Сітуацыя на рынку міжгародных аўтаперавозак маршрутнымі таксі ў Беларусі стабілізуецца

15 марта 2018

Аб гэтым сёння нашаму тэлеканалу заявілі ў Міністэрстве транспарту і камунікацый. Большасць кірункаў па краіне, якія закрывалі маршруткі, ужо пачалі працаваць. А многія нерэгулярныя перавозчыкі сталі заключаць дагаворы, каб працаваць у рамках рэгулярных зносін. Нагадаем, гэтага патрабуе абноўлены закон аб аўтатранспарце. Ён уступіў у сілу напрыканцы студзеня і гарантаваў адзіныя ўмовы працы для ўсіх міжгародных маршрутак.

Па якіх напрамках больш не праблема дабрацца да месца і калі пытанне працы перавозчыкаў па новых правілах будзе закрыта канчаткова? Прагнозы Мінтранса - у рэпартажы Вольгі Анішчанкі.

Іван Уласаў з ліку тых, хто без асаблівых затрымак размяняў статус нерэгуляршчыка, каб працаваць у рамках закона. Тыдзень возіць пасажыраў паміж Мінскам і Наваполацкам па правілах рэгулярных зносін - па раскладзе і дакладным маршруце, з вакзала, з кантролем хуткасці і строгім рэжымам працы і адпачынку. Як і прапісана ў абноўленым законе аб аўтаперавозках. Гаворыць, кардынальна па-новаму працаваць не сталі. Ды і кліенту ідуць насустрач. Калі трэба, напрыклад, падабраць або высадзіць, як таму зручна, галоўнае - на прыпынках, не адмовяць!

Тых, хто пераходзіць на працу ў рэгулярных зносінах, як таго і патрабуе закон, апошнія тыдні стала прыкметна больш. Мінтранс сёння абнаўляе даныя: плюс 25 новых дагавораў! І больш як 140 кампаній заявілі аб жаданні перааформіцца. Колькасць праблемных маршрутаў, калі прыватнікі не захацелі працаваць па новых правілах, сёння ўжо мінімальная.

Працу міжгародных маршрутак накіравалі ў адзінае рэчышча з канца студзеня. Улічылі і важны аспект бяспекі пасажыраў, і ўмовы канкурэнцыі на рынку. Бо раней нерэгуляршчыкі вялі барацьбу за кліента не заўсёды па правілах fair play. Зараз гэта адзіны для ўсіх цывілізаваны і празрысты бізнес, паўтараюць і вадзіцелі, і кіраўнікі транспартных кампаній.

Кацярына Станкевіч у справе аўтаперавозак амаль 10 гадоў. Сёння актыўна кансультуе рэгіёны, як працаваць у новых умовах, не парушаючы закон. Гаворыць, пасажырам не стала ні горш, ні даражэй. Цэны былыя нерэгуляршчыкі трымаюць на ранейшым узроўні. Вядома, усё залежыць ад аўтавакзалаў - кампаніі-перавозчыкі павінны аплачваць іх паслугі. Але і тыя могуць быць гнуткімі, каб у выніку не зрабіць даражэйшым білет для пасажыра.

Пасажыраў упэўніваюць - не пацерпіць і зручнасць. Ніхто не забароніць адправіць на рэйс адразу некалькі машын, калі попыт на паездку ў гадзіну пік высокі. Прыйдзецца толькі апавясціць аператара. Ды і няма забароны, каб падбіраць кліентаў па ходзе руху.

І сапраўды, па новых правілах маршруткі павінны адпраўляцца з вакзала, але забіраць спадарожнікаў з прыпынкаў не забаронена. Аб гэтым гаворыць і рэгулятар. Іншая справа, што пункты пасадкі маршрутчыкам прыйдзецца ўзгадніць. Яны, дарэчы, могуць настаяць абсталяваць прыпынак там, дзе ён сапраўды патрэбны. І гэтыя пытанні ў кампетэнцыі аператараў перавозак. Яны павінны аказваць садзейнічанне.

Пакінулі пасажырам і права разлічыцца за дарогу з вадзіцелем прама ў маршрутцы. А таксама браніраваць свае паездкі загадзя. Напярэдадні, дарэчы, яшчэ і для гэтага прынялі важнае рашэнне - адобрылі права дыспетчарскіх службаў працаваць у якасці перавозчыкаў. Гэта значыць. усіх дыспетчараў фактычна легалізавалі, абавязаўшы заключаць дагаворы з аператарам і прадпрымальнікам, каб адказна падыходзіць да справы. На тыдні першы такі дыспетчар ужо атрымаў новы статус.

А між тым колькасць заявак ад перавозчыкаў, якія жадаюць працаваць легальна, расце. Іншым жа раяць з рашэннем не зацягваць, каб не выпусціць час, а з ім і месца на рынку аўтаперавозак. Так, слуцкія або, напрыклад, салігорскія прыватнікі, не выходзячы ў рэйсы, аддалі долю рынку буйной сталічнай кампаніі. Але Мінтранс упэўнівае - удзельнічаць у конкурсах на права перавозіць пасажыра па-ранейшаму мае любая кампанія. Усе спрэчныя пытанні міжгароднага руху маршрутак па ўсёй краіне будуць канчаткова знятыя на працягу месяца.