Свой юбілей адзначае "Мідэа-Гарызонт"

27 ноября 2017

10 гадоў пад знакам сумеснага беларуска-кітайскага брэнда - лідара еўразійскага рынку бытавой тэхнікі. Сёння свой юбілей адзначае "Мідэа-Гарызонт". За дзесяцігоддзе штогадовы аб'ём вытворчасці ЗВЧ-печаў вырас у 15 разоў. Адкрыта новая вытворчасць воданагравальнікаў і кулераў. У перспектыве яшчэ 5 інвестпраектаў на суму больш за паўмільярда долараў. Новыя праекты сёння дэталёва абмяркоўвалі на вышэйшым узроўні. Старшыню праўлення "Мідэа Груп" прыняў Прэзідэнт Беларусі. Аляксандр Лукашэнка запэўніў, усе высокатэхналагічныя ініцыятывы карпарацыі будуць падтрыманыя дзяржавай, а ў дыялогу з такім сур'ёзным і надзейным інвестарам, як і з Кітаем у цэлым, у Беларусі няма закрытых тэм. Пра тое, з чым падышоў да свайго юбілею піянер беларуска-кітайскай індустрыі, якія бізнес-гарызонты бачаць на "Мідэа-Гарызонце", высветліў Андрэй Крывашэеў.

Дзесяцігоддзе таму, калі на платформе "Мідэа-Гарызонт" сабралі першыя 150 000 мікрахвалевых печаў, нават самыя аптымістычныя аналітыкі не маглі прадказаць, што піянер пацясніць знакамітых канкурэнтаў на ўсёй былой постсавецкай і так трывала ўчэпіцца за прэміяльны рынак Заходняй Еўропы. Дзесяць гадоў у мінулым, рост вытворчасці ў 15 разоў, а перспектыўны інвестпартфель у Беларусі ацэньваецца ў астранамічныя паўмільярда долараў.

Па гісторыі гэтага поспеху ўжо можна вывучаць тактыку і стратэгію партнёрства з Кітаем. Вывучаць гісторыю, у якой не было выпадковых узлётаў, а кожная сустрэча, бізнес-праект і шырэй рэалізаваная амбіцыя няўхільна набліжалі "жалезнае братэрства", як сёння нашы адносіны апісаў Прэзідэнт, намякаючы на іх палітычную моц і індустрыяльны стрыжань.

Два мільярды чалавек, якія штодня ўключаюць бытавую тэхніку гэтай маркі. Такія карпарацыі, як "Мідэа", называюць маякамі рынку. Само іх уваходжанне ў краіну ўжо падзея. І сігнал: тут ёсць кваліфікацыя, камфортныя ўмовы вядзення спраў і гарантаваны збыт. Хоць у выпадку з Беларуссю прыход карпарацыі стаў яшчэ і жэстам палітычным. Так Беларусь і Кітай на вышэйшым узроўні змацавалі сваё стратэгічнае партнёрства.

Гэта кадры 10-гадовай даўнасці. Кітайскія інвестары ўваходзяць у Беларусь пад асабістыя гарантыі Прэзідэнта. Тады яшчэ можна было сустрэць скептыкаў, што заяўлялі: "Далей рэплік еўрапейскіх і японскіх марак індустрыя Паднябеснай не прасунецца". Але Беларусь ужо тады разгледзела, хто падпарадкуе глабалізацыю, хто будзе дыктаваць сусветную моду, чые індустрыі будуць выцягваць глабальныя рынкі з глабальнай жа дэпрэсіі.

А вось як спрацавала стаўка Беларусі на кітайскага інвестара. Для ўсведамлення маштабаў:

"Мідэа" - адна з найбуйнейшых сусветных карпарацый з гадавой выручкай каля 24 мільярдаў долараў. У паловы краін свету гадавы ВУП меншы. Сёння на карпарацыю працуе каля 130 000 чалавек. У складзе - больш за 200 даччыных кампаній, 60 філіялаў і 12 стратэгічных бізнес-падраздзяленняў. Беларусь у гэтым шэрагу займае асаблівае стратэгічнае месца. Платформа, з якой выходзяць і на неабсяжны еўразійскі і на прэміяльны еўрасаюзаўскі рынак. Дарэчы, у ЕС толькі 4 дзяржавы маюць такі ж высокі ўзровень партнёрства.

Сярод іх Германія - прамысловыя робаты для аўтамабілебудавання. Тыя самыя "баварцы", што сёння ўсталяваны ў цэху зваркі "БелДжы". Г.з. патрабаванне Прэзідэнта 10 гадоў таму - не прапусціць выгаду ад партнёрства з Кітаем - працавала ўсе 10 гадоў і суперактуальна сёння.

