Хлеб будзе патрэбен заўсёды. І кіраўніцтва краіны, і работнікі холдынга гэта добра разумеюць. І пацвярджаюць: добра, што не паддаліся сусветнай істэрыі, не закрыліся, не спынілі канвеер.
У гэтым і ўся стратэгія беларускай прамысловасці і дзяржавы. Не друкаваць пустыя грошы і разганяць інфляцыю, а даць людзям магчымасць зарабляць і спакойна прайсці перыяд пандэміі. Гаварылі сёння, як зрэшты і заўсёды, адкрыта і па справе. Пра тое, куды рухацца прадпрыемству, аб праблемах, што хвалююць людзей. Рэпартаж Наталлі Брэвус.
Мінскаму трактарнаму заводу - 74!
Год да чарговага юбілею, сваю 74-ю вясну МТЗ насуперак вірусам і крызісам сустракае ўстойлівай працай. Холдынг для краіны - больш чым завод і нават галіна. Пазнавальнасць на ўсіх кантынентах. Ды і калектыў 15 тысяч - горад у горадзе, са сваёй гісторыяй і героямі.Вось ён - сапраўдны герой на колах. Ёсць на ўсіх кантынентах. Для нашай тэхнікі назвы "рабацяга" або "кармільшчык" гучаць на большасці моў свету. Адзін з самых папулярных трактароў на планеце - "Беларус 82". Выпускаюць ужо 40 гадоў.
А гэта герой калектыву Васіль Тымановіч. Паўстагоддзя на заводзе ад рабочага да намесніка гендырэктара. Бачыў шмат чаго, але сёння за пройдзены шлях не сорамна - ёсць што паказаць. У гэтай машыне - 450 конскіх сіл.
Васіль Тымановіч, кіраўнік ветэранскай арганізацыі ААТ "МТЗ": "І нават думкі такой не было, што калісьці ў гісторыі нашага прадпрыемства вось гэты волат будзе стаяць на плошчы. Гэта для нас была амаль фантастыка. Але сёння гэта рэальнасць".
Сёння ў МТЗ чарговае выпрабаванне. Барацьба за здароўе завадчан, закрытыя межы, пратэкцыянізм суседзяў. Падтрымаць нацыянальны набытак і павіншаваць з 74-м годам бесперапыннай гісторыі прыязджае Прэзідэнт. Першае пытанне, вядома, пра занятасць. Закрый прадпрыемства, хто потым дазволіць устаць на ногі? Ды і завадчане з сем'ямі куды?
Прэзідэнт аб рабоце прадпрыемстваў: Слава богу, што не закрываліся!
Гендырэктар дакладвае - працуем стабільна. На 10 гадоў наперад праграма развіцця. Новая ліцейка - чытай, новы завод, і падваенне вытворчасці. Плюс дакладнасць кавальскай справы і апрацоўкі дэталяў. Вынікам гэтых і шматлікіх іншых мадэрнізацый стане беспілотны трактар. 70 гадоў назад аб такім нават фантасты не марылі.Стратэгія прамысловага гранда
Стратэгія ў цэлым яшчэ больш амбіцыёзная - нарасціць выпуск і валютны экспарт. Вядомыя і апорныя рынкі - Бразілія, Егіпет, Пакістан і Цэнтральная Расія.Міхаіл Вардугін, намеснік маркетынг-дырэктара ААТ "МАЗ": "Нягледзячы на некаторыя цяжкасці з-за эпідэміялагічнай сітуацыі, мы не спынялі адгрузкі ў РФ. У гандлёвыя дамы, якія 100 % наша ўласнасць, адгрузка не спынялася і выраблялася па заяўках спажыўцоў, у тым ліку і забеспячэнне запчасткамі".
Каб прадаваць - трэба якасць і разнастайнасць мадэляў. 40 гадоў назад можна было заваяваць свет прастатой і надзейнасцю 82-га "Беларуса". Сёння Прэзідэнта цікавяць новыя мадэлі. Але не толькі яны - актуальныя для аграрыяў і трактары на гусенічным ходзе.
Імпартазамяшчэнне - пытанне № 1!
Асобная ўвага - прычапным плугам, магутнаму гіганту для палёў Казахстана і Расіі, тэхніцы для ўшчыльнення снегу і падземнай здабычы. Гэта новы экспарт і імпартазамяшчэнне. Да тэмы імпартазамяшчэння вярнуцца і ў зборачным цэху МТЗ. Дзякуючы "Беларусу" жыве і развіваецца вялізная галіна ад бабруйскіх шын і Амкадора, да гідраўлікі і барысаўскага БАТЭ."Беларус" - твар краіны, стратэгія МТЗ - мадэль для прамысловасці
МТЗ уваходзіць у дзясятку сусветных вытворцаў сельгастэхнікі. Кожны дзясяты колавы трактар у свеце - родам з Мінска. У машыну ўкладзены праца нашых людзей, якая ва ўсе поры – нагода для гонару.Сёння МТЗ - не проста завод. А сапраўдны брэнд Беларусі. Ды і трактар - кармілец для шматлікіх дзяржаў. Па сутнасці, працуючы на розных кантынентах, "Беларус" дапамагае быць з хлебам мільёнам жыхароў планеты. Машына з сапраўдным беларускім характарам - калі сапраўды ведаеш, што ўсяго можна дабіцца толькі сваёй працай.