Спартыўны турызм - адзін са спосабаў зарабляць грошы ў галіне

29 января 2013
Будуюцца спартыўныя базы, суперсучасныя комплексы, стадыёны і арэны. Як Беларусь спартыўную з лаўкі запасных вывесці на вялікую гульню турыстычнага рынку. Аб гэтым сёння кіраванцам аб'ектаў і тураператарам краіны ў Мінск-Арэне распавялі чыноўнікі ад спорту. Парадокс, але айчынныя турыстычныя кампаніі арганізоўваюць туры для беларусаў на спартыўныя будынкі іншых краін, забываючы пры гэтым аб уласных вартасцях.
Затое працэс выкарыстання не такі. Часцяком спартыўным аб'ектам краіны не хапае паваротлівасці. Адна справа гарантаваная загружанасць і падтрымка, іншая - свая ініцыятыва.
Чэмпіянат свету па хакеі пройдзе, а такія ўнікальныя аб'екты застануцца. Іх будавалі і для развіцця спорту, і для масавасці ідэолагі здаровага ладу жыцця. Але не ўгледзелі яшчэ адзін патэнцыял. Пакуль не скарыстаны. Турыстычны.
У Лідзіі корань дзявоцкага прозвішча Турыс у назве яе дзейнасці. Яна адна з першых у краіне зацікавілася экспартам турпаслуг. Не пралічылася. Зараз разумее: час стартаў спартыўнага турызму.
Але разуменне новых магчымасцяў не ва ўсіх. У выніку Беларусь спартыўная па-за вялікай гульнёй на турыстычным рынку. Хтосьці ківае на візы, хтосьці на непаваротлівасць кіраванцаў, хтосьці на ляноту.
Падняць у барацьбе за турыста спартыўныя аб'екты з лаўкі запасных - задача чыноўнікаў ад спорту. На візітных картках спартыўнай Беларусі зарабляць не менш, чым на гісторыка-культурным альбо прыродным набытку.
Раней ставілі на ўнікальнасць, зараз на масавасць. Міні-копіі Мінск-Арэны ў шматлікіх рэгіёнах краіны. Лядовыя арэны - дадатковы імпульс развіцця райцэнтраў.
Зараз падзейны турызм. Павінны разнастаіць дадатковымі опцыямі і паслугамі спартінфраструктуры. Нашы магчымасці ацанілі нават прадстаўнікі сталіцы будучай Алімпіяды.
Засталося і тураператарам, прасоўваючы спартыўныя паслугі, не забываць пра алімпійскі дэвіз: хутчэй прыстасоўвацца да пажаданняў рынку, быць вышэй за аднамаментную выгаду і больш моцна любіць айчынныя брэнды.