Завяршаецца не толькі ўборачная, але і лета, як гэта ні смутна. А разам з ім - сезон водпускаў і канікул. З курортаў і вёсак у гарады вяртаюцца людзі, а разам з імі і аўтамабілі. Таму адпускную мернасць змяняюць рытмы затораў і пошукі паркавальнага месца ў цэнтры горада.
Усё гэта, вядома, больш характэрна для сталіцы як самага густанаселенага горада краіны. Але, акрамя машын з нумарамі сёмага рэгіёна, тут хапае і іншагародніх - многія штодня ездзяць у Мінск на працу і вучобу. У выніку трафік у гадзіну пік можа сапраўды напружваць.
Афіцыйна зарэгістраваных аўто ў Мінску зараз 750 тысяч. Але гэта відавочна не поўная лічба, мяркуючы па тым, што мы бачым на дарогах. Думаю, можна да яе яшчэ траціну дадаць.
Дарэчы, медыкі гавораць: дарожныя заторы дрэнна ўплываюць на здароўе аўтаўладальнікаў і негатыўна адбіваюцца на манеры іх кіравання, бо яны пастаянна ў стрэсавым стане. Пакутуюць ад гэтага і пешаходы. Толькі на МКАД кожны год гіне 10 чалавек.
Як жа пераадолець дарожныя квэсты ў гадзіну пік і зрабіць жыццё гараджан і гасцей камфортным і насычаныс без смогу і працяглых чаканняў у заторы? Некаторыя мегаполісы вырашаюць гэту праблему перахаплялымі паркоўкамі. Гэта свайго роду вароты ў горад. Гэта значыць, на ўездзе вы можаце пакінуць аўтамабіль і далей рухацца на працу на грамадскім транспарце.
У Мінску ўжо тры такія перахаплялыя паркоўкі. Але гэта афіцыйныя. І многія вадзіцелі нават не чулі пра іх. А неафіцыйныя… Вы самі бачыце, як многія робяць свой выбар у карысць "народнага перахопу", напрыклад, ля гандлёвых цэнтраў. Часта яны займаюць на цэлы дзень месца тых, хто прыехаў літаральна на паўгадзіны па прадукты.
Як жа зрабіць перамяшчэнне ў сталіцы камфортным для ўсіх, разгрузіць цэнтральныя вуліцы, а МКАД пазбавіць ад затораў у гадзіну пік - разбіралася Ксенія Лебедзева.
У Мінску будзе восем перахаплялых парковак, схему ўжо распрацавалі
25 августа 2019