У 2020 годзе ў наземным транспарце можна будзе расплаціцца картай

29 ноября 2019
У наступным годзе навіны з'явяцца і ў сістэме аплаты за праезд. Разлічыцца за паездку ў наземным транспарце можна будзе бескантактнай  банкаўскай картай. Аб гэтым было заяўлена на Мінскім транспартным форуме. Добрая навіна для тых, хто становіцца "зайцам" паняволі. Падрабязнасці - у Надзеі Сербіненкі. 

Шматлікія пасажыры сутыкаліся з такой сітуацыяй: да прыпынку пад'язджае аўтобус, ты забягаеш у апошнія дзверы, радуючыся таму, што паспяваеш на працу - і тут выяўляецца, што талончыка ў кішэні няма... І наяўных грошай - таксама.. Як раз у такіх выпадках бескантактная аплата картай  у аўтобусе – сапраўднае  выратаванне ад незайздроснай долі "зайца". Пасажыры падтрымліваюць.

Заява аб тым, што ўжо ў наступным годзе валідатары ў наземным транспарце будуць прымаць бескантактныя  плацяжы, прагучала на Мінскім транспартным форуме. Ініцыятыву праявіў банк - пастаўшчык сістэмы, якая ўжо амаль 2 гады  паспяхова працуе ў метрапалітэне.

Штомесяц у Мінску картай аплачваецца каля 2 мільёнаў паездак


Бескантактная аплата ў транспарце набірае папулярнасць: у сярэднім  за месяц картамі расплачваецца каля 2 мільёнаў паездак. І, паводле  прагнозаў экспертаў, гэтая лічба будзе толькі павялічвацца. 

Абсалютна ўсе станцыі Мінскага метрапалітэна ахопленыя сістэмай бескантактнай аплаты праезду. Каля 8 %  усіх пасажыраў заходзяць у падземку з дапамогай сваёй банкаўскай карты, смарт-кольцаў або мабільнага тэлефона.  Дарэчы, па "бескантактным  паказчыку" Мінск знаходзіцца ў першай сусветнай тройцы - нараўне з Лонданам і Ванкуверам. 

Кошт праезду ў Мінскім метрапалітэне самы нізкі ў параўнанні з Еўропай


Сістэма аплаты праезду ў метро ў розных гарадах моцна адрозніваецца. Гэтак жа як і кошт. Мінск - нараўне з Кіевам - прапаноўвае самую нізкую цану за білет у падземку ва ўсёй Еўропе. У Маскве  білет "Тройка" на адну паездку  каштуе ў 3 разы даражэй. Талончык у Парыжскае метро абыдзецца даражэй у 7 разоў. А ўваход у сабвей  у Нью-Ёрку – каштуе амаль 6 беларускіх рублёў.

У іншых гарадах білет мае дадатковы функцыянал. Напрыклад, маскоўская адзіная "Тройка" дазваляе пракаціцца на наземным транспарце і метро, а таксама ў прыгарадных электрычках. Ёй жа можна карыстацца для праходу ў музеі.

А, напрыклад, у Парыжы,  у іх заблытанай падземцы, якая налічвае 300 станцый, адзін білет дзейнічае 90 хвілін. За гэты час можна выйсці і зайсці ў метро неабмежаваную колькасць разоў. 

У нашых праязных пакуль няма такіх тарыфаў, але кіраўніцтва метрапалітэна не выключае магчымасці іх увядзення.

"Мінсктранс" пракаменціраваў  магчымае закрыццё білетных кіёскаў


З-пад зямлі паднімаемся на паверхню. У наземным транспарце таксама плануюцца навацыі. Вось як "Мінсктранс" пракаменціраваў магчымае закрыццё білетных кіёскаў... 

Усе новаўвядзенні ў сістэме аплаты білетаў плануюць увасобіць у жыццё ў 2020 годзе. Прапановы пасажыраў таксама будуць улічаныя.