Міжрэгіянальнае ўзаемадзеянне павінна стаць лакаматывам у адносінах Мінска і Пекіна

13 апреля 2017

Пра гэта дамовіліся лідары краін. Аб канкрэтных праектах паміж абласцямі Беларусі і Кітая сёння ішла размова на сустрэчы Прэзідэнта з сакратаром Камітэта Кампартыі КНР правінцыі Хунань. Ду Цзяхаа прыбыў да нас на чале дэлегацыі з Паднябеснай. Перамовы з прадстаўнікамі ўрадавых і партыйных структур Кітая папярэднічаюць сустрэчы кіраўнікоў дзяржаў. Абмяркоўваецца развіццё супрацоўніцтва ў розных сферах, вядома, прыярытэт прамым інвестыцыям. Ёсць магчымасць павялічыць і пастаўкі тавараў, у прыватнасці, прадуктаў. Беларусь і Кітай таксама робяць упор на прамысловую кааперацыю. Аб усім падрабязна Наталля Брэвус.

Калі ў мінскім Палацы Незалежнасці прадстаўнікі ўрадавых колаў з Паднябеснай становяцца прыватнымі гасцямі, гэта ўспрымаюцца як знак. Сігнал - сустрэча лідараў Беларусі і Кітая не за гарамі. Перамовы Аляксандра Лукашэнкі і Сі Цзіньпіна праходзяць з зайздроснай рэгулярнасцю. Яно і зразумела. Настолькі высокі ўзровень узаемадзеяння - усебаковае стратэгічнае партнёрства - афіцыйны Пекін падтрымлівае ўсяго толькі з чатырма дзяржавамі, уключаючы і Беларусь.

Ду Цзяхаа яшчэ на пасадзе губернатара правінцыі Хунань быў скіраваны на супрацоўніцтва з Беларуссю. Прасоўвае яго і сёння, стаўшы сакратаром Камітэта Кампартыі гэтага рэгіёна. Прыбыў на чале самавітай дэлегацыі. У яе складзе прадстаўнікі буйнога бізнесу Паднябеснай. У правінцыі Хунань, а гэта радзіма легендарнага Маа Цзэдуна, развітыя сельская гаспадарка, горназдабыўная і сталеліцейная прамысловасць. Сёння гэта ўжо не столькі аграрны, колькі значны індустрыяльны рэгіён Кітая.

Ужо ў 2018 годзе на базе магілёўскага Трансмаша плануецца пачаць серыйны выпуск спецтэхнікі сумеснай беларуска-кітайскай вытворчасці. Доследныя ўзоры, а гэта аўтакраны грузападымальнасцю 40 і 60 тон, а таксама новую мадэль прыбіральна-падмятальнай машыны або, прасцей кажучы, вулічнага пыласоса прадэманстравалі яшчэ ў канцы мінулага года.

Спрацавалі аператыўна. Мінскі аўтазавод дасць шасі, а Zoomlion - навясное абсталяванне. Вопыт магілёўскіх прамыслоўцаў аказаўся дарэчы. Першыя паўтара дзясятка машын сыдуць з беларускага канвеера сумеснага прадпрыемства ўжо сёлета. Не выключана, што ў будучыні замахнуцца і на вытворчасць перасовачных комплексаў па зборы і перапрацоўцы бытавых і будаўнічых адходаў.

Юрый Півавараў, дырэктар ТАА "Зумліён-МАЗ": "Маркетолагі павінны вывучыць рынак, паглядзець, якія прадукты будуць запатрабаваныя, і разам з канструктарамі з Кітая і Беларусі зрабіць новыя распрацоўкі, якія з наступнага года будуць ажыццяўляцца".

Каб асабіста ацаніць прамысловыя магчымасці Беларусі, для гасцей арганізавалі наведванне гігантаў айчыннага машынпрама. Гэта і БелАЗ, і завод "БелДжы". А магчымасць убачыць першыя вынікі сумесных праектаў была на Мінскім аўтамабільным. Сюды тэхніку прывезлі з Магілёва. Машыны ўжо абкаталі - надзейныя, а галоўнае - запатрабаваныя. Зараз у планах сумеснага прадпрыемства - размясціць абсалютна новую і маштабную вытворчасць на тэрыторыі індустрыяльнага парка "Вялікі камень".

Альянс кітайскіх тэхналогій і інвестыцый разам з беларускімі распрацоўкамі павінен спрацаваць эфектыўна. Сімбіёз вопыту, інавацый і высокай якасці эксперты лічаць вельмі перспектыўным. У адрозненне ад 70-гадовага МАЗа, кампанія "Зумліён" працуе на рынку крыху больш за 20 гадоў. За гэты час кітайскі брэнд знайшоў сваю нішу. Частка акцый належыць як раз ураду правінцыі Хунань. Кампанія з сусветным імем і дочкамі ў 80 дзяржавах планеты. Займаецца вытворчасцю спецыяльнай тэхнікі для сельскай гаспадаркі, энергетыкі, будаўніцтва і транспартнай сферы. А самы вялікі іх кран нават трапіў у Кнігу рэкордаў Гінеса.

Віталь Воўк, Міністр прамысловасці Беларусі: "Гэта самы вялікі ў свеце кран грузападымальнасцю 2 000 тон, самая вялікая бетонная помпа з падачай бетону на вышыню 101 метр. Таму мы сёння супрацоўнічаем з кампаній сусветнага ўзроўню. Нам ёсць што прапанаваць. Мы ўпэўнены, што сумесная прадукцыя будзе прадавацца не толькі на рынках ЕўрАзЭС, але і ва ўсім свеце".

Вобласць Хунань знаходзіцца на паўднёвым усходзе КНР. Займае прыкладна такую ж тэрыторыю, што і Беларусь. А вось колькасць жыхароў набліжаецца да 70 мільёнаў чалавек. Перспектыўны рынак, як і ў цэлым кітайскі.

Ду Цзяхаа, сакратар Камітэта Камуністычнай партыі Кітая правінцыі Хунань: "Вы вызначылі новыя перспектывы для развіцця супрацоўніцтва паміж нашым рэгіёнам і Магілёўскай вобласцю. Я хачу сказаць, што Беларусь - галоўны сябар для Кітая і, у прыватнасці, правінцыі Хунань. Сваім асабістым сяброўствам са старшынёй КНР Вы стварылі надзейную аснову беларуска-кітайскага ўзаемадзеяння. Супрацоўніцтва Беларусі і правінцыі Хунань павінна стаць узорам узаемадзеяння для іншых кітайскіх рэгіёнаў".

Каб працаваць больш эфектыўна, Аляксандр Лукашэнка прапанаваў адкрыць прадстаўніцтва правінцыі Хунань у Беларусі. Г. з. бачаць вялікі патэнцыял не толькі ў вытворчасці і эканоміцы, але і ў цэлым у развіцці кантактаў паміж людзьмі. Гэта таксама можа пазітыўна адбіцца і на беларуска-кітайскім тавараабароце. Летась лічба перавысіла два з паловай мільярды долараў. Але, вядома, у галаве трымаюць прамое інвестыцыйнае супрацоўніцтва. За апошнія два гады сума такіх укладанняў у Беларусь з Кітая падрасла.


Зараз чытаюць

Рэкамендуемыя