнер чапляе эстакаду і таксі, якое праязджала, - яго вадзіцель і пасажырка атрымалі сур'ёзныя траўмы. Фрагменты левага крыла і хваставой часткі самалёта раскідвае па масце на дзясяткі метраў, а затым ATR-72 апускаецца ў раку Кілунг.

Самалёт цалкам не затануў. Ён расколаты на некалькі частак. Тым, хто ўцалеў, удалося самастойна выбрацца з салона. Хтосьці даплыў да берага, іншых здымаюць з фюзеляжа ратавальнікі, якія падаспелі на лодках.

Ву Юн Хон, намеснік дырэктара дэпартамента надзвычайных здарэнняў Тайбэя: "Мы лічым, што ў галаўной частцы лайнера, якая пагружана ў ваду, могуць знаходзіцца тыя, хто выжыў, але зараз яны ў пастцы".

ATR-72 выконваў унутраны рэйс з Тайбэя на астравы архіпелага Цзінь-Мэнь. На борце знаходзіліся 53 пасажыры, уключаючы двух дзяцей, а таксама пяць членаў экіпажа. Больш за палову з тых, хто зарэгістраваўся на рэйс, - кітайскія турысты. Сваякі пасажыраў прыбываюць у аэрапорт прылёту, каб даведацца хоць нейкія навіны.

У авіякампаніі TransAsia паведамілі, што самалёт быў практычна новы, у эксплуатацыі знаходзіўся менш чым год, а апошнюю праверку праходзіў зусім нядаўна - 26 студзеня.

Пітэр Чэн, кіраўнік авіякампаніі TransAsia: "Мы вельмі хочам даведацца, што здарылася з такім новым самалётам. Нам вельмі шкада. TransAsia зробіць усё магчымае, каб дапамагчы нашым пасажырам і пацярпелым".

Паводле інфармацыі мясцовых СМІ, прычынай крушэння магло стаць дрэннае надвор'е. Аднак ужо вядома, што пілот пасля ўзлёту паспеў тройчы падаць сігнал трывогі і паведаміў аб праблемах з рухавіком. Святло на прычыны трагедыі павінны праліць даныя з "чорных скрынь". Абодва самапісцы ўжо выяўленыя - спецыялісты прыступілі да расшыфроўкі. Выратавальная аперацыя на месцы крушэння прадаўжаецца.

Чэн Шын Вей, генерал-маёр, кіраўнік выратавальнай аперацыі: "Для правядзення выратавальных прац мы ўзвялі лёгкі плывучы мост, каб можна было зручна падабрацца да фюзеляжа. У найбліжэйшы час вайсковыя інжынеры заменяць яго больш трывалай канструкцыяй. На месцы катастрофы працуюць ратавальнікі на катарах. Таксама мы хочам, каб будаўнічы дэпартамент падаў нам моцныя краны, якія змогуць падняць абломкі".

Гэта другая авіякатастрофа на Тайвані за апошнія паўгода - у ліпені аналагічны самалёт, які належыць той жа кампаніі, TransAsia, падчас паўторнага заходу на пасадку ўрэзаўся ў жылыя дамы. Тады загінулі 48 чалавек.