У Беларусі пачала працаваць канцэпцыя лічбавай трансфармацыі сістэмы адукацыі

17 августа 2019

Да 2025 года дапоўненая рэальнасць і штучны інтэлект павінны стаць звычайнымі інструментамі настаўнікаў пры правядзенні ўрокаў. Выкарыстанне электронных дзённікаў і часопісаў - толькі пачатак вялікага працэсу. 

Сёння ў галоўным офісе кампаніі EPAM у Мінску інжынеры і айцішнікі дзяліліся, як вывесці вучобу дзяцей на новы, цалкам інтэрактыўны ўзровень. 

Аб самых цікавых прапановах і галоўнае  іх увасабленні - Антон Малюта.

Ідэі для будучых праектаў чакалі ад усіх зацікаўленых. Самыя актуальныя дапамагалі выбраць спецыялісты профільнага ведамства. Як вынік: з трох сотняў  у своеасаблівым фінале 16 канцэпцый, якія трэба рэалізаваць IT-спецыялістам. Ім у дапамогу  кансультанты, яны падкажуць, якія тэхналагічныя рашэнні будуць запатрабаваныя сістэмай адукацыі ў першую чаргу.

Пад адным дахам  больш за сотню айцішнікаў, інжынераў, навукоўцаў і выкладчыкаў. І кожны з асабістай матывацыяй узяцца за вырашэнне канкрэтнай праблемы. Іван  настаўнік геаграфіі, якую любяць далёка не ўсе школьнікі. Выклікаць цікавасць да прадмета дапамогуць інтэрактыўныя контурныя карты. 
Ва ўдзельніцы хакатона Наталлі ў мінулым шматгадовы вопыт выкладання. Гаворыць, паміж школьнікамі сёння няма дастатковай канкурэнцыі ў выкананні заданняў. І тут на дапамогу прыходзяць новыя тэхналогіі. Анлайн-аналітыка складзе рэйтынг і выдзеліць лепшых вучняў. Пры гэтым кожны падлетак будзе бачыць толькі сваю статыстыку.
Высокія тэхналогіі ў адукацыі - тэма трэцяга хакатона. 
Частка праектаў, распрацаваных на папярэдніх такіх мерапрыемствах,  ужо рэалізавана. 
Напрыклад, паштовы чат-бот. Яго афіцыйна прадэманструюць ужо на наступным тыдні.
Чат-боты дазволяць вырашыць шэраг праблем і ў адукацыі. Анлайн-суразмоўца падкажа рэйтынг школы або ўніверсітэта, нагадае аб хатнім заданні і дашле дадатковыя матэрыялы для падрыхтоўкі да ўрока. Такім і бачаць сучасную адукацыю сённяшнія школьнікі. Разам з усімі яны прысылалі свае прапановы, як вучыцца па-новаму. У выніку некалькі сотняў ідэй. 
Напрацоўкі ўдзельнікаў сённяшняга хакатона  -  як крок да поўнай лічбавізацыі навучання, іх перададуць у дзяржорганы на бязвыплатнай аснове. Ад гэтага IT-кампаніі толькі выйграюць, бо будуць дакладна ўпэўненыя: да іх на працу прыйдуць падрыхтаваныя спецыялісты, якія ведаюць аб тэхналогіях будучыні не па чутках. Такія інвестыцыі ў адукацыю сёння - дакладны спосаб паўплываць на тое, якой лічбавая эканоміка будзе заўтра.