Міжнародная арганізацыя грамадзянскай авіяцыі праверыла гатовасць беларускіх спецслужбаў і дзяржорганаў да аператыўнага рэагавання на магчымыя пагрозы. У Нацыянальным аэрапорце Мінск сёння адбыліся антытэрарыстычныя вучэнні КДБ. Да спецаперацыі былі прыцягнутыя прадстаўнікі 13 міністэрстваў і ведамстваў. Запатрабавалася сур'ёзная каардынацыйная праца, бо, паводле легенды, баевікі захапілі пасажырскі "Боінг". Сцэнарый вучэння нагадваў сюжэт баевіка. Штурм самалёта і аўтобуса стаў самай відовішчнай часткай актыўнай фазы аперацыі ў Нацыянальным аэрапорце.
За вучэннямі назіраў і наш карэспандэнт Юрый Шаўчук. У яго ўсе падрабязнасці спецаперацыі і контратакі сілавікоў.
Тактыка-спецыяльны занятак у Нацыянальным аэрапорце Мінск пачаўся апоўдні, але гэта па рэальным мінскім часе. Што ж датычыцца ўмоўнай легенды, то першы сігнал бедства борт "Боінга-737" падаў у 9.40 раніцы.
Гэтае паведамленне апавясціла дыспетчараў пра тое, што самалёт захоплены тэрарыстамі. Ужо праз 15 хвілін усе профільныя органы ў курсе сітуацыі. Пакуль байцы антытэрору едуць у аэрапорт, з базы ВПС Беларусі паднімаюцца знішчальнікі. Іх задача перахапіць і суправадзіць захопленае судна да Нацыянальнага аэрапорта Мінск.
Калі ж "Боінг" прызямляецца ў галоўнай паветранай гавані краіны, яго ўжо чакаюць вайскоўцы і міліцыя. Яны блакіруюць борт і тым самым адразаюць баевікам шляхі адыходу. У гэты час у будынку аэрапорта працуе аператыўны штаб з супрацоўнікаў КДБ і іншых профільных ведамстваў. Падчас перамоў тэрарысты адмаўляюцца здацца, і штаб прымае рашэнне аб штурме. Прычым, як высветлілася, захоп прыйдзецца праводзіць двойчы, бо зламыснікі вырашылі падзяліцца: адны запатрабавалі аўтобус, іншыя засталіся ў самалёце.
Некалькі імгненняў - і байцы спецпадраздзялення "Альфа" ўжо ўнутры. У гэты ж час супрацоўнікі САХР захопліваюць аўтобус, на якім спрабавалі збегчы двое баевікоў з заложнікамі. І тут самы складаны і адказны момант: штурм павінен прайсці не толькі вокамгненна, але і сінхронна. Бо калі хтосьці з тэрарыстаў раней убачыць, што напалі на яго таварышаў, пацерпяць нявінныя людзі.
Сяргей Раўтовіч, начальнік контртэрарыстычнага ўпраўлення КДБ Беларусі: "Задача выконвалася сінхронна, што патрабуе асаблівых навыкаў дакладнага разліку часу пры правядзенні таго або іншага элемента гэтай спецаперацыі. У цэлым дзяржаўныя органы паказалі зладжанасць дзеянняў".
Пра гэта гаворыць і тое, што з умоўным праціўнікам сёння атрымалася зладзіцца без ахвяраў з боку спецслужбаў і заложнікаў. Бліжэй да фіналу на авансцэну выходзяць іншыя профільныя ведамствы: байцы МНС ліквідуюць пажар у самалёце, медыкі шпіталізуюць параненых, а следчыя апытваюць падазроных.
Дзмітрый Мелікян, гендырэктар Нацыянальнага аэрапорта Мінск: "Мы гатовыя да ўсялякіх праяў незаконнага ўмяшання ў дзейнасць грамадзянскай авіяцыі".
А гэта значыць, што любы пасажыр, які вылятае або прылятае ў Беларусь, можа быць спакойны за бяспеку сваю і сваіх блізкіх. І тыя малаважныя інцыдэнты, якія за апошнія гады здарыліся ў Нацыянальным аэрапорце, - прамое таму пацверджанне. Бо, мабыць, самы сур'ёзны з іх - гэта недарэчны жарт грамадзяніна Грузіі аб захопе самалёта, які ляцеў з Кутаісі. Нагадаем, тады байцам антытэрору атрымалася літаральна за гадзіну ўгаварыць жартаўніка здацца ў рукі правасуддзя.
Уладзімір Косцін, дырэктар дэпартамента па авіяцыі Міністэрства транспарту і камунікацый Беларусі: "Вучэнні прайшлі на вельмі высокім арганізацыйным узроўні. Я пра гэта ўпэўнена гавару, таму што мы праводзім рэгулярна такія вучэнні, і магу параўнаць з тым, якія былі раней. Вядома, з улікам вопыту і міжнароднага патрабавання гэтыя вучэнні ўдасканальваюцца, і сёння іх ацаніў на ацэнку выдатна”.
Пра высокі ўзровень даверу з боку міжнароднай супольнасці гаворыць і тое, што на вучэннях прысутнічалі назіральнікі з іншых краін. Нягледзячы на тое што ў Беларусі праблема тэрарызму не актуальная, нашы спецпадраздзяленні антытэрору заўсёды паказваюць выдатныя вынікі на міжнародных спаборніцтвах і вучэннях. І тая вокамгненная аперацыя, якая сёння была праведзеная ў Нацыянальным аэрапорце "Мінск", - яшчэ адзін доказ.