У Мінску імкліва павялічваецца колькасць аўтамабіляў

30 марта 2017

Па тэмпах наша сталіца апярэджвае нават Маскву і Кіеў. У выніку ёсць недахоп месцаў для парковак, асабліва ў дварах і цэнтры горада. Каб разгрузіць вуліцы, узводзяць шматпавярховыя паркінгі. З'явілася і першая дваровая паркоўка, якую сумесна пабудавалі мясцовыя жыхары і камунальныя службы. Больш падрабязна - Ян Пашкевіч.

Невялікі і ўтульны вечарам, а днём - з бясплатнай аўтапаркоўкай. Жыхары невялікага дворыка па вуліцы Леніна трапіць дадому на машыне могуць толькі па асаблівым раскладзе – калі ў суседніх офісах скончыцца працоўны дзень. Каб выправіць сітуацыю, гаспадары двара вырашылі ўстанавіць шлагбаум.

Каб устанавіць такі электронны замок, дастаткова сабраць подпісы суседзяў і паведаміць аб гэтым у раённую адміністрацыю.

Адзіная ўмова для жыхароў – аплаціць устаноўку шлагбаума і сачыць за яго тэхнічным станам. Напрыклад, у гэтым двары за тры гады майстра выклікаць так і не прыйшлося.

А вось у Маскоўскім раёне мясцовыя жыхары ў тандэме з камунальнымі службамі пад сваімі вокнамі абсталявалі сучасную паркоўку, разлічаную на паўсотні аўто. Пакуль такая эксперыментальная стаянка - адзіная ў сталіцы.

Каб цэнтральныя вуліцы таксама маглі ўздыхнуць больш павольна, парадак тут штодзень наводзяць амаль пяць аўтаэвакуатараў.

У якасці альтэрнатывы хаатычнай паркоўцы ў цесных вулачках на Нямізе ўзвялі некалькі вялікіх паркінгаў, але папулярнымі яны пакуль так і не сталі.

Ствараць камфортныя ўмовы для аўтаўладальнікаў ў сталіцы плануюць і сёлета.

Марына Малаева, выконваючая абавязкі начальніка ўпраўлення гарадской гаспадаркі і энергетыкі Мінгарвыканкама: 

"Плануецца пабудаваць 6 платных стаянак, 11 паркінгаў і падземных стаянак, плюс 5 тысяч машынамесцаў для паркоўкі. Яны будуць уздоўж дарог або ў дварах - гэта бясплатныя паркавальныя месцы".

Штурхацца машынам, каб выехаць са двара, не прыйдзецца і побач з чыгуначным вакзалам, а таксама на бульвары Мулявіна. Тут зараз рэалізуюць пілотны праект – спецыялісты сочаць за тым, каб на дваровых тэрыторыях сваё аўто пакідалі толькі жыхары найбліжэйшых дамоў.