Адкрыты першы ўчастак МКАД-2

6 октября 2015

Пачаў працаваць першы ўчастак другой кальцавой аўтадарогі вакол Мінска. У цырымоніі адкрыцця прыняў удзел Кіраўнік дзяржавы і на справе выпрабаваў якасць новай дарогі - за рулём свайго аўтамабіля здзейсніў азнаямленчую паездку. Гэтую магістраль у народзе ўжо назвалі "ўзлётнай". Вышэйшая дапушчальная хуткасць, больш трывалае дарожнае палатно плюс рост эканомікі прылеглых пасёлкаў, вёсак і дачных тэрыторый. Бо добрая дарога прыцягвае не толькі саміх беларусаў, але і фундатараў, да таго ж, забяспечвае належны ўзровень якасці жыцця і камфорту ўсіх жыхароў і гасцей беларускай сталіцы. Усяго ж акальцуюць Мінск амаль 160 новых кіламетраў. І першы этап магістралі павінен быць гатовы ўжо да Новага года. З адкрыцця першага ўчастку МКАД-2 – больш падрабязна Андрэй Крывашэеў.

Транспартны, транзітны і лагістычны цэнтр Еўропы. Апраўдваць і ўмацоўваць кіламетрамі новых дарог сваё рэнамэ Беларусь пачала яшчэ 1,5 дзесяцігоддзі таму. Ужо ў сярэдзіне нулявых па шчыльнасці сучасных дарог мы былі лідарамі ў СНД. Гэта з улікам першай Мінскай кальцавой - грандыёзную транспартную ветку адкрылі ў 2002-м. І тады яна здавалася верхам інжынернай думкі. Зрэшты, з ростам беларускіх транзітных калідораў МКАД перавысіла прагнозную шчыльнасць машын у 6 разоў пры пікавых нагрузках да 8. У 2010-м стала зразумела: без 2-га кальца сталіца асуджаная на транспартны калапс, або што горш - "ператок" транзіту да канкурэнтаў.

Афіцыйна старт другога кальца - люты 2011-га, але ўдарна будоўлю пачалі толькі ў 2014-м. Адтэрміноўка не столькі ўпіралася ў рэсурсы - грошы, колькі ў тэхналогіі, магутнасці і абсталяванне. Новую трасу было вырашана ўзводзіць па перадавых еўрапейскіх і амерыканскіх тэхналогіях з цэментабетону, а для гэтага трэба было мадэрнізаваць усю цэментавую галіну і замяніць тэхналогіі 30-гадовай даўнасці. Апошнія "бетонкі" ў нас узводзілі яшчэ ў 70-ыя, і сёння нічога, акрамя дэпрэсіі, яны ў аўтааматараў не выклікаюць. У параўнанні з "аўтабанамі-дзядулямі" новая кальцавая - гэта як сучасны айфон у параўнанні з дыскавымі таксафонамі - упэўнівае галоўны праектыроўшчык. І абяцае - нараканняў не будзе.

Новая кальцавая ў лічбах. Мы сабралі 8 фактаў аб дарозе, якія гавораць самі за сябе: 18 месяцаў - актыўны этап будаўніцтва, 2,7 трлн. рублёў - кошт, больш за 90% - айчынныя будматэрыялы, даўгавечней за асфальт у 1,8 раза, эканомія на рамонце ў 2 разы, найбліжэйшы капрамонт праз 25 - 30 гадоў, больш як 16 тысяч аўтамабіляў за суткі, комплекснае добраўпарадкаванне.