Наогул, гісторыя "Мідэа-Гарызонт" - гэта шмат у чым і злепак гісторыі беларуска-кітайскіх адносін. Праз нас Кітай уваходзіў на рынак Еўразійскага саюза, а Беларусь пашырала лінейку экспарту, адкрываючы новыя нішы. Разам вызначалі нават стратэгію індустрыяльных хабаў. Мала хто памятае, але 10 гадоў таму была пралічана канцэпцыя індустрыяльнага парка "Мідэа-Гарызонт". Сёння парк створаны, але гэта ўжо фундаментальны "Вялікі камень" з цэлым спектрам тэхналогій і індустрый заўтрашняга дня.

Менавіта за гэтае наватарства, прагматызм і надзейнасць "Мідэа" падтрымліваюць у Беларусі на вышэйшым узроўні ўсе апошнія 10 гадоў.

Інвестыцыйны партфель "Мідэа" ў Беларусі на наступныя некалькі гадоў - гэта пяць перспектыўных праектаў у трох кірунках: будаўніцтва новага завода пад ключ, хутчэй за ўсё, у індустрыяльным парку, стварэнне сумеснай вытворчасці або выкуп гатовага беларускага прадпрыемства. Чаканы гадавы аб'ём вытворчасці на новых пляцоўках складзе ў эквіваленце да мільярда долараў. У плюсе будзе і дзяржава: яшчэ каля 150 мільёнаў долараў паступяць у бюджэт краіны.

Дарэчы, адзін з праектаў - па выпуску кулераў і воданагравальнікаў - запусцілі ў сакавіку мінулага года. Ніша перспектыўная. Як і ў Беларусі, так і на рынках СНД дазваляе карыстацца выгодамі гарадской цывілізацыі нават у самым аддаленым аграгарадку або вёсцы. А з улікам уводу атамнай станцыі ў нас гэта яшчэ і пытанне росту спажывання недарагой электраэнергіі. З удзелам кітайскіх партнёраў, дакладней, словамі Прэзідэнта, "жалезных братоў" Беларусь разлічвае заняць вялікую нішу ў Еўропе на паўмільёна бытавых воданагравальнікаў за год. Узровень садзейнічання інвестару вялізарны. У дыялогу з лідарам гэта прызнаў і кіраўнік "Мідэа Груп".

Фан Хунбо, кіраўнік карпарацыі "Мідэа Груп": "Мы атрымалі добрыя вынікі і залажылі добрую аснову для пашырэння нашай прысутнасці ў Беларусі. Гэта гаворыць пра тое, што паглыбляецца супрацоўніцтва паміж Кітаем і Беларуссю, у тым ліку ў рамках "Аднаго пояса і аднаго шляху". Мы таксама маем намер пазіцыянаваць Беларусь як базу, якая будзе пакрываць у наступным усе краіны СНД, развіваць вытворчасці мікрахвалевых печаў і воданагравальнікаў. Таксама ў нашых планах выраб такой бытавой тэхнікі, як халадзільнікі і пральныя машыны".

За 10 гадоў вытворчасць "Мідэа-Гарызонт" даказала, наколькі ўзаемавыгаднай можа быць сумесная праца. Менавіта ў такім фармаце захоўваюцца, развіваюцца і прымнажаюцца працоўныя калектывы. Высокатэхналагічная вытворчасць - гэта рост кваліфікацый і годныя зарплаты. Сумесны брэнд дазваляе эканоміць на рэкламе, нашых ведаюць і шануюць на ўсёй постсавецкай прасторы. Плюс для інвестара - ён не прыходзіць у чыстае поле і надзейна застрахаваны ад галоўных рызык на старце. Як спартсмен, які ўжо на корпус наперадзе сапернікаў. Ва ўмовах жорсткай канкурэнцыі гэта пазіцыя фаварыта.

Чжан Кэюй, кіраўнік кампаніі-падраздзялення "Мідэа інтэрнешнл бізнес": "У Беларусі вельмі добрая прамысловая база і спецыялісты. Выкарыстоўваючы гэтыя дзве перавагі, мы дамагліся добрай якасці прадукцыі. Плануем пашырыць і вытворчасць буйной бытавой тэхнікі".

Дарэчы, "Мідэа Груп" сваім імем абавязаная першаму серыйнаму вентылятару "Мэй Дэ" - літаральна з кітайскай мовы "прыгожы". З улікам гісторыі нашага партнёрства імя правільнае. Гэта гісторыя ва ўсіх сэнсах прыгожага бізнесу і прыгожых праектаў.