У Беларусі з'явіўся першы чыгуначны тунэль, які скануе

15 февраля 2017

Па сутнасці, гэта вялікі рэнтген грузавых цягнікоў. Яго ўсталявалі на станцыі "Брэст-Паўночны". На што здольная разумная сістэма - даведалася Вікторыя Патоня.

У Брэсце размешчаны адзін з найбуйнейшых чыгуначных вузлоў краіны, дзе "пераабуваюць" саставы з шырокай каляіны на вузкую. Менавіта тут - заходнія вароты Еўразійскага эканамічнага саюза. Тунэль, які скануе, усталяваны ў прымежжы невыпадкова. Гэта сур'ёзны заслон кантрабандзе і незаконным таварам. Зараз у мытнай службе Беларусі 9 інспекцыйна-надглядальных комплексаў. Гэты - першы, пабудаваны на чыгунцы. Цягніку не трэба спыняцца, каб прайсці мытны кантроль.

Запускаецца сістэма аўтаматычна, як толькі набліжаецца цягнік. Сігнал паступае дзякуючы разумным электронным датчыкам. Тунэль абсталяваны тэхналогіяй хуткага кантролю, гэта значыць - можа прасвечваць чыгуначныя саставы ў руху. Прычым працуе сістэма аднолькава ў любое надвор'е - і ў спякоту, і ў холад.

Папераджальныя датчыкі падаюць сігнал за 400 метраў. Хуткасць саставу не перавышае 30 км за гадзіну. Комплекс пабудаваны так, што выпраменьванню падвяргаюцца толькі вагоны, а не людзі. У выпадку выяўлення пасажырскага саставу сістэма не ўключаецца. Кожны вагон прасвечваецца

Юрый Дзярдзюк, начальнік аддзела правядзення аперацый мытнага кантролю Брэсцкай мытні: "Чыгуначнае металічнае кола праглядаецца. Таксама можна вызначыць, што закладзена ў самой раме. Супрацоўнікі павінны быць дасведчанымі, таму спачатку яны працуюць на ручным надглядзе, каб ведаць асаблівасці грузаў".

Першы ў Беларусі тунэль, які скануе, пабудаваны дзякуючы кітайскім інвестыцыям і тэхналогіям. Укладзена 5,5 млн. долараў. Кампанія з Паднябеснай распрацоўвае абсталяванне спецыяльна для мытных служб і вядомая больш чым у 100 краінах свету.

Ян Сюмінь, саветнік па гандлёва-эканамічных пытаннях пры пасольстве КНР у Беларусі: "Мы будуем адзін шлях - Шаўковы шлях. Гэта не проста абсталяванне, а сімвал сяброўства паміж нашымі народамі. А калі трэба, мы разгледзім магчымасць яшчэ далейшай пастаўкі".

Юрый Сянько, старшыня Дзяржаўнага мытнага камітэта Беларусі: "Вельмі добрыя вырашальныя здольнасці ўсіх прыбораў, якія дазваляюць нашаму эксперту бачыць дробязі, дэталі, якія важныя сёння падчас прыняцця рашэння аб тым, ці варта спыняць гэты цягнік, ці варта выкрываць грузавое памяшканне і ці варта наогул запавольваць працэс транзіту па тэрыторыі нашай краіны".

Комплекс дазваляе не затрымліваць саставы, тым самым робіць транзітную прывабнасць краіны больш высокай. Другі такі тунэль плануюць усталяваць на чыгуначнай станцыі ў Маладзечне.