Шматлікія пасажыры сутыкаліся з такой сітуацыяй: да прыпынку пад'язджае аўтобус, ты забягаеш у апошнія дзверы, радуючыся таму, што паспяваеш на працу - і тут выяўляецца, што талончыка ў кішэні няма... І наяўных грошай - таксама.. Як раз у такіх выпадках бескантактная аплата картай у аўтобусе – сапраўднае выратаванне ад незайздроснай долі "зайца". Пасажыры падтрымліваюць.
Заява аб тым, што ўжо ў наступным годзе валідатары ў наземным транспарце будуць прымаць бескантактныя плацяжы, прагучала на Мінскім транспартным форуме. Ініцыятыву праявіў банк - пастаўшчык сістэмы, якая ўжо амаль 2 гады паспяхова працуе ў метрапалітэне.
Штомесяц у Мінску картай аплачваецца каля 2 мільёнаў паездак
Бескантактная аплата ў транспарце набірае папулярнасць: у сярэднім за месяц картамі расплачваецца каля 2 мільёнаў паездак. І, паводле прагнозаў экспертаў, гэтая лічба будзе толькі павялічвацца.
Абсалютна ўсе станцыі Мінскага метрапалітэна ахопленыя сістэмай бескантактнай аплаты праезду. Каля 8 % усіх пасажыраў заходзяць у падземку з дапамогай сваёй банкаўскай карты, смарт-кольцаў або мабільнага тэлефона. Дарэчы, па "бескантактным паказчыку" Мінск знаходзіцца ў першай сусветнай тройцы - нараўне з Лонданам і Ванкуверам.
Кошт праезду ў Мінскім метрапалітэне самы нізкі ў параўнанні з Еўропай
Сістэма аплаты праезду ў метро ў розных гарадах моцна адрозніваецца. Гэтак жа як і кошт. Мінск - нараўне з Кіевам - прапаноўвае самую нізкую цану за білет у падземку ва ўсёй Еўропе. У Маскве білет "Тройка" на адну паездку каштуе ў 3 разы даражэй. Талончык у Парыжскае метро абыдзецца даражэй у 7 разоў. А ўваход у сабвей у Нью-Ёрку – каштуе амаль 6 беларускіх рублёў.
У іншых гарадах білет мае дадатковы функцыянал. Напрыклад, маскоўская адзіная "Тройка" дазваляе пракаціцца на наземным транспарце і метро, а таксама ў прыгарадных электрычках. Ёй жа можна карыстацца для праходу ў музеі.
А, напрыклад, у Парыжы, у іх заблытанай падземцы, якая налічвае 300 станцый, адзін білет дзейнічае 90 хвілін. За гэты час можна выйсці і зайсці ў метро неабмежаваную колькасць разоў.
У нашых праязных пакуль няма такіх тарыфаў, але кіраўніцтва метрапалітэна не выключае магчымасці іх увядзення.
"Мінсктранс" пракаменціраваў магчымае закрыццё білетных кіёскаў
З-пад зямлі паднімаемся на паверхню. У наземным транспарце таксама плануюцца навацыі. Вось як "Мінсктранс" пракаменціраваў магчымае закрыццё білетных кіёскаў...
Усе новаўвядзенні ў сістэме аплаты білетаў плануюць увасобіць у жыццё ў 2020 годзе. Прапановы пасажыраў таксама будуць улічаныя.