Беларусь і Афганістан гатовыя да сумеснай працы па ўсіх кірунках

15 августа 2017

Узаемавыгадны курс краіны пацвердзілі вясной на саміце Ісламскай арганізацыі супрацоўніцтва. Тады Аляксандр Лукашэнка прапанаваў кіраўніку выканаўчай улады Афганістана вызначыць будучыя фундаментальныя праекты, а таксама адзначыў, што Беларусь будзе прымаць актыўны ўдзел у аднаўленні эканомікі гэтай ісламскай рэспублікі. Размова і аб стварэнні сумесных вытворчасцяў, аб прамых пастаўках тэхнікі. Як раз з наведвання нашых прамысловых прадпрыемстваў пачаўся сённяшні візіт кіраўніка выканаўчай улады Афганістана Абдулы Абдулы ў Беларусь.

Расказвае Аляксей Марцінёнак.

Эканоміка Афганістана перажывае не самы лёгкі час. Насельніцтва краіны ў тры разы большае, чым у Беларусі, пры гэтым валавы ўнутраны прадукт амаль у тры разы ніжэйшы. Так што да месца будуць і вопыт, і тэхналогіі, і тэхніка.

Некалькі хвілін на тонкасці сустрэчы па правілах дыпламатычнага пратакола і адразу, можна сказаць, з трапа самалёта на дзелавы маршрут.

Тэст-драйв нумар адзін - на Мінскім трактарным заводзе. Адзін з найбуйнейшых у свеце вытворцаў сельгастэхнікі, вядома, можа прапанаваць шмат і Афганістану.

У палях гэтай цэнтральнаазіяцкай дзяржавы ўжо даўно працуюць машыны, сабраныя на МТЗ. Перавагу аддаюць тэхніцы сярэдняй магутнасці - да 100 конскіх сіл. За апошнія 60 гадоў з Беларусі ў Афганістан паставілі 20 тысяч трактароў.

Усе яны простыя і непатрабавальныя. Хоць МТЗ, вядома, можа прапанаваць значна больш. Было б жаданне і магчымасць. Напрыклад, вось такіх найноўшых гігантаў у Афганістане проста не змогуць толкам абслужыць і забяспечыць працай. Тым не менш Абдула Абдула не прапусціў магчымасць пратэставаць беларускую энерганасычаную навінку.

Фармат працы Мінскага трактарнага з Афганістанам нязменны - выключна прамыя пастаўкі праз кампаніі-дылеры. За гэты год МТЗ плануе адгрузіць больш за паўтысячы адзінак тэхнікі. А цяперашні візіт тут расцэньваюць, як магчымасць пашырыць асартымент паставак.

78 % тых, хто працуе ў Афганістане, занятыя ў сельскай гаспадарцы. Але аддача невялікая - толькі траціна ВУП. Павысіць эфектыўнасць можна толькі праз мадэрнізацыю галіны ў цэлым. І тут аднымі новымі трактарамі праблему не вырашыць.

Мінскі аўтамабільны завод гатовы закрыць яшчэ шэраг праблемных пазіцый. Высокага госця і тут азнаёмілі з апошнімі распрацоўкамі. Асаблівую цікавасць выклікаў экааўтобус.

Наступны пункт маршруту - завод "Амкадор". Камунальная і дарожная тэхніка - таксама прадмет павышанай цікавасці. Абдула Абдула з энтузіязмам вывучыў асаблівасці двух дзясяткаў машын, нягледзячы на свой шчыльны рабочы графік. Пакуль прамых паставак такіх машын паміж Мінскам і Кабулам няма, аднак спецыялісты ўжо гатовыя прапанаваць узаемавыгадную кааперацыю праз суседнія краіны. У ролі пасрэднікаў маглі б выступіць Узбекістан і Таджыкістан, дзе ў "Амкадора" ёсць і сумесная вытворчасць, і дылерская сетка.

Леанід Пінчук, начальнік праўлення ААТ "Амкадор" - кіруючая кампанія холдынга":

"Мы адкрылі зборачную вытворчасць у горадзе Ташкент - гэта Узбекістан, які непасрэдна мяжуе з Афганістанам. У іх даволі добрыя адносіны. Пакуль мы збіраем 5 мадэляў, але плануецца, што гэтая лінейка будзе пашырацца з кожным годам. Мы ўжо паставілі 44 адзінкі тэхнікі, гэта толькі першая партыя. Пры гэтым тэхніка не пастаўляецца масава, а з улікам патрабаванняў і інтарэсаў пакупніка".

Праграма візіту шырокая. Высокаму госцю цікавая і праца аграпрамысловага комплексу, у прыватнасці, Абдула Абдула наведае агракамбінат "Дзяржынскі". Прызначаны і перамовы з прэм'ер-міністрам Беларусі Андрэем Кабяковым. Па выніках бакі падпішуць шэраг міжнародных дакументаў.

Джавід Файсал, прэс-сакратар кіраўніка выканаўчай улады Афганістана: "Мы плануем падчас візіту падпісаць пагадненні, у тым ліку з прэм'ер-міністрам, і міністрам юстыцыі Беларусі. Адно з іх паспрыяе развіццю сферы гандлю. Другое накіравана на спрашчэнне візавага рэжыму, каб і бізнесмены маглі выйсці на новы ўзровень супрацоўніцтва".

Летась тавараабарот Беларусі і Афганістана склаў 26 з паловай мільёнаў долараў. У параўнанні з 2015 гэты паказчык вырас на 60 %. А цяперашні візіт дапаможа прасунуцца яшчэ далей. Да гэтага ў аснове нашага экспарту ляжалі нафтапрадукты, лекі і пастаўкі тэхнікі. У зваротным кірунку везлі садавіну і агародніне. Аднак зараз усё ідзе да больш глыбокай кааперацыі, тым больш што вопыт паспяховай працы ў гэтым складаным рэгіёне ў Беларусі ёсць.