Новую другую кальцавую ў народзе ўжо паспелі ахрысціць "узлётнай". І справа не толькі ў хуткасці - 120 кіламетраў за гадзіну для легкавых аўто з камфортам і без трасення. "Узлётная" гэта яшчэ і пра цягавітасць палатна. Амаль паўметра арміраванага цэментабетону, здольнага вытрымаць узлёты і пасадкі самых цяжкіх лайнераў грамадзянскай авіяцыі, скажам 747-ых "Боінгаў" або 380-ых "Эйрбасаў". "Узлётнай" другую кальцавую завуць і эканамісты - яна паднімае эканоміку і добраўпарадкаванне ўсіх 8 дзясяткаў пасёлкаў, вёсак, дачных, катэджных і садовых забудоў, размешчаных побач, на новы ўзровень. А гэта рэальны крок да стварэння паўнавартаснай і камфортнай для людзей мінскай агламерацыі.

Адкрываць першы ўчастак МКАД-2 запрасілі Кіраўніка дзяржавы. Тым больш, валявое рашэнне інвеставаць "у бетон" прымаў менавіта Прэзідэнт. Скептыкаў хапала.

Праз год відавочныя плюсы цэментабетонавага палатна ўжо не выклікаюць сумненняў. Прычым не толькі для аўтабанаў узроўню кальцавой - для самых жыццёвых участкаў. Гэта тэрыторыі заводаў і агракомплексаў, вуліцы малых і сярэдніх гарадкоў, пасёлкаў і вёсак, з'езды, паркоўкі і ўнутрыдваровыя тэрыторыі. Г.з. тая самая жыццёвая прастора, дзе ад трываласці і даўгавечнасці дарожнага пакрыцця залежыць якасць жыцця і камфорт кожнага беларуса. Дарэчы, менавіта з якасці добраўпарадкавання Аляксандр Лукашэнка пачынае падрабязную інспекцыю другой кальцавой.

Аб тым, што зроблена, вузкіх месцах будоўлі і тым, як у выніку будзе выглядаць другое кальцо да студзеня 2017-га, Прэзідэнту дакладваюць падрабязна. Першае, што цікавіць лідара, - тэрміны ўводу. Любы прастой - гэта шматмільярдная шкода для дзяржавы і бізнесу.

Будоўля цалкам вытрымлівае графік. Прытым, што ўся траса вялікай працягласці - 160 км. Гэта толькі нешматлікім менш, чым ад Мінска да Вільнюса. Паўночнае паўкальцо злучае дзве жыццёвыя магістралі Віцебскую і Гродзенскую. Паўднёва-заходняе (гэта 2-і этап будаўніцтва і 42 новыя кіламетры) замыкае М6 і дзеючую алімпійскую трасу Брэст - мяжа Расіі. Далей участак ад 340-га кіламетра М1 да Кургана Славы ўжо гатовы па вышэйшым разрадзе.

Сёння ж для руху адкрываюць участак працягласцю 27 км 300 метраў. Ад віцебскага кірунку і Астрашыцкага гарадка да трасы на Маладзечна пасля Заслаўя.

Кальцавую да Гродна абяцаюць здаць ужо пад Новы год. Разам - амаль 47 кіламетраў. І што важна - першы час траса будзе бясплатнай. Па-першае, будавалі ўсёй грамадой, і гэта справядліва, адзначае Прэзідэнт, па-другое, так грузавы паток хутчэй сыдзе з першай кальцавой, дазволіўшы мінчанам эканоміць час, нервы і грошы без пробак нават у гадзіны пік.

Самае вузкае месца новай кальцавой - гэта 15 кіламетраў ад Кургана Славы да Астрашыцкага гарадка. Дарога там добрая, месцы маляўнічыя, але шырыня палатна можа стаць праблемай. Прэзідэнт даручае падысці да рэканструкцыі па-гаспадарску, зрабіць акуратна, як ва ўласным доме.

Новая кальцавая - гэта не толькі для транзіту. Гэта комплекснае развіццё ўсёй мінскай агламерацыі. Добрая дарога па-добраму правакуе беларусаў да катэджнай забудовы і ўзвядзення аграсядзіб. Плюс прыцягвае буйных фундатараў у сферу турызму і адпачынку, а тут і Вяча, і стары Ракаў, і яшчэ дзясяткі маляўнічых месцаў. Ды і самі раённыя цэнтры атрымаюць ад новай дарогі максімум бонусаў. Тут атрымае развіццё якасны сэрвіс - пад стаць якасці самой кальцавой.

