Першы серыйны беларускі легкавы аўтамабіль сышоў з канвеера

17 ноября 2017

Пачнём з важнай падзеі ў гісторыі беларускага машынабудавання. Першы серыйны беларускі легкавы аўтамабіль сышоў з канвеера. Так сімвалічна і ўрачыста сёння ў Барысаўскім раёне адкрылі завод "БелДжы". У цырымоніі прыняў удзел і Прэзідэнт Аляксандр Лукашэнка. Гэта ўнікальны праект вытворчасці легкавых аўтамабіляў у краіне, які адказвае ўсім сусветным патрабаванням аўтапрама. Магутнасці дазваляюць выпускаць 60 тысяч аўто за год. У далейшым паказчык плануюць падвоіць. І калі для спажыўца легкавое аўто - гэты сродак перамяшчэння, то для вытворцы, тым больш на еўрапейскім кантыненце, гэта раскоша. Знайсці сваё месца на шчыльным рынку зараз няпроста, так што інвестары вельмі дбайна выбіраюць сабе партнёраў па бізнесе ў гэтай сферы. Пунктам адліку для Беларусі стаў 2014. Тады з кітайскай карпарацыяй быў падпісаны кантракт аб будаўніцтве. Усяго два з паловай гады і прынцыпова новая вытворчасць упісана ў беларускія краявіды. А яшчэ ў стратэгічную і для нас ініцыятыву Кітая "Новы Шаўковы шлях". Пакуль на заводзе вырабляюць адну мадэль красовера. У наступным годзе лінейка беларускіх Geely папоўніцца яшчэ адным пазадарожнікам і седанам. Аб перспектывах амбіцыйнага праекта - Андрэй Крывашэеў.

118 гектараў. Два гады таму тут карчавалі пні і раўнавалі пясок. Сёння збіраюць машыны. Завод-гігант з глабальнай заяўкай на запатрабаванасць і лідарства ў Еўразіі. Амбіцыйна? Апраўдана. Вытворчасць пад Барысавам цалкам вытрымлівае стандарт сусветнага аўтапрама. Пабудавана з перспектывай і хутка.

Тэрміны на стварэнне завода рэкордныя нават па сусветных мерках, гаворыць галоўны тэхнолаг Павел Гурэцкі. Поўны цыкл: ад зваркі да стэнда на выставе і ключоў гаспадару. На кожным этапе - сучасныя тэхналогіі. Станкі, матэрыялы, начынне або, як гавораць аўтаўладальнікі, "рабочы конь падкаваны" або "поўны фарш". Спецыялісты "БелДжы" збіралі лепшае, што ёсць у свеце. Акцэнт на еўрапастаўшчыкоў.

Павел Гурэцкі, галоўны тэхнолаг СЗАТ "БелДжы": "Мы рабілі асаблівы акцэнт на тое, каб абсталяванне і сістэма якасці адпавядалі самым строгім стандартам галіны. Мэта - пацвердзіць усе міжнародныя патрабаванні. Таму асноўнае абсталяванне - еўрапейскіх вытворцаў. Спажывец павінен быць упэўнены, што працэсы ўсе і якасць на гэтым прадпрыемстве самага высокага ўзроўню".

Напрыклад, "вараць" новенькія беларускія красоверы сапраўдныя баварцы. Больш дакладна, баварскія робаты. Менавіта такія стаяць на заводзе Porsche ў Германіі. Афарбоўкай занятыя таксама нямецкія робаты, тыя самыя, што надаюць колер паўночнаамерыканскім GM ("Джэнерал мотарс"), і ў сусветным маштабе ад Амерыкі Лацінскай да Еўразіі фарбуюць самалёты. На зборцы працуе шведскі электраінструмент. Мала хто ведае, але тыя ж "скандынавы" дапамагалі будаваць БАМ - Байкала-Амурскую магістраль. Такі прамысловы інтэрнацыянал відавочна парадуе ўладальніка. Садзішся ў беларускі красовер і адчуваеш сябе і патрыётам, і захавальнікам традыцый, і чалавекам свету.

Прыемная слыху аўтамабіліста, завадчаніна і дзяржавы арыфметыка вялікай справы:

- 8 гадзін адной змены - гэта 120 аўтамабіляў. Будуць заказы - гатовыя працаваць у дзве змены.

- на першым этапе гэта 60 000 аўтамабіляў за год. Перспектыва - 120 000. Першыя серыйныя ў продажы абяцаюць ужо ў лістападзе.

- едзем з Geely далей. Новая вытворчасць - гэта 1500 новых рабочых месцаў. З імі жодзінска-барысаўскі кангламерат канчаткова становіцца сталіцай беларускага аўтапрама. Не забываем пра Мінск, Магілёў, Гомель і Ліду, але на 10 000 насельніцтва - гэта самы аўтамабілецэнтрычны рэгіён краіны.

- агульны аб'ём інвестыцый - каля 400 мільёнаў еўра. Грошы ўкладзены з разлікам на ўвесь неабсяжны еўразійскі рынак і прэміяльны еўрасаюзаўскі, гатовыя канкурыраваць цаной і якасцю.

