Прэзідэнт наведаў Мінскі трактарны завод, азнаёміўся з працай холдынга і адказаў на вострыя пытанні

29 мая 2020
Сённяшні інфармацыйны парадак дня вызначалі на прадпрыемстве, якое з'яўляецца тварам краіны. Мінскі трактарны завод  74 года забяспечвае прыток валюты і рабочыя месцы для тысяч людзей. Больш за 23 тысячы чалавек працуюць у холдынгу, калі быць дакладным. Такі гігант у такі няпросты час - высокая канкурэнцыя, закрытыя межы - аб'ект стратэгічны. МТЗ корміць сем'і, не толькі не скарачае людзей, але і адкрывае вакансіі  і вызначае эканоміку глабальную. Кожны дзясяты колавы трактар у свеце  беларускай вытворчасці. Рабацягі "Беларусы" працуюць на палях усіх кантынентаў. МТЗ - гэта не толькі імідж краіны, імідж Кіраўніка дзяржавы, але яшчэ прэстыж нашых спецыялістаў, навукоўцаў, рабочых.

Хлеб будзе патрэбен заўсёды. І кіраўніцтва краіны, і работнікі холдынга  гэта добра разумеюць. І пацвярджаюць: добра, што не паддаліся сусветнай істэрыі, не закрыліся, не спынілі канвеер.

У гэтым і ўся стратэгія беларускай прамысловасці і дзяржавы. Не друкаваць пустыя грошы і разганяць інфляцыю, а даць людзям магчымасць зарабляць і спакойна прайсці перыяд пандэміі. Гаварылі сёння,  як зрэшты і заўсёды,  адкрыта і па справе. Пра тое, куды рухацца прадпрыемству, аб праблемах, што хвалююць людзей. Рэпартаж Наталлі Брэвус.

Мінскаму трактарнаму заводу - 74!

Год да чарговага юбілею, сваю 74-ю вясну МТЗ насуперак вірусам і крызісам сустракае ўстойлівай працай. Холдынг для краіны - больш чым завод і нават галіна. Пазнавальнасць на ўсіх кантынентах. Ды і калектыў 15 тысяч - горад у горадзе, са сваёй гісторыяй і героямі. 

Вось ён - сапраўдны герой на колах. Ёсць на ўсіх кантынентах. Для нашай тэхнікі назвы  "рабацяга" або "кармільшчык"  гучаць на большасці моў свету. Адзін з самых папулярных трактароў на планеце - "Беларус 82".  Выпускаюць ужо 40 гадоў. 

А гэта герой калектыву Васіль Тымановіч. Паўстагоддзя на заводзе ад рабочага да намесніка гендырэктара. Бачыў шмат чаго, але сёння за пройдзены шлях не сорамна - ёсць што паказаць. У гэтай машыне - 450 конскіх сіл.

Васіль Тымановіч, кіраўнік ветэранскай арганізацыі ААТ "МТЗ": "І нават думкі такой не было, што  калісьці ў гісторыі нашага прадпрыемства вось гэты волат будзе стаяць на плошчы. Гэта для нас была амаль фантастыка. Але сёння гэта рэальнасць".

Сёння ў МТЗ чарговае выпрабаванне. Барацьба за здароўе завадчан, закрытыя межы, пратэкцыянізм суседзяў. Падтрымаць нацыянальны набытак і павіншаваць з 74-м годам бесперапыннай гісторыі  прыязджае Прэзідэнт. Першае пытанне, вядома, пра занятасць. Закрый прадпрыемства, хто потым дазволіць устаць на ногі? Ды і завадчане з сем'ямі куды? 

Прэзідэнт аб рабоце прадпрыемстваў: Слава богу, што не закрываліся!

Гендырэктар дакладвае - працуем стабільна. На 10 гадоў наперад праграма развіцця. Новая ліцейка - чытай, новы завод, і падваенне вытворчасці. Плюс дакладнасць кавальскай справы і апрацоўкі дэталяў. Вынікам гэтых і шматлікіх іншых мадэрнізацый стане беспілотны трактар. 70 гадоў назад аб такім нават фантасты не марылі.

Стратэгія прамысловага гранда

Стратэгія ў цэлым яшчэ больш амбіцыёзная - нарасціць выпуск і валютны экспарт. Вядомыя і апорныя рынкі - Бразілія, Егіпет, Пакістан і Цэнтральная Расія.

Міхаіл Вардугін, намеснік маркетынг-дырэктара ААТ "МАЗ": "Нягледзячы на некаторыя цяжкасці з-за эпідэміялагічнай сітуацыі, мы не спынялі адгрузкі ў РФ. У гандлёвыя дамы, якія 100 % наша ўласнасць, адгрузка не спынялася і выраблялася па заяўках спажыўцоў, у тым ліку і забеспячэнне запчасткамі". 

Каб прадаваць - трэба якасць і разнастайнасць мадэляў. 40 гадоў назад можна было заваяваць свет прастатой і надзейнасцю 82-га "Беларуса". Сёння Прэзідэнта цікавяць новыя мадэлі. Але не толькі яны - актуальныя для аграрыяў і трактары на гусенічным ходзе. 

Імпартазамяшчэнне - пытанне № 1!

Асобная ўвага - прычапным плугам, магутнаму гіганту для палёў Казахстана і Расіі, тэхніцы для ўшчыльнення снегу і падземнай здабычы. Гэта новы экспарт і імпартазамяшчэнне. Да тэмы імпартазамяшчэння вярнуцца і ў зборачным цэху МТЗ. Дзякуючы "Беларусу"  жыве і развіваецца вялізная галіна ад бабруйскіх шын і Амкадора, да гідраўлікі і барысаўскага БАТЭ.

"Беларус" - твар краіны, стратэгія МТЗ - мадэль для прамысловасці

МТЗ уваходзіць у дзясятку сусветных вытворцаў сельгастэхнікі. Кожны дзясяты колавы трактар у свеце - родам з Мінска. У машыну ўкладзены праца нашых людзей, якая ва ўсе поры – нагода  для гонару. 

Сёння МТЗ - не проста завод. А сапраўдны брэнд Беларусі. Ды і трактар - кармілец для шматлікіх дзяржаў. Па сутнасці, працуючы на розных кантынентах, "Беларус" дапамагае быць з хлебам мільёнам жыхароў планеты. Машына з сапраўдным беларускім характарам - калі сапраўды ведаеш, што ўсяго можна дабіцца толькі сваёй працай.