Магутны стымул да развіцця дзякуючы другому кальцу атрымаюць і гарады-спадарожнікі. Заслаўе, Фаніпаль, Дзяржынск, Рудзенск і Смалявічы. Дарэчы, сёлета да апошняга дацягнуць гарадскую электрычку. А гэта ўжо іншая якасць жыцця па дарозе на працу. Галоўнае патрабаванне Прэзідэнта - падчас будаўніцтва і добраўпарадкавання лічыць кожную капейку. На кальцавой у параўнанні з першым каштарысам сэканомілі чвэрць.

А гэта самы ўрачысты момант усёй цырымоніі - адкрыццё першага ўчастку другой кальцавой. Перарэзваючы чырвоную стужку, беларускі лідар афіцыйна дорыць магістралі дзень нараджэння - 6 кастрычніка 2015-га.

Нараджэнне сёння спраўляе не толькі дарога, але і дырэктар 5-га дарожна-будаўнічага трэста. Валерый Уладзіміравіч будаваў яшчэ першую мінскую, новая кальцавая - новыя выклікі. Прэзідэнт цяпло віншуе спецыяліста з двайным святам - асабістым і дзяржаўнага маштабу.

Ацаніць якасць палатна і добраўпарадкаванне Кіраўнік дзяржавы і ўвесь пул улады змаглі асабіста, прычым на айчынным аўтобусе. Па дарозе Прэзідэнт падрабязна вывучае ўсе элементы будаўніцтва - не толькі дарожнае палатно, але і развязкі, абочыны, асвятленне і адхоны. Усё да нюансаў - так што, аўтобус мімаволі становіцца перасоўнай лабараторыяй перспектыўнага дарожнага будаўніцтва.

Добраўпарадкаванне - эканомнае, але годнае, разбіраюць літаральна па дробязях на другім пункце прэзідэнцкага маршруту, тут яшчэ вядзецца актыўнае будаўніцтва. Палатно гатовае, засталіся нюансы. Але ад іх залежыць выгляд будучай трасы.

Тут жа разбіраюць перспектывы ўсяго нацыянальнага дарожнага фонду. У планах на найбліжэйшыя 5 гадоў звязаць якасным палатном Мазыр і Лунінец, рэканструяваць участкі ад Бабруйска да Жлобіна і ад Валожына да Шчучына, надаць другое дыханне знакамітай трасе Е95 Піцер - Адэса на ўчастку ад Віцебска да Оршы. Разам з другім кальцом - гэта найважнейшы ўклад, як гавораць эканамісты, у "лагістычнае плячо" ад Польшчы і Прыбалтыкі да Расіі і Украіны. Прасцей - жывыя грошы на транзіце.

Таксама ў планах дацягнуць добрую трасу да двух найважнейшых прамысловых аб'ектаў - "калійнага Кландайка" Беларусі Салігорска і новай энергетычнай сталіцы Астраўца. Прэзідэнт у цэлым планы падтрымлівае, але патрабуе ад урада і праектыроўшчыкаў рэальных і канкурэнтных каштарысаў. Тым больш, новыя дарогі працуюць на эканоміку нашай цэментавай галіны. А тут ёсць жорсткае патрабаванне лідара: кожная дзесятая тона беларускага цэменту павінна ісці на беларускія жа дарогі.

Адкрыўшы першую чаргу МКАД-2 і ацаніўшы будоўлю з усіх магчымых ракурсаў, Прэзідэнт як заядлы аўтааматар асабіста правярае яе якасць ужо за рулём аўтамабіля. І гэты тэст-драйв транспартнай артэрыі сапраўды ўвойдзе ў найноўшую гісторыю як канчатковы запуск новага жыцця беларускіх дарог з цэментабетону.