- пілотная лінейка - гэтае тры мадэлі: два красоверы і кампактны седан. Але завод узвялі ўніверсальным. Зараз сусветная аўтамода на эканомныя і стыльныя гарадскія "паркетнікі" з добрым начыннем. Але калі заўтра мода хіснецца да ўніверсалаў, купэ або магутных спарткараў, гатовыя выпускаць і такія.

Дарэчы, бурчэць на "вуглаватасць" першых Geely у Беларусі больш не прыйдзецца. Да прыгожага аблічча новых аўто прыклалі руку лепшыя дызайнеры.

Уладзімір Паўловіч, намеснік дырэктара СЗАТ "БелДжы": "Гэта ўжо не тыя кітайскія вытворцы, якія займаліся капіраваннем брэндаў. Сёння красовер NL3 - гэта сумесная распрацоўка таго ж шведскага дызайнера, які працуе на тую ж "Вольва", якая ўваходзіць у канцэрн Geely. Узровень кампанентаў, электроннага начыння - гэта ўзровень сусветных лідараў".

У цэхах "БелДжы" можна з лёгкасцю здымаць навуковую фантастыку. Напрыклад, тут, дзе ідзе зварка і працуюць нямецкія робаты. Траекторыя і грацыя іх рухаў зачароўвае. Чэпкая рука захоплівае дах, наносіць герметык, усталёўвае на месца і віртуозна мяняе інструмент. Аналагаў у Беларусі проста няма. І нават на аўтазаводах у Кітаі, спецыялісты якіх адладзілі лінію, абсталяванне старэйшае.

Чэн Вэньань, намеснік дырэктара па вытворчасці СЗАТ "БелДжы": "У параўнанні з кітайскімі заводамі Geely гэтая зварачная лінія з робатамі больш перадавая. Усе працэсы аўтаматызаваныя. Абсталяванне наладжана на тры мадэлі аўтамабіляў без пераналадкі. Асноўныя спецыялісты, кіраўнікі персаналу на вытворчай лініі, прайшлі стажыроўку ў Кітаі. І такіх больш як 90 чалавек".

Падбор кадраў для завода - пытанне жорсткае і прынцыповае. Яшчэ на этапе выпрабавальнай партыі конкурс сярод слесараў, зборшчыкаў, зваршчыкаў і лагістаў зашкальваў. Быў вышэйшы, чым у іншых прэстыжных ВНУ. Тэхніка - высокадакладная, узаемны кантроль інтэлекту чалавечага і штучнага. Каб цалкам выключыць і праславуты чалавечы фактар, і не менш знакаміты праграмны "крэш даўн"

З канвеера новенькага завода, які што ўнутры, што знадворку, як з іголачкі, ужо сышла выпрабавальная партыя. Аўтамабілі абкаталі, праверылі, ацанілі. На аўтафорумах і ў ацэначных праектах яны нават паспелі зрабіць фурор.

Але паўнаважкі серыйны выпуск і роўнае дыханне завода пачынаецца з гэтага націску…

У першых прамысловых партыях красоверы ў строгім чорным і белым выкананні. Ва ўжо стаўшым класікай "срэбры" і даніна гарадскому гламуру - чырвоны. Па начынні аўто пераўзыходзяць усе вядомыя беларусам Geely, хоць па кошце будуць не з самых танных. Завод прабіваецца ў прэміум-клас для сярэдняга класа. Кампенсуюць выдаткі прыемныя адчуванні ад інтэр'еру і хадавой.

Зразумела, запусціць завод і не пратэставаць навінку беларускага аўтапрама асабіста беларускі лідар не мог. На спецыяльным заводскім трэку - уся спецыфіка гарадскога асяроддзя: імітацыя трамвайных рэек, бруку і няроўнасцяў асфальту. Прэзідэнт як дасведчаны і заядлы аўтамабіліст тэстуе кросовер па поўнай.

Geely плануе стаць народнай маркай не толькі для спажыўцоў, але і для тых, хто збірае. Узровень лакалізацыі, г. з. айчынных дэталяў, жадаюць давесці мінімум да 50%. На першым этапе ў атласе будуць акумулятар, шкло і дыскі, сядзенні, рухавік, заднія ліхтары, выхлапная і тармазная сістэмы беларускай вытворчасці. Гэта дазволіць загрузіць заказамі дзясяткі сумежнікаў, гарантуе працоўныя месцы і зарплаты. Напрыклад, на першую зіму красовер ужо "пераабулі" ў бабруйскія шыны.

Мы наш, мы новы… Geely пабудуем. За ўсю гісторыю Беларусі рэспубліка ўпершыню настолькі блізкая да стварэння па-сапраўднаму народнага аўтамабіля. Бо збіраліся ж, і не раз, і ўмеем збіраць найскладанейшае ад БелАЗаў да ўсёй лінейкі гарадской і агратэхнікі. Для "вішанькі на торце" беларускага аўтапрама не хапала малога, больш дакладна, вялікага кітайскага партнёра і вялікай Еўразіі з адкрытымі для гандлю межамі.